וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-80 יוצאי דובדבן: "המהפכה המשפטית תגרום לפגיעה בדמוקרטיה - עצרו את החקיקה"

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 16:41

עשרות לוחמים וקצינים יוצאי היחידה המיוחדת חתמו על מכתב, בו התריעו כי חקיקת המהפכה המשפטית היא "חד צדדית וללא הסכמה רחבה", ואף "מפלגת את החברה הישראלית ומפרה את האיזון העדין שבין הרשויות באמצעות החלשת מערכת המשפט". הם קראו "לגבש הסכמה רחבה"

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/אבי רוקח , קרין שגיא

כ-80 לוחמים וקצינים יוצאי דובדבן קראו לעצירת חקיקת המהפכה המשפטית ולגבש "הסכמה רחבה" - כך, לפי מכתב שהתפרסם היום (חמישי), בו חתמו בין היתר מפקדים לשעבר על היחידה המיוחדת.

יוצאי ויוצאות היחידה פתחו וכתבו כי הם "שירתו בהקרבה רבה את ישראל, בעתות מלחמה ובעתות שלום, ללא קשר לדעותינו הפוליטיות". לאחר מכן התריעו כי החקיקה היא "חד צדדית וללא הסכמה רחבה, מפלגת את החברה הישראלית ומפרה את האיזון העדין שבין הרשויות בישראל באמצעות החלשת מערכת המשפט... החקיקה תגרום לפגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית", קבעו.

הענקת צל"ש רמטכ"ל ליחידת דובדבן, 13 באוקטובר 2016. דובר צה"ל
"יוצאים מהצללים". לוחמי דובדבן/דובר צה"ל

הלוחמים לשעבר הסבירו את הצעד בו נקטו, "החלטנו לצאת מהצללים, להשמיע את קולנו ולקרוא בזאת לממשלה ולקואליציה לעצור את מהלכי החקיקה ולגבש הסכמה רחבה. לא נסכים לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית", סיכמו. לבסוף, ציינו כי החתומים עשו כן על דעת עצמם, ולא מייצגים את יחידת דובדבן לדורותיה או כל ארגון אחר.

אמש בוגרי היחידה 9900 בחיל המודיעין שלחו הערב מכתב לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולראש אגף המודיעין בו כתבו כי לא ישרתו במילואים עקב "תהליכי החקיקה הדורסניים אותם מקדמת הממשלה בימים אלו, ובראשם, הניסיונות לבטל את האיזון הקיים בין הרשויות". אנשי היחידה קראו לעצירת החקיקה "ולאחר מכן, קיום שיח מעמיק ומקצועי אשר יוביל להסכמה רחבה וקונצנזוס משמעותי בנוגע לשינויים כה מהותיים בצורת השלטון של מדינתנו האהובה".

הם מצטרפים לחיילי מילואים מיחידות שונות, בהם טייסים, יחידת 8200, מערך המבצעים המיוחדים ויחידות מובחרות בזרוע היבשה שפרסמו מכתבים דומים. בין היתר נכתב בחלק מהמכתבים כי יסרבו להגיע לשירות מילואים אם הממשלה תקדם את השינויים במערכת המשפט ותפגע בדמוקרטיה. הרמטכ"ל הרצי הלוי הביע חשש בשיחות סגורות כי אם צה"ל לוויכוח הפוליטי, הדבר יפגע באחוזי ההתייצבות לשירות מילואים של אימונים ופעילות מבצעית, וישפיע בטווח הארוך על המוטיבציה של בני הנוער להתגייס לצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully