וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת של ההורים: הלמידה מרחוק תשוב לפעילות החל מהיום

25.3.2020 / 12:17

לשכת ראש הממשלה מסרה כי הלמידה המקוונת מהבית במסגרות הכיתתיות במערכת החינוך תחזור לעבוד החל מהיום ולמשך שבוע וחצי. הסתדרות המורים אישרה את המתווה, לפיו עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא עד תום חופשת הפסח, ויחזירו תשעה ימי חופשה במהלך הקיץ

צילום: משטרת ישראל, דובר צה"ל, בית החולים שערי צדק עריכה: אסף דרורי

הלמידה מרחוק במסגרות הכיתתיות במערכת החינוך צפויה לחזור לפעילות החל מהיום (רביעי) בבוקר ולמשך שבוע וחצי - כך מסרה הלילה לשכת ראש הממשלה. הסתדרות המורים אישרה את המתווה שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחריו תנחה את עובדי ההוראה לחזור ללמידה מרחוק.

במסגרת ההסכמות נקבע כי עובדי ההוראה בכל מערכת החינוך, מגני הילדים ועד כיתות י' בחטיבה העליונה יקבלו שכר מלא עד תום חופשת הפסח. המורים חוזרים למידה מרחוק מהיום ועד סוף השבוע הבא לתוך חופשת פסח. בנוסף, המורים יחזירו עוד תשעה ימים בסוף השנה, אך היומיים באיסרו חג שהסכימו עליהם המורים להחזיר בשבועות ול"ג בעומר ירדו מהפרק.

ההחלטה התקבלה במהלך פגישה בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, הממונה על השכר קובי בר נתן ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. הדיונים לוו בוויכוחים וצעקות, בעוד בן דוד סירבה להסכים ללמידה מרחוק, אך התפשרה על תוספת של שבוע וחצי החלה על מורים שאינם מכינים לבגרות. בעקבות ההסכם יחזרו התלמידים ללמוד חלק מתכנית הלימוד שלהם דרך האינטרנט מהבית, בעקבות הפסקת הלימודים בבתי הספר ובגנים כחלק מהצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

"המדינה קיבלה את העקרון שלנו שגם למידה מרחוק הינה עבודה שיש לקבל עליה שכר מלא וכי אין תחליף להוראה מרחוק על ידי עובדי הוראה אשר מלמדים את התלמידים בשגרה", אמרה בן דוד. "עובדי ההוראה הם ציבור איכותי וערכי אשר נרתם לסייע למדינה בזמן משבר ויעשה את כל שביכולתו כדי ששנת הלימודים הנוכחית תהיה מועילה ונעימה לתלמידים, למרות הסיטואציה המשברית".

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
הלמידה מרחוק תשוב לפעילות. כיתה ריקה בבית הספר גימנסיה הרצליה בת"א/שרון בוקוב

ההחלטה על הפסקת הלמידה המקוונת מהבית, שהתקבלה בשבוע שעבר כחלק מסיכום בין הסתדרות המורים למשרדי האוצר והחינוך, ספגה ביקורת חריפה מצד הורים רבים. במסגרת העקרונות שהושגו בהסכם אז, הופסק החיוב על עובדי ההוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים ללמד מרחוק. בנוסף, סוכם כי עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין התקופה בה בתי הספר סגורים עד לסוף חופשת הפסח, ושכר מלא בגין הימים בהם ביצעו למידה מרחוק.

עוד בוואלה!

ההנחיות המסתמנות: התנועה תוגבל ל-100 מטר מהבית, התחבורה הציבורית תופסק

לכתבה המלאה

במסגרת המגעים שקדמו להסכם, דרשו באוצר להמיר את ימי החופשה לשבועיים של למידה בחופש הגדול, גם כדי להתניע את המשק ביום שאחרי נגיף הקורונה וגם לאפשר להורים שיחזרו לעבודה לא להתעסק בפתרונות לילדים בחופש הגדול. יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, אמרה אז כי "מהרגע שבו סגרו את מוסדות החינוך בגלל המשבר, חזרנו והדגשנו כי העיקרון שעבודה מהבית שווה שכר מלא חייב להישמר. ההסכם שעשינו היום משקף את העיקרון הזה". ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה בסוף השבוע למנכ"ל משרדו לבחון את החזרת פרויקט הלמידה מרחוק, זאת בעקבות הביקורת הרבה מצד ההורים.

(עדכון ראשון: 02:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully