וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן ביקש להחריג את בתי הכנסת, נתניהו סירב: "מוקד עצום של הדבקה"

25.3.2020 / 7:45

במהלך ישיבת הממשלה הטלפונית ביקש שר הבריאות להחריג את התפילה מהתקנות החדשות ולהמשיך באלה שאפשרו להתפלל עד עשרה אנשים. ואולם ראש הממשלה התנגד והתעקש שבתי הכנסת ייסגרו ותותר תפילה רק בשטח פתוח. רגב ביקשה לדעת אם תהיה הגבלה זהה למסגדים ונענתה בחיוב

צילום: משטרת ישראל, דובר צה"ל, בית החולים שערי צדק עריכה: אסף דרורי

בישיבת ממשלה טלפונית לילית, שארכה יותר משש שעות, הממשלה אישרה הלילה (רביעי) את החמרת התקנות לשעת חירום והחלת אכיפה על מי שיפר את הגבלות התנועה במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה. במהלך הדיון הטלפוני התברר כי שר הבריאות יעקב ליצמן ביקש ממשרד המשפטים להחריג את התפילה בבתי הכנסת מהתקנות המחמירות החדשות, ולהמשיך בהנחיות הקודמות שאפשרו תפילה של עד עשרה מתפללים. כשראש הממשלה בנימין נתניהו שמע על כך, הוא הביע התנגדות נחרצת ודרש שבתי הכנסת ייסגרו ותותר רק תפילה בשטח פתוח, עד לעשרה אנשים, במרחק של שני מטרים מאדם לאדם.

"בבית הכנסת יש את מקדם ההדבקה הגבוה ביותר, ביחד עם מועדונים וחנויות", אמר נתניהו בהתאם לנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה במשרד הבריאות שפורסמו אתמול, לפיהם 29% מחולי הקורונה שאובחנו בישראל נדבקו בבתי כנסת ובישיבות. "זה מוקד עצום של הדבקה. אין ברירה", הוסיף.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
מחלוקת סביב נושא בתי הכנסת. ליצמן ונתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

שר הבריאות ליצמן השיב: "ברגע שאנחנו שומרים על שני מטר אני לא רואה שיש צורך לשנות". ראש הממשלה התעקש שיש בכך צורך והבהיר כי "אם צריך שאקח אחריות על זה, אני אקח את האחריות על זה". בשלב זה השרה מירי רגב ביקשה לדעת אם ההגבלה תהיה זהה גם למסגדים ונתניהו השיב שכן.

השר יריב לוין גיבה את עמדת נתניהו ואמר כי "במצב הזה להגיד לאנשים אל תהיו פה ואל תהיו שם ואז מאפשרים להם להתגודד איפשהו, זה בלתי סביר לחלוטין". גם השר רפי פרץ הוסיף כי "בהרבה בתי כנסת ככה נוהגים. מתפללים בחוץ".

נתניהו הבהיר את עמדתו שיש לסגור את בתי הכנסת ולאפשר רק תפילה בחוץ בתנאים המצוינים, והשר ליצמן הודיע שהוא מתנגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully