וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ ובנו צולמו יושבים יחדיו בליל הסדר, בסביבתו מכחישים הפרת הנחיות

9.4.2020 / 18:55

במשדר החג בערוץ 12 נראו נתניהו ובנו אבנר סועדים יחדיו, חרף הנחיות הבידוד עליהם הכריז. הקטע אמנם הוקלט מראש, אך שודר בזמן שעל האזרחים נאסר לחגוג עם משפחותיהם. ככל הידוע, אבנר אינו מתגורר בבית רה"מ, אולם בסביבת נתניהו אומרים כי הוא שהה בו מאז החלו המגבלות

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בשבועות האחרונים על שורת הנחיות מחמירות של בידוד, סגר ועוצר שנועדו למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. האחרונה שבהם הורתה לאזרחי ישראל להישאר בבית בערב ליל הסדר ולחגוג את החג רק עם משפחה גרעינית שמתגוררת תחת אותה קורת גג. ואולם, אמש (רביעי) שודר בערוץ 12 "ליל הסדר הגדול" בו לקחו חלק ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר כחול לבן בני גנץ, ועוד נבחרי ציבור וידוענים כאלה ואחרים, בו נתניהו הופיע יחד עם בנו הצעיר, אבנר, לצד שולחן ליל הסדר. ככל הידוע אבנר נתניהו אינו מתגורר במעון ראש הממשלה, ולפי פרסומים שונים שכר דירה לפני מספר חודשים.

הסרטון אמנם צולם מראש, עוד לפני שנכנסו לתוקפן התקנות האחרונות הנוגעות לליל הסדר, אך הוא שודר בזמן שנאסר על שאר אזרחי ישראל לחגוג עם בני משפחותיהם. יתרה מכך, נתניהו עצמו שהה עד אתמול בבוקר בבידוד של שבועיים, לאור הימצאותו בקרבת שר הבריאות יעקב ליצמן והיועצת שלו לענייני חרדים, רבקה פאלוך, שנדבקו שניהם בקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו אבנר נתניהו חוגגים את ליל הסדר, 8 באפריל 2020. קשת, צילום מסך
ראש הממשלה נתניהו ובנו אבנר מתוך המשדר/צילום מסך, קשת

לפי הנחיות הבידוד של משרד הבריאות, מי שנחשף לחולה קורונה נדרש להיכנס לבידוד בית, ולא להיפגש עם אף אחד. רק אם יש באותו משק בית מישהו שנדרש גם כן בבידוד הם יכולים לשהות באותו חדר, אך אבנר נתניהו מתגורר בדירה נפרדת.

התיעוד המשותף של נתניהו ובנו עורר סערה ברשתות החברתיות, וגורמים בסביבת נתניהו מסרו בתגובה כי "בחודש האחרון אבנר שוהה כל יום במשך שעות רבות במעון רה"מ ולן בדירתו שנמצאת בצמוד למעון, בתוך המתחם המאובטח". לדבריהם "אבנר פועל על פי הכללים של משרד הבריאות ואינו יוצא לשום מקום. הצילום בוצע ביממה האחרונה של הבידוד ולאחר בדיקה שנעשתה לנתניהו ותוצאתה שלילית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 25 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
יצא מבידוד זמן קצר לפני צילום הקטע. רה"מ נתניהו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

הגורמים הוסיפו כי הדירה של אבנר נתניהו ממוקמת בטווח של 20 מטרים ממעון ראש הממשלה, בתוך המתחם המאובטח של המעון ברחוב בלפור, וכי מאז שהחלו הגבלות הקורונה הוא מבלה את רוב זמנו במעון. במקביל, בנו השני של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, צייץ בתגובה לפרסומים שאחיו "שוכר דירה בבניין ממול ולא יוצא משם לשום מקום חוץ מבית ראש הממשלה" .זמן קצר לאחר מכן הציוצים בנושא נמחקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully