וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגרי יחידת 8200 נגד המהפכה המשפטית: "לא נשרת במילואים"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 23:52

בוגרי היחידה בחיל המודיעין פרסמו מכתב בו התריעו מפני הסכנות הטמונות ברפורמה המשפטית, "כקצינות וקציני התרעה, אנו מתריעים על חשש אמיתי לשלמותה ובטחונה של מדינת ישראל". עוד הזהירו בוגרי היחידה מפני אסון גדול, אותו כינו "יום הכיפורים של החברה הישראלית"

מפגינים נגד המהפכה המשפטית, מדליקים אבוקות מתחת לגשר ביהמ"ש/שלומי הלר

בוגרי יחידת 8200 בחיל המודיעין פרסמו היום מכתב המיועד לממשלה, בו הם מתריעים מפני "סימנים המעלים חשש אמיתי לשלמותה ובטחונה של מדינת ישראל". זאת, בעקבות הרפורמה המשפטית הצפויה. כמו כן, איימו בוגרי היחידה כי יפסיקו לשרת במילואים אם הרפורמה תעבור במלואה.

"אנחנו, בוגרות ובוגרי יחידה 8200, זכינו לשרת ביחידת העלית הגדולה והמגוונת ביותר בצה"ל", נמסר במכתב, עליו התבקשו לחתום הבוגרים בראשי תיבות. "אנו, נשים וגברים במגוון גילאים ומגדרים, משתייכים למחנות פוליטיים שונים ומגיעים מכל שדרות החברה. היחידה ידעה תמיד להכיל פלורליזם מחשבתי ולמנף אותו לצרכי המודיעין". כמו כן, מנו כותבי המכתב כמה מבוגרי יחידתם, בהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר המשפטים יריב לוין, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

"כקצינות וקציני התרעה, אנו מבקשים להתריע כי אנו מזהים צבר מטריד של סימנים מעידים העולים לכדי חשש אמיתי לשלמותה ובטחונה של מדינת ישראל, כפי שהכרנוה מאז ומתמיד: התפוררות הלכידות החברתית, פגיעה בכלכלת ישראל, יציבותה ובתדמיתה בעולם כתוצאה מהביטול הצפוי של הפרדת הרשויות והפגיעה בעצמאות הרשות השופטת. חלק מהנזקים הללו עלול בקרוב מאוד להיות בלתי הפיך, בעוד אויבנו מחככים ידיהם בהנאה".

בוגרי יחידת 8200 שחתמו על העצומה נגד המהפכה המשפטית

27 בפברואר 2023. ללא קרדיט, צילום מסך
בין החותמים על המכתב/צילום מסך, ללא קרדיט
יחידה 9900 בצה"ל. דובר צה"ל
"חובתנו להתריע מפני 'יום הכיפורים' של החברה הישראלית"/דובר צה"ל

במכתב, טענו בוגרי היחידה כי הצעות החוק במסגרת הרפורמה המשפטית מקודמות "בחיפזון שיא ומבלי לבצע ניסיון לקיים הידברות רחבה וכנה, תוך התעלמות בוטה ממומחים ישראלים וזרים המקיפים את כל תחומי העשייה, ואף מנשיא המדינה". כל אלו, מעלים לטענת בוגרים היחידה תחושה של "קונספציה".

עוד הזהירו בוגרי היחידה במכתבם ומסרו כי בפעם האחרונה שישראל התנהגה כך "אירע אסון גדול". "חובתנו להרעים את הצופרים ולהתריע מפני 'יום הכיפורים' של החברה הישראלית", הזהיר המכתב.

לבסוף, אימו בוגרי היחידה כי אם הרפורמה המשפטית תעבור במלואה, ללא הידברות ובהיעדר הסכמה רחבה, לא יוסיפו לבצע שירות מילואים. "לא נתנדב עבור מדינה ששינתה באופן חד צדדי את החוזה הבסיסי עם אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully