וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מכתבי האיומים בסרבנות: הרמטכ"ל הנחה לקיים שיחות על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 16:12

שלל מכתבים מיחידות מילואים ויחידות מובחרות נשלחו בתקופה האחרונה עם הבהרה כי יהיו סירובים להגיע ליחידות אם המהפכה המשפטית תקודם. בעקבות כך הנחה הרמטכ"ל הרצי הלוי לקיים שיחות בצבא עם פיקוד בכיר וזוטר והבהיר כי יש להוציא את צה"ל מכל מחלוקת פוליטית

על רקע ההפגנות והמחאות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ושלל מכתבי המחאה, קצינים בכירים סיפרו לוואלה כי הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, הנחה את מפקדי האגפים הזרועות, והפיקודים במטה הכללי לקיים בנושא שיחות עם הפיקוד הבכיר כדי לשמוע את שעל ליבם של המפקדים והחיילים ולהבהיר כי יש להוציא את צה"ל מכל מחלוקת פוליטית ואם יש אירועים חריגים לדווח ולטפל בהם בהתאם.

בין היתר היו מכתבים של חיילי מילואים מיחידות שונות, טייסים, יחידת 8200, מערך המבצעים המיוחדים, יחידות מובחרות בזרוע היבשה. בין היתר נכתב בחלק מהמכתבים כי יסרבו להגיע לשירות מילואים אם הממשלה תקדם את השינויים במערכת המשפט ותפגע בדמוקרטיה. בנוסף, הביעו כותבי המכתבים חשש מפגיעה בפעילות המבצעית ובמוטיבציה לשירות בצה"ל בכלל.

עוד הדגיש הרמטכ"ל לאלופים כי מפקדי היחידות והחילות אמורים לשמש ככתובת לכל שאלה של החיילים וכמפקדים הם אמורים להבהיר שאין מקום לשיח פוליטי בתוך הצבא. בשלב זה בין האלופים שקיימו שיחות עם סגל פיקוד בכיר נמנים ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, ומפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין.

כפועל יוצא משיחות שקיימו האלופים עם הסגל הבכיר, קיימו מפקדים בכירים בצה"ל שיחות עם מפקדי יחידות וסגל זוטר ביניהם גם מפקד 8200 תא"ל י', מפקדי טייסות ומפקדי יחידות בפיקוד הצפון.

הרמטכ"ל לא עומד מנגד והבהיר את עמדתו כבר בבה"ד 1 בשבוע שעבר", אמר גורם צבאי בכיר. "בנוסף לכך, עלה הצורך וההכרח כן לדבר ולא להשאיר חלל בזמן שבחברה הישראלית מתנהלת ויכוח. ברוח המ"מ מגולני. מתחת לאלונקה אין מחלוקות".

הערכה של גורמי צבא שבימים הקרובים יקיימו אלופים נוספים שיחות בנושא עם סגל הפיקוד הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully