וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי"

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 21:27

ראש הממשלה התייחס לסירוב להתייצב ביחידות כמחאה על המהפכה המשפטית. מארגני עצומת המילואים תקפו: "עומד ליד עבריין כהניסט שקורא למחיקת כפרים, ומטיף לנו נגד סרבנות ובעד לכידות לאומית. לפיד: "בממשלה שלך יושבות שתי מפלגות שסרבנות זה המצע שלהן"

נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לסירוב המילואימניקים להתייצב ביחידות כמחאה על המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה. "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו", אמר נתניהו. "החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות. מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מקום".

נתניהו הוסיף כי "יש מקום לחילוקי דעות אבל אין מקום לסרבנות. ברגע שנותנים לה לגיטימיות ונותנים לה להתפשט זה הופך לשיטה. כל מי שלא נראה לו ההכרעה הדמוקרטית - שיעשה דין לעצמו. אני משוכנע שנתגבר על הסרבנות, אבל הזרעים שנזרעים כאן יכולים להצמיח גידולי פרא במחלוקות הבאות. אנחנו צריכים לזכור את עיקרון האחדות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת מליאה חגיגית לרגל יום הולדתה של הכנסת, 6 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"אין מקום לסרבנות בצה"ל". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

שר התקשורת שלמה קרעי אמר על הסירובים להתייצב למילואים כי "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו' עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. ואילו אנחנו, ניישם את המשך הפסוק: 'ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות' - נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר לאחר הנאום הערב כי "מי שאחראי לכאוס ולשבר העמוק בחברה הישראלית ובצה"ל, זו רק הממשלה ההרסנית בתולדות המדינה. נתניהו, בממשלה שלך יושבות שתי מפלגות שסרבנות זה המצע שלהן, למה עליהן אתה לא אומר מילה? במקום מסיבות עיתונאים עלובות עם ליצן הטיקטוק תעצור את הטירוף".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ יצא גם הוא נגד דבריו של ראש הממשלה וטען כי "מי שרוצה להוציא פוליטיקה מהצבא - לא עושה פוליטיקה בצבא. הסרבנות היא קודם כל שלך נתניהו, אתה זה שמסרב לעצור את ההפיכה המשטרית ולהתחיל הידברות. אתה מסרב לשמוע את הקריאות של פטריוטים ישראלים וגורר מדינה שלמה לכאוס".

מארגני עצומת המילואים של מערך המבצעים המיוחדים בצה"ל, המונה 330 קצינים ולוחמים משרתי מילואים במערך, נמסר לאחר דברי נתניהו כי הוא "עומד ליד עבריין כהניסט שקורא למחיקת כפרים,
ומטיף לנו נגד סרבנות ובעד לכידות לאומית. אל תשקר לנו לגבי לכידות, כשאתה מוביל מהפכה דיקטטורית אלימה. אל תקרא לנו סרבנים, ואל תקרא לנו איום קיומי. אנו לא נתנדב לשרת תחת דיקטטורה. לא יקרה. השקרים שלך לא עובדים עלינו".

חברי טייסת 69, במפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, בסיס חצרים, 20 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
צוותי אוויר מהטייסת בחצרים בה ביקשו מילואימניקים שלא להגיע/ראובן קסטרו

אתמול הודיעו 37 מתוך 40 טייסי המילואים בטייסת 69 שלא יתייצבו לאימונים שנקבעו להם השבוע במחאה על המהפכה המשפטית. במקום האימונים, הם מתכננים לבצע את שירות המילואים שלהם מול משרדי הממשלה, אמרו.

הטייסת, המורכבת ממטוסי F-15I, משמשת לתקיפת יעדים מרוחקים והיא הייתה מעורבת בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה ב-2007. מפקד חיל האוויר, תומר בר, היה בעבר המפקד של הטייסת.

בשבועות האחרונים התגברו המחאות בקרב אנשי מילואים נגד המהפכה המשפטית, כולל אנשי חיל האוויר והמודיעין. הרמטכ"ל הרצי הלוי קרא בנאום בחודש שעבר למשרתי המילואים להימנע מלהכניס את המחלוקת על המהפכה לתוך שורות הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully