וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הבושה: כשריבלין, נתניהו ונבחרי הציבור הפרו את הנחיות הקורונה

21.9.2020 / 17:36

מאז פרוץ המגיפה הוטלו על האזרחים מגבלות ששיבשו את שגרת החיים. זה לא מנע מהדרג הבכיר ומהמחוקקים להפר את ההנחיות שהם עצמם הטילו - ובכך לפגוע באמון הציבור. מהתמונה של נתניהו בליל הסדר, דרך ההתקהלות של רגב ועד הפרת הבידוד של יועצי ראש הממשלה

בווידאו: יועץ רה"מ נצפה בהפגנה למרות שאמור היה לשהות בבידוד/צילום: יואב גלסנר, עריכה: איתי עמרם

בחצי שנת הקורונה האחרונה, הממשלה השיתה על הציבור אינספור תקנות, הגבלות והנחיות שפגעו בשגרת החיים והגבילו דרמטית את הפעילות והתנועה של אזרחים ועסקים. רק שבה בעת, נבחרי הציבור ומקורביהם לא בהכרח ממושמעים לגזרות שהציבור מתבקש לעמוד בהם. רשימת ההפרות:

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו אבנר נתניהו חוגגים את ליל הסדר, 8 באפריל 2020. קשת, צילום מסך
לא בהכרח ממושמעים לגזרות. נתניהו ובנו אבנר בליל הסדר/צילום מסך, קשת

מרץ - השר הנגבי מגיע להשבעה בניגוד להנחיות

השר צחי הנגבי מגיע לטקס ההשבעה בכנסת, למרות שהתבקש על ידי קצין הכנסת להימנע מכך עקב חשיפה לחולה קורונה. פעולה זו של הנגבי באותה העת לא היוותה עבירה של ממש על ההנחיות, אך היה בה טעם לפגם.

עוד בוואלה!

למרות שאמור לשהות בבידוד: יועץ התקשורת של נתניהו נצפה בהפגנה בבלפור

לכתבה המלאה

אפריל - נתניהו, ריבלין ושורת ח"כים מפרים את ההנחיות בליל הסדר

שר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו נדבקים בקורונה. לפי דיווח בחדשות 12, הוא התפלל בבית כנסת ובמניינים במקומות סגורים בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטלם עם בנו למשדר ליל הסדר, בזמן שהוא אמור היה להיות בבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת (השר ליצמן). המשדר שודר בזמן שעל אזרחי המדינה נאסר לחגוג עם בני משפחותיהם שלא מתגוררים תחת אותה קורת גג; אבנר נתניהו אינו מתגורר באותו בית עם הוריו.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך פגישתו עם שר התקשורת יועז הנדל 11 באוגוסט 2020. מארק ניימן, לע"מ, אתר רשמי
כמו רה"מ, הפר את ההנחיות בליל הסדר. ריבלין/אתר רשמי, מארק ניימן, לע"מ

לצד נתניהו, גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אירח את בתו לחג הפסח, למרות הנחיות משרד הבריאות שאסרו על עריכת ליל הסדר עם מי שלא מתגורר תחת אותה קורת גג. ריבלין התנצל מאז כמה פעמים.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, 24 באוגוסט 2020. מיכאל לוריה, אתר רשמי
אירח בני משפחה בחג. ליברמן/אתר רשמי, מיכאל לוריה

יואב גלנט, אז שר הבינוי והשיכון, ח"כ ניר ברקת (הליכוד) ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן - אירחו את בני משפחותיהם המורחבות במהלך חג הפסח, בניגוד לתקנות הממשלה שהתירו לקיים את החג רק עם המשפחה הגרעינית.

יוני - ח"כ ברקת ומסיבת בת המצווה

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) השתתף במסיבת בת מצווה פרטית שנערכה לא לפי הנחיות משרד הבריאות וההגבלות על התקהלויות.

יולי - השרה רגב וטקס ההשקה; אדלשטיין חוגג יום הולדת לרעייתו

שרת התחבורה מירי רגב משתתפת בטקס השקת מחלף שכלל יותר מ-20 משתתפים, בניגוד להנחיות משרד הבריאות והממשלה שהגבילו התקהלויות.

באותו החודש, שר הבריאות יולי אדלשטיין חוגג יום הולדת לרעייתו עם עשרות אורחים, שעות אחרי שהצהיר עם ראש הממשלה על החלטה להגביל התקהלויות בבתים פרטיים. בעת המסיבה ההחלטה טרם נכנס לתוקפה, אך מעצם השתתפותו באירוע עלה טעם לפגם.

שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
חגג יום הולדת לרעייתו בטיימינג בעייתי. אדלשטיין/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

סגן שר הבריאות, יואב קיש - מתאמן בחדר כושר בכנסת, כמה שעות אחרי שהממשלה אישרה תקנה שסגרה את חדרי הכושר. גם בפעולה זו סגן השר לא עבר באופן פורמלי על ההנחיות, אך תזמון הגעתו לחדר הכושר בעייתי.

אוגוסט - כחול לבן מתכנסת בניגוד להנחיות, יברקן נדבק בקורונה

סיעת "כחול לבן" קיימה מפגש גיבוש בחדר סגור, ללא שמירה על מרחק חברתי וללא עטיית מסכות. שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה שנכחה במפגש, חלתה בקורונה, אך לא כל המשתתפים נכנסו לאחר מכן לבידוד.

שרת התחבורה, מירי רגב חונכת את כביש 73. משרד התחבורה, אתר רשמי
השתתפה בטקס בניגוד להנחיות. רגב/אתר רשמי, משרד התחבורה

סגן השר לביטחון פנים, גדי יברקן, הפר בידוד והגיע לכנסת למרות שנחשף לשרה תמנו שטה, שנדבקה בקורונה. יממה לאחר מכן התגלה כי גם הוא נדבק בקורונה.

ספטמבר - המשלחת לבית הלבן ויועציו של נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח באירוע רב משתתפים בבית הלבן לחתימה על הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין, שלא כלל שמירה על ריחוק חברתי וללא עטיית מסכות, וחלקו התקיים בחדר סגור.

למשלחת ראש הממשלה לארצות הברית גובש מתווה בידוד מקוצר של חמישה ימים בלבד, בעוד כלל האזרחים השבים מהמדינה, שמוגדרת מדינה אדומה, נדרשים לבידוד של שבועיים.

טופז לוק בהפגנה בבלפור, 21 בספטמבר 2020. -, צילום מסך
הפר את ההנחיות. טופז לוק בהפגנה בבלפור, אתמול/צילום מסך, -

שני יועצים בכירים של ראש הממשלה, טופז לוק וראובן עזר, הפרו את תנאי הבידוד המקוצר של המשלחת לארצות הברית. עזר נצפה בחנות ליד ביתו ולוק תועד באזור ההפגנות בבלפור עוד לפני תום הבידוד המקוצר. עזר הפר גם את תנאי הקפסולה גם בזמן השהייה בארצות הברית, כשיצא לריצה מחוץ למלון בניגוד להנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully