וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ליצמן ורעייתו חלו בקורונה, נתניהו וצמרת משרד הבריאות נכנסו לבידוד

השר בן ה-71 ורעייתו נדבקו בנגיף, והוא ימשיך לנהל מבידוד בביתו סדר יום רגיל. בעקבות הידבקותו, גם מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור, צוות לשכת השר ומנכ"ל הדסה נכנסו לבידוד. רה"מ ישהה בבידוד עד ליום רביעי. מסתמן: גם ראש המוסד יידרש לבידוד

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

שר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו חוה אובחנו כחולים בקורונה - כך נמסר הלילה (חמישי) ממשרד הבריאות. ליצמן ורעייתו מרגישים טוב, מטופלים, וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כך, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס לבידוד עד ליום רביעי. כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור סיגל סדצקי, צוות לשכת השר וכן מנכ"ל בית החולים הדסה זאב רוטשטיין נכנסו לבידוד.

על פי המסתמן, גם ראש המוסד יוסי כהן יידרש לשהות בבידוד, שכן נכח באותו מרחב עם השר ליצמן לפני כשבוע. כמו כן, ליצמן שהה בכנסת ביום חמישי לפני שבוע בהצבעה על יו"ר הכנסת, בזמן שכל חברי הכנסת היו במשכן, ועל כן בכנסת בודקים במצלמות עם מי הוא בא במגע ויעדכנו את הח"כים. ייתכן כי בכירים נוספים במשרד הבריאות ואף שרים בממשלה, שנפגשו עם ליצמן בשבועיים האחרונים, ייאלצו לבודד את עצמם גם כן.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
שר הבריאות יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

במשרד הבריאות הוסיפו כי שר הבריאות ליצמן בן ה-71, ימשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, על אף הבידוד שבו ישהה, בהתאם להמלצות הרפואיות. בר סימן טוב ישהה בבידוד במתקן ייעודי הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים. "התכוננו לאפשרות כזאת ונערכנו בהתאם", אמר. "רצף השליטה על האירוע ימשך". ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סדצקי, קראה לציבור להמשיך לשמור על ההנחיות והוסיפה: "שרשרת העבודה במערכת הבריאות נמשכת וכולנו נמשיך לעבוד ולנהל את האירוע גם דרך אמצעי תקשורת מרחוק שלשמחתנו זמינים בימים אלה".

רק אתמול יצא ראש הממשלה מהבידוד הביתי שאליו נכנס, לאחר ששהה במחיצתה של היועצת שלו למגזר החרדי ולכנסת רבקה פאלוך, שאובחנה כחולה בנגיף הקורונה. נתניהו הונחה להישאר בבידוד עד אתמול בשעה 21:00, ובכך השלים שבועיים מאז הפעם האחרונה שבא עמה במגע.

עוד בוואלה!

הגבלות הקורונה החדשות: לחבוש מסיכות במרחב הציבורי, התנועה מבני ברק ואליה תוגבל

לכתבה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתדרוך על חולה קורונה ראשון בישראל, 27 בפברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
ינהל את המשבר מהמתחם המבודד. בר סימן טוב/פלאש 90, אבשלום ששוני

לאחר צאתו מהבידוד, הודיע נתניהו על צעדים נוספים במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה. בין היתר, הוכרז על הגבלות תנועה מהעיר בני ברק ואליה, חובת בידוד במלונית לשבים לישראל וכן הציבור התבקש לעטות מסיכות מגן. כמו כן, מענק מיוחד לחג הפסח יוענק עבור משפחות עם ילדים.

"לצערנו במקומות מסוימים המחלה התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים", אמר נתניהו בהצרה שמסר ממעונו בעקבות העלייה בתחלואה בבני ברק. "על כן, בהתייעצות, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את היציאות והכניסות מהעיר".

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"לשמור על הנחיות הבידוד". מתחם הבידוד בביה"ח שיבא/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב קרא לציבור שלא להיכנס לשאננות. בר סימן טוב אמר כי "אני רוצה לומר שהצומת הזה קריטי כי אנחנו נכנסים לאביב. אנחנו עלולים להרגיש הקלה ושאננות, ואנחנו צריכים לדעת שהמלחמה בנגיף הזה קשה ואין רגע לעצור ולהרפות". עוד הוסיף כי "מערכת הבריאות נערכת במלוא העוצמה לתחלואה. ההצלחה הכי גדולה תהיה אם נצליח למנוע אותה. ההצלחה תלויה בכולנו. במלחמה הזו כולנו ביחד החיילים".

לאחרונה נרשמה מחלוקת בנוגע לתפקודו של ליצמן כשר הבריאות, ואף נרשמה דרישה להחליף אותו. במהלך המו"מ להקמת ממשלת האחדות, דרשו בכחול לבן לקבל את תיק הבריאות, שלפי המתווה הראשוני היה אמור להישאר בידי בלוק הימין. השר ליצמן הבהיר במהלך השבוע לנתניהו שהוא לא יסכים לוותר על תיק הבריאות "בשום תרחיש" אפשרי, והוא מעוניין להמשיך בתפקיד גם בממשלה הבאה שתוקם, כל עוד יהדות התורה תהיה חלק ממנה.

(עדכון ראשון 01:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully