וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-2,369; חמישה קורבנות מהנגיף

בועז אפרת, דנה ירקצי, מאיה הורודניצ'אנו, אמיר בוחבוט, דניאל דולב, אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

25.3.2020 / 23:42

מניין הקורבנות עלה עם שני גברים בני 76 ו-87 שמתו בבתי החולים. שיעור האבטלה בישראל עלה ל-20.12%. אישה פלסטינית מהכפר בידו הסמוך לירושלים מתה מהנגיף. כלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי הנסיך צ'ארלס נדבק בקורונה ו-683 בני אדם נוספים מתו באיטליה. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מניין הקורבנות בישראל עלה ביממה האחרונה לחמישה בני אדם, לאחר שגבר בן 76 שסבל ממחלות רקע מת בבית החולים שיבא בתל השומר, וחולה נוסף בן 87 מת בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. אתמול מתה אישה בת 67 בבית החולים וולפסון בחולון וכמה שעות לאחר מכן מת גם קשיש בן 87 בבית החולים הדסה בירושלים. מספר החולים בישראל עומד על -2,369, בהם 39 במצב קשה. מניין המחלימים מהנגיף עלה ל-64. שיעור האבטלה בישראל עלה ל-20.12%.

הנגיף ממשיך להתפשט גם ברחבי העולם, עם יותר מ-400 אלף נדבקים עד כה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מתכוון לשחרר מגבלות שהוטלו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה עד חג הפסחא בחודש הבא. כלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי הנסיך צ'ארלס נדבק בקורונה. בניו זילנד ופנמה הוכרז על עוצר כללי. מניין המתים בספרד עלה ל-3,434 בני אדם.

אדם חוצה כביש מהיר ליד העיר שיקאגו בארה"ב, במהלך מגפת הקורונה. 23 במרץ 2020. אי-פי, AP
אדם חוצה כביש מהיר ליד העיר שיקאגו בארה"ב/AP, אי-פי

23:42 - 28 בני אדם נוספים מתו מקורונה בבריטניה

28 בני אדם נוספים מתו מהתפרצות נגיף הקורונה בבריטניה, והעלו את המספר הכולל של מקרי המוות במדינה כתוצאה מהידבקות בנגיף ל-465 - כך דווח בתקשורת הבריטית, תוך ציטוט הצהרה של שירות הבריאות הלאומי.

23:38 - 15 בני אדם נוספים מתו מקורונה בטורקיה

15 בני אדם מתו בטורקיה ביממה האחרונה בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה - כך מסר שר הבריאות הטורקי. בכך עלה מספר הקורבנות במדינה ל-59 בני אדם. מספר החולים המאובחנים בנגיף עלה ב-561 והגיע ל-2,433.

21:18 - ח"כ טופורובסקי שהה ליד חולה קורונה ונכנס לבידוד

ח"כ בועז טופורובסקי (כחול לבן) קיבל הערב הודעה מטעם משרד הבריאות, בדבר שהייתו ליד אדם שחולה בנגיף הקורונה. בעקבות כך נכנס חבר הכנסת טופורובסקי לבידוד עצמי עד ל-1 באפריל.

20:22 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-2,369

משרד הבריאות עדכן כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-2,369. בין החולים, 39 מצויים במצב קשה ו64 החלימו.

19:15 - איטליה: 683 קורבנות נוספים מנגיף הקורונה בתוך יממה

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באיטליה עלה ב-683 בני אדם בתוך יממה, ובכך עלה מספר המתים הכולל במדינה ל-7,503 - כך עדכנה הסוכנות להגנה אזרחית במדינה.

18:45 - שיעור האבטלה בישראל עבר את ה-20%

שיעור האבטלה בישראל עבר הערב את ה-20%, והוא עומד על 20.12%. מתחילת מרץ נרשמו 679,778 דורשי עבודה חדשים, 90.4% מהם בחל"ת. מאז הבוקר ב-07:00 ועד השעה 17:00 נרשמו כמעט 22 אלף דורשי עבודה. יחד עם המתייצבים הפעילים מהתקופה שקדמה למשבר הקורונה (כ-160 אלף), עומד המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בשירות התעסוקה על 837,629 בני אדם.

18:24 - מקרה מוות ראשון מקורונה ברשות הפלסטינית: בת 64 מהכפר בידו

מקרה מוות ראשון ברשות הפלסטינית כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. האישה שמתה היא בת 64 מהכפר בידו ליד ירושלים, שהבוקר נודע על המקרה שלה. פרט למקרה המוות, ישנם עוד שני מקרי הידבקות חדשים - הבת שלה ובעלה של הבת. סך הכל אותרו בשטחי הרשות הפלסטינית 64 מקרים, ש-16 מתוכם החלימו.

18:10 - הדסה ייצרו אלפי בקבוקי אלכוהול לחיטוי הידיים

לאור המחסור הארצי באאמצעי מיגון וחיטוי מפני הידבקות בנגיף הקורונה בימים אלה, פתח בית החולים הדסה בייצור נרחב של "הדסול" - אלכוהול רפואי לחיטוי הידיים המיוצר בבית החולים ונועד בימים כתיקונם לשימוש עצמי של הצוותים הרפואיים. עד כה ייצרה הדסה יותר מ-20 אלף בקבוקים עבור בתי החולים הציבוריים והממשלתיים בשבועיים האחרונים, כשהדרישה ממשיכה לעלות ומלבד בתי החולים נוספו גם המשטרה וארגונים נוספים.

בהמשך תבוצע אספקת ה"הדסול" לבתי החולים במרוכז דרך חברת "שראל", גוף הרכש של בתי החולים הממשלתיים וזרוע של האגף לשעת חירום במשרד הבריאות, שכבר הזמינה מהדסה 700 אלף בקבוקי חצי ליטר של נוזל החיטוי. את הייצור תבצע הדסה בפריסה על פני השבועות הקרובים, ללא הפסקה. מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין אמר כי "הדסה וצוותיה מגוייסים למאמץ הלאומי".

17:59 - אושרו שורת הקלות רגולטוריות לעסקים ועצמאיים

הממשלה אישרה, במשאל טלפוני, תקנות שעת חירום הנוגעות להארכת תוקף ודחיית מועדים של אישורים רגולטורים. במסגרת התקנות תינתן דחייה של חודשיים לתהליכים הבירוקרטיים הצפויים לבעלי עסקים. בין היתר, כל האישורים הקיימים, הרישיונות וההיתרים מטעם הרשויות שניתנו לבעלי עסקים יוארכו באופן אוטומטי בחודשיים נוספים. כמו כן, תינתן דחייה של כל העיצומים הכספיים. התקנות אושרו בהמשך להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו למנכ"ל משרדו רונן פרץ.

רחובות סאו-פאולי שוממים בעקבות עוצר שהוכרז בברזיל, בשל התפרצות הקורונה. 25 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
רחובות סאו פאולו שוממים בעקבות עוצר שהוכרז בברזיל/רויטרס, רויטרס

17:36 - הידרדרות במצבו של חולה קורונה בן 45 המאושפז במצב קשה

הידרדרות חלה במצבו של חולה קורונה, גבר בן 45 במצב קשה, ללא מחלות רקע וללא עישון - כך עדכן בית החולים וולפסון בחולון, בו הוא מאושפז. בשל ההידרדרות במצבו, המטופל חובר למכונת 'אקמו' (המחליפה את תפקוד הלב והריאה באופן זמני), במטרה לייצבו.

17:33 - מנכ"ל אל על: אם לא נקבל הלוואה, החברה תיסגר

מנכ"ל אל על, ינון אוסישקין, פנה במכתב לעובדי החברה בו אמר כי אם לא תתקבל הלוואה של מאות מיליוני שקלים מהמדינה, החברה תיסגר. "הלוואת מדינה של 200-300 מיליון שקלים שתאפשר לחברה להתאושש, או שתיסגר חברת התעופה הלאומית", כתב המנכ"ל, וציין כי אנשי אל על "חווים ימים קשים והשיא עוד לפנינו".

17:00 - תנועת הרכבות תופסק ממחר; התחבורה הציבורית תצומצם דרמטית

כחלק מיישום החלטת הממשלה למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, תופסק החל ממחר פעילות רכבת ישראל ותצומצם פעילות התחבורה הציבורית למינימום הנדרש. עם זאת, התחבורה הציבורית תמשיך לפעול בכרבע מהפעילות הרגילה, וזאת כדי לספק שירות הכרחי לעובדים החיוניים. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ קיבל את המלצת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לקבל את בקשת רכבת ישראל להפסיק את פעילות הרכבת, כשבשבועיים האחרונים חלה ירידה דרסטית במספר הנוסעים ברכבת עד לכדי נוסעים בודדים. בתקופת הסגירה תאיץ הרכבת את פרויקט החשמול.

הודעה על צמצום התחבורה הציברית בירושלים 25 במרץ 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
הודעה על צמצום התחבורה הציברית בירושלים/TPS, יהונתן ולצר/TPS

בנוסף לכך, פועלים שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, מנכ"לית המשרד קרן טרנר ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמיר אסרף, בשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית, לגיבוש תכנית חירום לסיוע לחברות התחבורה הציבורית. בהתאם להבנות שהושגו עם ראש הממשלה, שר האוצר ומנכ"ל משרדו. "התחבורה הציבורית תצומצם למינימום ההכרחי ואני קורא לציבור שלא להשתמש בה אלא אם אין שום ברירה אחרת, ורק למטרות שלשמן קיים היתר יציאה מהבית בהתאם לתקנות החדשות", מסר סמוטריץ'. "במידה ויוחלט בהמשך על סגירת המשק ניתן יהיה לסגור את התחבורה הציבורית רק לאחר שיוסדרו חלופות הן לעובדים חיוניים, הן לשירותים חברתיים בסיסיים, והן לצורך של האוכלוסיות החלשות להצטיידות במצרכי מזון ומוצרי יסוד".

16:30 - פיקוד העורף קולט אלפי חיילים למשמות שיטור וסיוע

פיקוד העורף נערך לעליית שלב בהיערכות הכללית לנגיף הקורונה, ובין היתר עוסק בקליטת אלפי חיילים סדירים הנמצאים בשלבי הכשרה למשימות שיטור וחלוקת מזון. זאת בנוסף לכך שהיום גיוסו 1,300 חיילי מילואים. בנוסף לכך, ביומיים הקובים יפתחו שתי מלוניות בטבריה ובחיפה. עוד מסתמן כי בימים הקרובים יופעל נוהל העברה ישירה של אזרחים משדה התעופה היישר ל'מלונית' כהוראת משרד הבריאות ולא כהמלצה.

עריכה: ליר שפיגלר

15:01 - אישה בשבוע ה-36 להיריונה חלתה בקורונה

בבית החולים שיבא אישה בשבוע ה-36 להיריונה אובחנה כנשאית של נגיף הקורונה. בעקבות מצבה והיריונה המתקדם החליט הצוות הרפואי לילדה באופן מידי בניתוח קיסרי. היולדת מורדמת ומונשמת, והתינוק במצב טוב והועבר להשגחה עד שיתקבלו תוצאות בדיקתו.

13:59 - טיסת חילוץ המריאה מתל אביב לקולומביה

שטיסת החילוץ של אל על, LY041 מתל אביב לבוגוטה, המריאה בצהריים לדרכה. היא צפויה לנחות בקולומביה בשעה 04:00 שעון ישראל.

שלטים בבני ברק בעניין הקורונה, 25 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"לא מדברים - לא נדבקים", שלטים על הקורונה בבני ברק. היום/ראובן קסטרו

13:40 - התקנות החדשות ייכנסו לתוקפן בשעה היום בשעה 17:00

הממשלה אישרה תקנות שעת חירום להגבלת הפעילות בכדי לפעול לצמצום ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. התקנות יכנסו לתוקפן היום בשעה 17:00 ולמשך תקופה של שבעה ימים. בין התקנות: הגעה של עובד למקום עבודה מותר על פי התקנות, יציאה תתאפשר להצטיידות במזון, תרופות, מוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים. בנוסף, תותר יציאה של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום לזמן קצר ובמרחק של עד 100 מטרים ממקום המגורים. תותר תפילה במקום פתוח, הלוויה, חתונה וברית וכן יציאת אישה לטבילה במקווה נשים ובלבד שתיאמה מראש את מועד הגעתה. עוד הוחלט כי יצומצמו שירותי התחבורה הציבורית לכדי 25% מהקיים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

13:14 - בנט: תוך עשרה ימים צפויה עליה משמעותית של חולים מונשמים

שר הביטחון נפתלי בנט אמר במסיבת עיתונאים כי מספר בדיקות הקורונה בישראל עלה לכ-5,000 ביום. לדבריו, "בערך תוך עשרה ימים אנחנו נראה קצב משמעותי של חולים קשים שזקוקים להנשמה, אבל זו לא גזירת גורל, אנחנו לא רק מתארים מצב, אלא פועלים לשנות אותו".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר בבית חולים באזור מוסקבה שבו מאושפזים חולי קורונה, 24 במרץ 2020. רויטרס
פוטין מבקר בבית חולים באזור מוסקבה/רויטרס

13:11 - מספר החולים עלה ל-2,170

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-2,170 - כך נמסר ממשרד הבריאות.

12:57 - מניין המתים מקורונה בספרד עלה ל-3,434

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-3,434 בני אדם - כך מסר משרד הבריאות הספרדי. ביממה האחרונה מתו כ-738 חולים, במה שנחשב לעלייה החדה ביותר במניין המתים מאז חדר הנגיף למדינה. במקביל, עלה גם מספר הנדבקים בנגיף והוא 47,610 בני אדם.

12:40 - דיווח בבריטניה: הנסיך צ'ארלס נדבק בקורונה

הנסיך צ'ארלס בן ה-71 אובחן כחולה בקורונה - כך מדווחים כלי תקשורת בממלכה.

שלטים בבני ברק בעניין הקורונה, 25 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"עדיף בבית בחיים מאשר בבית החיים". בני ברק/ראובן קסטרו

12:17 - עובדי הוראה ישובו ללמידה מרחוק בשעות הקרובות

הנהלת הסתדרות המורים אישרה הבוקר את מתווה ההסכמות עם משרד האוצר ומשרד החינוך בנוגע למשבר הקורונהשכולל את חזרתם של עובדי הוראה ללמד מרחוק בשעות הקרובות.

11:55 - הרמטכ"ל כוכבי באיגרת למפקדי צה"ל: "השלב החמור עוד לפנינו"

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס למשבר הקורונה באיגרת מיוחד ששלח למפקדי צה"ל, והדגיש בה כי לפי הנחות העבודה של הצבא, מדובר במצב שיימשך חודשים רבים לפחות המחייב גישה מחמירה. "השלב החמור עוד לפנינו. תהיה הרעה בהיקף החולים ובהשלכות הבריאותיות, הכלכליות והחברתיות". עוד הסביר הרמטכ"ל כי "סבירות גדולה, שהיקף הסיוע שצה''ל יצטרך להעניק למדינה ילך ויגבר. ככל שיעבור הזמן, וככל שהמצב הכלכלי, הרפואי והמנטלי במדינה ילך ויעשה קשה, כך תהיה הקרנה והשפעה על החיילים, משרתי הקבע והמפקדים. האיומים בגזרות נמשכים גם אם חלקם בהיקף מצומצם יותר. פיגוע, יום קרב ואף מבצע נרחב יכולים להתרחש גם במהלך התקופה הנוכחית".

11:50 - השגרירות בתאילנד וקמבודיה לישראלים: התפנו באופן מיידי

שגרירות ישראל לתאילנד וקמבודיה המליצה למטיילים ישראלים באזור להתפנות "באופן מיידי" ישראל.
"להערכתנו אחרי 31 במרץ לא יהיו טיסות במרחב התאילנדי לתקופה ארוכה. השמיים נסגרים והתנועה תהיה מוגבלת מאוד", הזהירו בשגרירות.

שכונת בית הכרם בירושלים, ליד הרכבת הקלה, 25 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
שכונת בית הכרם בירושלים, הבוקר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

11:26 - כ-3,000 אזרחים ממתינים לחזרתם לישראל ברקע המשבר

כ-3,000 ישראלים ממתינים לחזור לארץ ממדינות שונות בעולם ברקע משבר הקורונה. כך, על פי רישומי משרד החוץ בנושא.

11:15 - מספר המובטלים בישראל עבר את ה-800 אלף

שיעור האבטלה בישראל עומד הבוקר על 19.6% - כך הודיע שירות התעסוקה. ברקע משבר הקורונה, מתחילת חודש מרץ נרשמו בשירות 657,876 דורשי עבודה חדשים, ומספרם הכולל בישראל עלה ל-815,727 בני אדם.

10:24 - יו"ר ועדת הקורונה: "הציבור נמצא בחוסר ידע מאוד גדול"

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ שלח, מתח ביקורת על ניהול המשבר מצד העברת הידע לציבור. ואמר כי "הדוברים ויועצי התקשורת בארץ היו צריכים להיות בחמ"ל 24/7 ולהבין איזה מידע צריך להביא לציבור. הציבור נמצא בחוסר ידע מאוד גדול. הוא לא מבין מה קורה ולמה זה קורה". לדבריו, הוועדה תתעסק בנושא הזה בישיבותיה "ואני מניח שתהיה לנו תשומת לב גדולה יותר. יבואו לפה אנשים עם דעות שונות וקריאות תגר על המערכת".

שליח בתל אביב, 25 במרץ 2020. ראובן קסטרו
תל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו

10:10 - ועדת הקורונה מתכנסת לראשונה: "משבר לאומי אדיר"

הוועדה המיוחדת בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה מתכנסת לראשונה ואישרה את מינויו של ח"כ עפר שלח לתפקיד היו"ר. "הוועדה קמה בשעת משבר לאומי אדיר, שלכנסת יש תפקיד מכריע בהתמודדות עימו. נסייע ככל שיידרש לפעולתם של הממשלה וגופי הביצוע, נפקח עליהם לטובת הציבור ונעצב תשתית רעיונית וחוקית למערכת לאומית, בתחומי הבריאות, הכלכלה והממשל, כדי שנהיה מוכנים טוב יותר בעתיד", אמר שלח

10:08 - הגבלת היציאה מהבית ל-100 מטר תכנס לתוקף אחרה"צ

סעיף הגבלת היציאה מהבית ל-100 מטרים בלבד ייכנס לתוקף היום אחר הצהריים.

09:38 - עיריית ירושלים תדחה תשלום דוחות חניה לאור המגיפה

ראש עיריית ירושלים משה ליאון החליט לדחות בחודשיים את תשלום דוחות החניה שניתנו לתושבי העיר לאור משבר הקורונה. כך, דוחות שמועד התשלום בהם חל מיום 15 במרץ 2020 ואילך, יידחו עד ל-15 במאי, ללא ריביות או פיגורים. ההחלטה מותנית עדיין באישור מועצת העיר.

חנות מזכרות בטוקיו, 25 במרץ 2020. רויטרס
טוקיו, היום/רויטרס

09:10 - גורם באכ"א: נבחנת הקמת מתקן בידוד נוסף לחיילים באילת

‏גורם באכ"א אמר כי בצה"ל הקמת מתקן בידוד נוסף לחיילים שנדבקו בנגיף הקורונה באילת, בנוסף למתקנים שכבר הוקמו בכמה נקודות בארץ. "יכול להיות שיהיה זה בית החייל באילת. אם תהיה התפרצות קורונה בבסיסים בערבה והאזור. המטרה היא להוריד את העומס מבית החולים באילת ולהעביר אליו רק חולים קשה".

08:46 - מת חמישי בישראל, מניין הנדבקים חצה את ה-2,000

גבר בן 87 שאושפז בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק מת ביממה האחרונה. הוא הובא אתמול במצב אנוש לבית החולים, וחמש שעות לאחר מכן מת. נלקחה ממנו בדיקה, והיא התגלתה חיובית רק אחרי שנקבע מותו. הגבר סבל ממחלות רקע.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 2,030 בני אדם נדבקו בסך הכל בנגיף הקורונה בישראל. ביניהם, 37 במצב קשה ו-54 במצב בינוני. 34 מונשמים. מניין המחלימים עלה ל-58.

פועלים נבדקים לאחר שחצו את הגבול במיאנמר, 25 במרץ 2020. רויטרס
פועלים נבדקים לאחר שחצו את הגבול במיאנמר/רויטרס

08:30 - גרמניה: מניין הקורבנות עלה ל-149

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-149 בני אדם - כך נמסר מהמכון למניעת מחלות וזיהומים במדינה. מניין הנדבקים בנגיף בגרמניה עומד על 31,554 בני אדם.

08:18 - קורבן רביעי בישראל: בן 76 שסבל ממחלות רקע

חולה קורונה כבן 76 מת במרכז הרפואי שיבא מתל השומר. בבית החולים אמרו כי הוא סבל ממחלות רקע משמעותיות, והיה מאושפז במוסד מיום שני האחרון.

05:03 - הממשלה אישרה הגבלות חדשות במסגרת המאבק בקורונה

שרי הממשלה אישרו בתום דיון לילי ארוך שורת הגבלות תנועה חדשות שייכנסו לתוקף במהלך היום. התקנות המלאות טרם פורסמו, אך מסתמן כי הן יכללו בין היתר את הפסקת כל התחבורה הציבורית, סגירת מרכזי קניות והגבלת התנועה במרחבים הציבוריים. ההגבלות ייכנסו לתוקף ככל הנראה ביממה הקרובה.

אנשי חברה קדישא נערכים להלווית הקורבן השלישי של הקורונה, ירושלים, 24 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
אנשי חברה קדישא נערכים להלווית הקורבן השלישי של הקורונה בישראל, אמש בי-ם/פלאש 90, יונתן זינדל

04:32 - מקסיקו: מספר הנדבקים עלה ל-405

38 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה אותרו ביממה האחרונה במקסיקו - כך דיווח משרד הבריאות במדינה. בכך עלה מניין מקרי ההידבקות במדינה ל-405. חמישה בני אדם מתו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

03:55 - דרום קוריאה: 100 נדבקים נוספים בנגיף

מאה מקרי הידבקות נוספים בנגיף הקורונה אותרו בקוריאה הדרומית - כך מסרו במרכז הלאומי לבקרת מחלות ומניעתן. מקרים אלו מעלים את מספר החולים הכולל במדינה ל-9,137.

03:24 - סין: שי ישתתף בכנס וידאו של מנהיגים על הקורונה

נשיא סין שי ג'ינפינג צפוי להשתתף ביום חמישי בכנס וידאו של מנהיגים מקבוצת G-20, של הכלכלות הגדולות בעולם - כך דווח בטלוויזיה הרשמית של סין. מלך ערב הסעודית סלמאן ינהל את הישיבה, שנועדה לקידום תגובה גלובלית להתפרצות נגיף הקורונה.

אדם ליד סמל האולימפיאדה בפארק בטוקיו, 25 במרץ 2020. רויטרס
איש הולך ליד סמל המשחקים האולימפיים בטוקיו, יפן/רויטרס

02:48 - ניו זילנד: ראש הממשלה הכריזה על מצב חירום

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הכריז על מצב חירום לאומי, לקראת עוצר מוחלט במדינה החל מהלילה, כדי להילחם בהתפרצות נגיף הקורונה. "זה מצב חירום לשמירה על אורח חיינו", אמר ארדרן בנאום בפרלמנט. מוקדם יותר הודיע שר הבריאות של ניו זילנד, ד"ר אשלי בלומפילד, על 47 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה, לצד שלושה מקרים שנחשדים כקורונה. הוא הוסיף כי מספר המקרים ימשיך לעלות לפחות בעשרת הימים הקרובים.

02:10 - פנמה: הנשיא הכריז על סגר

סגר מלא יוטל בפנמה החל מהיום - כך הודיע נשיא פנמה לורנטינו קורטיזו. הסגר יחול על כל תושבי המדינה, והם יידרשו להישאר בבתים בכל שעות היממה, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הוא לא אמר כמה זמן הסגר יימשך, איך ציין כי עובדי הבריאות ועסקים חיוניים כמו בנקים וסופרמרקטים יוחרגו ממנו.

בית חולים צבאי שהוקם בצרפת, על מנת לסייע בהתמודדות עם מגפת הקורונה. 23 במרץ 2020. אי-פי, AP
בית חולים צבאי שהוקם בצרפת, על מנת לסייע בהתמודדות עם מגפת הקורונה/AP, אי-פי

01:10 - ניו יורק: שני סוחרים נוספים בבורסה חלו בקורונה

שני סוחרים נוספים בבורסה בניו יורק התגלו כחולים בנגיף הקורונה. זאת לאחר שהשבוע נדבק סוחר נוסף בנגיף. בנוסף לכך, המליצו בבורסה לכל מי שעבד בקומת המסחר בניו יורק במהלך 14 הימים האחרונים להיכנס לבידוד עצמי של שבועיים.

00:48 - הלמידה מרחוק במערכת החינוך תחזור היום לפעילות

הנהלת הסתדרות המורים תאשר את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על מתווה שיאפשר חזרה מיידית ללמידה מרחוק. במסגרת ההסכמות נקבע כי עובדי ההוראה בכל מערכת החינוך, מגני הילדים ועד כיתות י' בחטיבה העליונה יקבלו שכר מלא עד תום חופשת הפסח. החל ממחר עובדי ההוראה יחזרו ללמידה מרחוק ובמהלך הקיץ יוחזרו תשעה ימי לימודים.

00:44 - לוב: התגלה המקרה הראשון של נגיף הקורונה במדינה

המקרה הראשון של נגיף הקורונה אותר בלוב - כך מסר המרכז הלאומי לבקרת מחלות, הפועל באזורים המוחזקים על ידי שני הצדדים בסכסוך המתנהל במדינה.

00:38 - הבית הלבן: מי ששהה בניו יורק לאחרונה מחויב בבידוד

הבית הלבן הודיע כי כל מי ששהה בעיר ניו יורק בימים האחרונים מחויב לשהות בבידוד בן 14 יום. ההודעה נמסרה בתדרוך מיוחד לאזרחי ארצות הברית. עד כה אובחנו בעיר יותר מ-15 אלף מקרי הידבקות בנגיף הקורונה, ו-157 בני אדם מתו.

00:12 - טראמפ: נשחרר מגבלות קורונה עד חג הפסחא בחודש הבא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מתכוון לשחרר מגבלות שהוטלו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה עד חג הפסחא, שחל בחודש אפריל. הוא הוסיף כי החלטת ממשלתו לשחרר את המגבלות ולפתוח מחדש את כלכלת ארצות הברית תתבסס על עובדות ונתונים. טראמפ, שדיבר עם כתבים בבית הלבן, אמר כי הוא לא צופה צורך להשתמש בחוק ייצור ההגנה, והוא יעשה זאת רק לפי הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully