וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה נגד מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית: "סיכון קיומי שאסור להקל בו ראש"

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 11:05

דני זמיר, שייסד את מועצת המכינות הקדם צבאיות, הפציר בבוגרים לא לנקוט במהלך כמחאה נגד התוכנית שהממשלה מבקשת להעביר. לדבריו, צעד מסוג זה עלול לחזור לפגוע במפגינים במחאות אחרות בעתיד. "סירוב היא אופציה שיש להפעילה רק כקו הגנה אחרון כשכלו כל הקצים"

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/אבי רוקח , קרין שגיא

מייסד מועצת המכינות הקדם צבאיות, דני זמיר, קרא היום לעשרות אלפי הבוגרים לא לסרב להתגייס לשירות מילואים במחאה על המהפכה המשפטית. "מדובר בסיכון קיומי שאסור להקל בו ראש", כתב זמיר במכתב ששלח לבוגריםי ביום השנה ה-43 לפטירתו של יגאל אלון. "סירוב היא אופציה שיש להפעילה רק כקו הגנה אחרון כשכלו כל הקצים, ואנו איננו נמצאים במקום הזה".

"לגיטימציה לשימוש בשירות הצבאי לטובת מרי אזרחי, שלא כקו הגנה אחרון, תחזור כבומרנג לרבים משוקלי הסירוב הנוכחי. למעשה היא תאיין את היכולת של ישראל כמדינה לאכוף או לקיים החלטות ממשלתיות מהותיות (דוגמת ההתנתקות) בעתיד", הסביר זמיר. "יש מידה של התנשאות ואכיפה בלתי דמוקרטית בכל ניצול של מעמד הצבאי לכפיית עמדה פוליטית".

זמיר הפציר בבוגרי המכינות לא לערב את המחאה נגד התוכנית שמבקשת הממשלה להעביר וכתב: "סירוב בזמן הזה יסכן את החירות והריבונות שלנו כמדינה וכעם, חירות וריבונות שרבים וטובים מסרו חייהם בגופם ובנפשם כדי להבטיחן, מאז שבנו להקים כאן בית ומולדת. לא זו העת, לא זו הדרך".

חיילי צה''ל (מילואים) לפני זמן קצר ברמת הגולן. צילום: אמיר דובדבני/TPS, מערכת וואלה! NEWS
חיילי מילואים. ארכיון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אמיר דובדבני/TPS

בסוף השבוע הזהירו 134 לוחמי מילואים של יחידת יהל"ם כי לא יתגייסו אם המהפכה המשפטית תאושר. "אנו חרדים מהמהלכים החד צדדיים סביב הרפורמה המשפטית שמקודמת בימים אלה בכנסת", כתבו המילואימניקים בעצומה שעליה חתמו כ-130 לוחמים. "אם הרפורמה תעבור בכנסת - היא תקשה עלינו להמשיך ולבצע את תפקידנו במילואים ותפגע ביכולתנו להמשיך ולהגן על מדינת ישראל".

"אנו קוראים לראשי הקואליציה והאופוזיציה - הראו לנו דוגמא לאחריות ובגרות לאומית. שימו את הגאווה, הוויכוח הפוליטי והעקשנות בצד, דונו באופן מיידי עד להגעה להסכמות רחבות בנוגע לרפורמה", הוסיפו הלוחמים. "אם הליך החקיקה יימשך ללא הידברות וללא הסכמה - הקרע בעם, הפילוג והשנאה יגדלו עד כדי סכנה ממשית לעתידה של המדינה".

א', לוחם ביחידה שסיים שירות סדיר בשנת 2008, סיים בחודש ינואר האחרון תקופת מילואים עם חבריו. לדבריו, כבר אז הורגש השבר בעקבות הרפורמה. בשיחה עם וואלה אמר א' כי "אנחנו אומרים שהרפורמה קורעת את העם, זה מתחיל לחלחל למילואים. אם פעם וגם היום הצוותים שלנו מורכבים מדתיים וחילונים, קיבוצניקים ומה שיש היום בצבא, הקרע הזה משפיע על המילואים ולכן רצינו להשמיע את קולנו".

עוד בוואלה!

אחרי מכתבי האיומים בסרבנות: הרמטכ"ל הנחה לקיים שיחות על המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
צעדה במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית, דיזינגוף תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. אתמול/ראובן קסטרו

"על העצומה חתומים קצינים, לוחמים, ואפילו מפקדי פלוגות", הוסיף. "אנחנו לא רצינו ללכת לאיומים כרגע, מה שאמרנו זה שאם הרפורמה הזו תעבור, יהיה לנו מאוד קשה להמשיך את המילואים, כי הקרע הזה מחלחל לתוך המילואים. בעמנו אנחנו חיים. אולי זה פחות חריף אבל פחות רצינו לצאת באיומים כי כולם יוצאים באיומים. המסר הוא ברור: אם אתם לא תשנו את הכיוון, אתם תראו השפעה במילואים. אנשים לא יוכלו להמשיך את השירות מילואים שלהם כמו שהיו רגילים. וזה המסר שלנו. אנחנו רוצים בטובת מדינת ישראל".

הם מצטרפים לחיילי מילואים מיחידות שונות, בהם טייסים, יחידת 8200, סיירות, מערך המבצעים המיוחדים ויחידות מובחרות בזרוע היבשה שפרסמו מכתבים דומים. בין היתר נכתב בחלק מהמכתבים כי יסרבו להגיע לשירות מילואים אם הממשלה תקדם את השינויים במערכת המשפט ותפגע בדמוקרטיה. הרמטכ"ל הרצי הלוי הביע חשש בשיחות סגורות כי אם צה"ל לוויכוח הפוליטי, הדבר יפגע באחוזי ההתייצבות לשירות מילואים של אימונים ופעילות מבצעית, וישפיע בטווח הארוך על המוטיבציה של בני הנוער להתגייס לצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully