וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגרי יחידה נוספת בחיל המודיעין מודיעים: נסרב לקריאה לשירות מילואים

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 22:35

בוגרי היחידה 9900 שלחו מכתב לראשי מערכת הביטחון ופירטו כי קיבלו את ההחלטה עקב הרגשתם שהמהפכה המשפטית היא "איום ממשי על קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית". בפרסום המכתב הם מצטרפים לאנשי מילואים מיחידות מודיעין ויחידות מובחרות נוספות שהוציאו מכתבים דומים

בווידאו: במחאה על המהפכה המשפטית: לוחמי מלחמת יום כיפור לקחו טנק מאתר הנצחה היסטורי/לוחמי כיפור

בוגרי היחידה 9900 בחיל המודיעין שלחו הערב (רביעי) מכתב לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולראש אמ"ן בו כתבו כי לא ישרתו במילואים עקב "תהליכי החקיקה הדורסניים אותם מקדמת הממשלה בימים אלו, ובראשם, הניסיונות לבטל את האיזון הקיים בין הרשויות".

במכתב, עליו חתמו מאות אנשי מילואים מהיחידה, בהם עשרות קצינים, כתבו כי חשים שזו חובתם המוסרית "לנקוט עמדה ולסרב בעת זו לקריאה לשירות מילואים, כבאי כוחה של הזרוע המבצעת". אנשי המילואים הסבירו כי לראייתם המהפכה המשפטית היא "איום ממשי על עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, על פי עקרונות מגילת העצמאות".

עוד קראו אנשי היחידה "לעצירת תהליכי החקיקה בהקדם, ולאחר מכן, קיום שיח מעמיק ומקצועי אשר יוביל להסכמה רחבה וקונצנזוס משמעותי בנוגע לשינויים כה מהותיים בצורת השלטון של מדינתנו האהובה".

מפגינים מתקבצים ברחוב עזה, ירושלים. 1 במרץ 2023.. אבי רוקח
"איום ממשי על קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית". מפגינים נגד המהפכה המשפטית/אבי רוקח

א', סגן במיל' וא', רס"ן במיל' אמרו לאחר פרסום המכתב: "בצער רב ובכבד ראש אנחנו מצהירים שנפסיק לאלתר ועד לעצירת החקיקה הנחפזת להתנדב לשירות מילואים פעיל בתפקידנו הרגישים במערך - מבצעיים ומודיעינים". הקצינים הוסיפו כי הם מזהים "סכנה חמורה ואסטרטגית לבטחון המדינה, אולי הגדולה ביותר מאז הקמתה - הלוא היא הפיכתה בצורה הדרגתית למדינה שאינה דמוקרטית, תוך כדי דריסה חריפה של מגילת העצמאות".

בוגרי 9900 מצטרפים לחיילי מילואים מיחידות שונות, בהם טייסים, יחידת 8200, מערך המבצעים המיוחדים ויחידות מובחרות בזרוע היבשה שפרסמו מכתבים דומים. בין היתר נכתב בחלק מהמכתבים כי יסרבו להגיע לשירות מילואים אם הממשלה תקדם את השינויים במערכת המשפט ותפגע בדמוקרטיה. בנוסף, הביעו כותבי המכתבים חשש מפגיעה בפעילות המבצעית ובמוטיבציה לשירות בצה"ל בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully