וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלות הקורונה החדשות: לחבוש מסיכות במרחב הציבורי, התנועה מבני ברק ואליה תוגבל

1.4.2020 / 21:33

בהצהרה מיוחדת הודיע נתניהו על צעדים נוספים במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה, בהם הידוק הגבלות התנועה בעיר, חובת עטיית מסיכות מגן במרחב הציבורי, חובת בידוד במלונית לשבים ארצה ומענק למשפחות בעלות ילדים לכבוד חג הפסח. "איננו יכולים לנוח על זרי הדפנה"

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

הגבלות הקורונה החדשות - כל הפרטים

  • התנועה מבני ברק ואליה תוגבל, המבודדים יפונו למלוניות
  • חלה חובת חבישת מסיכת מגן או מסיכה מאולתרת במרחב הציבורי
  • כלל השבים לישראל יועברו לבידוד במלונית
  • משפחות עם ילדים יקבלו 500 שקלים עבור כל ילד כמענק לפסח

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) על צעדים נוספים במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה. נתניהו הכריז על הגבלות תנועה מהעיר בני ברק ואליה, חובה על עטיית מסיכות מגן במרחב הציבורי, חובת בידוד במלונית לשבים לישראל ומענק מיוחד לפסח עבור משפחות עם ילדים. החמרת ההנחיות מגיעה ברקע עלייה במניין הנדבקים ל-6,092, בהם 95 במצב קשה. במקביל, מספר המתים עלה ל-25 - עם חמישה מקרי מוות נוספים ביממה האחרונה.

"לצערנו במקומות מסוימים המחלה התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים", אמר נתניהו בעקבות העלייה בתחלואה בבני ברק. "על כן, בהתייעצות, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את היציאות והכניסות מהעיר. במקביל, מפנים את המבודדים למלוניות שמתאימות לאופי המיוחד של הציבור הזה".

נתניהו הודיע כי על האזרחים לעטות מסיכת מיגון על פניהם בכל יציאה למרחב הציבורי. אזרחים שאין ברשותם מסיכה מתבקשים להשתמש בצעיף או בכל פיסת בד. בנוסף, הכריז על מענק לחג, במסגרתו המדינה תעניק 500 שקלים עבור כל ילד - עד הילד הרביעי, כולל - שיועברו ישירות אל חשבון הבנק של המשפחה.

נתניהו שב והדגיש לציבור להקפיד על ההנחיות. לדבריו, "איננו יכולים לנוח על זרי הדפנה, כי בקורונה אין זרי דפנה - יש רק אתגר. מי ששומר על ההורואת מציל חיים. זו לא פריבילגיה, זו חובה אזרחית. זו חובה כלפי משפחותיכם, כלפי כל אזרחי ישראל. לכן אני מבקש מכם למלא אחר ההנחיה החשובה ביותר לקראת פסח".

"אתם נדרשים לקיים את ליל הסדר רק עם המשפחה הגרעינית שנמצאת איתכם עכשיו", הוסיף. "עם אלה שנמצאים איתכם בבית. סדר קטן הוא סדר בטוח. השנה יותר מתמיד נאמץ אץ חגיגת הפסח של אבותינו הקדומים במצרים - פסח בבתים. אם ננהג בכללים שביקשתי, יש סיכוי שהפסח הזה יהיה נקודת מפנה. בזמן הזה נלכד כוחות, נתלכד לממשלת חירום לאומית, ונוכיח שוב שעם ישראל חי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה במעונו בירושלים 1 באפריל 2020. -, צילום מסך
הצהרה ראשונה לאחר הבידוד. נתניהו, הערב/צילום מסך, -

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב קרא לציבור לא להיכנס לשאננות. בר סימן טוב אמר כי "אני רוצה לומר שהצומת הזה קריטי כי אנחנו נכנסים לאביב. אנחנו עלולים להרגיש הקלה ושאננות, ואנחנו צריכים לדעת שהמלחמה בנגיף הזה קשה ואין רגע לעצור ולהרפות". עוד הוסיף כי "מערכת הבריאות נערכת במלוא העוצמה לתחלואה. ההצלחה הכי גדולה תהיה אם נצליח למנוע אותה. ההצלחה תלויה בכולנו. במלחמה הזו כולנו ביחד החיילים".

צילום: משרד הבריאות, עריכה: שאול אדם

בר סימן טוב שיבח את השינוי בחברה החרדית בימים האחרונים. "אני רואה חברה שהבינה שהיא נכנסה לבעיה, וההנהגה שלה והציבור כולו תפס את עצמו ושינה את ההתנהגות שלו. מה שקורה בבני ברק שונה ממה שהיה לפני כמה שנים. אנחנו עוזרים להם להנגיש את הבדיקות, מאפשרים למי שצריך להיות בבידוד להיות בבידוד ולעבור את המחלה בבתי החולים", אמר. "אנחנו צריכים להושיט להם יד וירטואלית ולסייע להם ולא להעביר עליהם ביקורת".

הנחיות לחבישת מסכה לצורך התמגנות מנגיף הקורונה. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
הנחיות לחבישת מסכה לצורך התמגנות מנגיף הקורונה/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

בר סימן טוב הדגיש כי מסיכות מיגון שמכסות את האף והפה הן דרך בטוחה להגנה מפני הנגיף. ברקע המחסור במסיכות קרא לציבור לאלתר פיסות בד בבית, ולשמור את המסיכות לצוותים הרפואיים.

המנכ"ל הודה לאנשי משרדו, "שחוטפים הרבה מאוד ביקורת, אבל מתעלמים וממוקדים במטרה". עוד הוסיף כי "אני רוצה להודות לצוותים הרפואיים, הם יתנו הכל כדי להצליח במאבק הזה. אני רוצה להודות לזרועות הביטחון, למוסד, לצה"ל ולמשטרה. כולנו משלבים ידיים כדי להצליח במטרה".

(עדכון ראשון: 20:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully