וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

37 מ-40 אנשי מילואים בטייסת קרב: לא נתייצב לאימונים השבוע בשל המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 10:57

ב"הארץ" דווח כי מרבית חברי "טייסת הפטישים", המשמשת לתקיפת יעדים רחוקים, הודיע כי יפגינו השבוע נגד התכנית של הממשלה במקום להתייצב באימונים. זאת כחלק מהמחאה המתפשטת בקרב המילואימניקים

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

עשרות טייסים במילואים הודיעו שלא יתייצבו לאימונים שנקבעו להם השבוע במחאה על המהפכה המשפטית - כך דווח היום (ראשון) בהארץ. לפי הדיווח, 37 מתוך 40 טייסי המילואים ב"טייסת הפטישים", הודיעו על כוונתם למפקד חיל האוויר ולמפקד הישיר שלהם. במקום האימונים, הם מתכננים לבצע את שירות המילואים שלהם מול משרדי הממשלה.

הטייסת, המורכבת ממטוסי F-15i, משמשת לתקיפת יעדים מרוחקים והיא הייתה מעורבת בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה ב-2007. מפקד חיל האוויר, תומר בר, היה בעבר המפקד של הטייסת.

בשבועות האחרונים התגברו המחאות בקרב אנשי מילואים נגד המהפכה המשפטית, כולל אנשי חיל האוויר והמודיעין. הרמטכ"ל הרצי הלוי קרא בנאום בחודש שעבר למשרתי המילואים להימנע מלהכניס את המחלוקת על המהפכה לתוך שורות הצבא.

טייסת 69 לאייטם תקיפת כור. --, מערכת וואלה! NEWS
טייסת 69 לאייטם תקיפת כור/מערכת וואלה! NEWS, --

בשבוע שעבר שלחו בוגרי יחידה 9900 באמ"ן מכתב לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולראש אמ"ן בו כתבו כי לא ישרתו במילואים עקב "תהליכי החקיקה הדורסניים אותם מקדמת הממשלה בימים אלו, ובראשם, הניסיונות לבטל את האיזון הקיים בין הרשויות".

במכתב, שעליו חתמו מאות אנשי מילואים מהיחידה, בהם עשרות קצינים, כתבו כי חשים שזו חובתם המוסרית "לנקוט עמדה ולסרב בעת זו לקריאה לשירות מילואים, כבאי כוחה של הזרוע המבצעת". אנשי המילואים הסבירו כי לראייתם המהפכה המשפטית היא "איום ממשי על עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, על פי עקרונות מגילת העצמאות".

עוד קראו אנשי היחידה "לעצירת תהליכי החקיקה בהקדם, ולאחר מכן, קיום שיח מעמיק ומקצועי אשר יוביל להסכמה רחבה וקונצנזוס משמעותי בנוגע לשינויים כה מהותיים בצורת השלטון של מדינתנו האהובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully