וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות: ריבלין אירח את בתו בליל הסדר

10.4.2020 / 16:01

על פי הדיווח ב"כאן", בתו של נשיא המדינה ומשפחתה הגיעו בערב החג על אף האיסור לערוך את ליל הסדר עם מי שאינו מתגורר תחת אותה קורת גג. הנשיא התנצל: "קורא את התגובות הקשות ומבין את רובן". גם נתניהו לא הקפיד על ההוראות, כשצולם לצד בנו אבנר שמתגורר מחוץ למעון

לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין חגג את ליל הסדר עם בתו בבית הנשיא, בניגוד להנחיות משרד הבריאות שאסרו על עריכת ליל הסדר עם מי שאינו מתגורר תחת אותה קורת גג - כך דווח היום (שישי) ב"כאן". לפי הדיווח, בתו של הנשיא ומשפחתה הגיעו לביתו ביום שלישי בצהריים, כשהמשפחה שהתה בנפרד ביחידת האירוח בבית הנשיא ואילו בתו שהתה עם הנשיא בביתו.

לאחר הפרסום התנצל ריבלין בחשבון הטוויטר שלו. "בטרם תכנס השבת אני מבקש להתנצל", צייץ הנשיא. "אני קורא את התגובות הקשות לכך שבתי מלווה אותי במהלך החג ואני מבין את רובן. מאז הלכה נחמה ילדיי מסייעים לי רבות בענייני האישיים, וגם במענה הנדרש בענייני עבודה כאנשי קשר במהלך החגים וסופי השבוע, כשלשכתי אינה מאוישת. אני מבין כי אם לא מכירים את סדר יומי כנשיא, קשה להבין זאת ואני מצר על כך. מועדים לשמחה ושבת שלום לכולכם".

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי "את הנשיא ליוותה ותלווה במהלך החג בתו לאחר שעברה בדיקת קורונה ונמצאה שלילית. מאז שנפטרה נחמה, שוהה לצד הנשיא בשבתות וחגים ובטיסות לחו"ל אחד מבני משפחתו באופן קבוע וזאת בעיקר על מנת לסייע לו בצרכיו האישיים ולאפשר לו לעמוד בקשר עם גורמים רלוונטיים הנוגעים לעבודתו בעת הצורך".

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע, הר הרצל, ירושלים. ניב אהרונסון
הבת חגגה עמו את ערב הפסח. ריבלין/ניב אהרונסון

לפי הנחיות משרד הבריאות, אזרחי ישראל נדרשו להישאר בבית בערב ליל הסדר ולחגוג את החג רק עם משפחה גרעינית שמתגוררת תחת אותו קורת גג. ואולם, גם הנשיא וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הקפידו על ההנחיות. בליל הסדר ששודר בערוץ 12, "ליל הסדר הגדול", בו לקחו חלק ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר כחול לבן בני גנץ, ועוד נבחרי ציבור וידוענים, בו נתניהו הופיע יחד עם בנו הצעיר, אבנר, לצד שולחן ליל הסדר. ככל הידוע אבנר נתניהו אינו מתגורר במעון ראש הממשלה, ולפי פרסומים שונים שכר דירה לפני כמה חודשים.

הסרטון אמנם צולם מראש, עוד לפני שנכנסו לתוקפן התקנות האחרונות הנוגעות לליל הסדר, אך הוא שודר בזמן שנאסר על שאר אזרחי ישראל לחגוג עם בני משפחותיהם. יתרה מכך, נתניהו עצמו שהה עד יום רביעי בבוקר בבידוד של שבועיים, לאור הימצאותו בקרבת שר הבריאות יעקב ליצמן והיועצת שלו לענייני חרדים, רבקה פאלוך, שנדבקו שניהם בקורונה. לפי הנחיות הבידוד של משרד הבריאות, מי שנחשף לחולה קורונה נדרש להיכנס לבידוד בית, ולא להיפגש עם אף אחד. רק אם יש באותו משק בית מישהו שנדרש גם כן בבידוד הם יכולים לשהות באותו חדר, אך אבנר נתניהו מתגורר בדירה נפרדת.

התיעוד המשותף של נתניהו ובנו עורר סערה ברשתות החברתיות, וגורמים בסביבת נתניהו מסרו בתגובה כי "בחודש האחרון אבנר שוהה כל יום במשך שעות רבות במעון ראש הממשלה ולן בדירתו שנמצאת בצמוד למעון, בתוך המתחם המאובטח. אבנר פועל על פי הכללים של משרד הבריאות ואינו יוצא לשום מקום. הצילום בוצע ביממה האחרונה של הבידוד ולאחר בדיקה שנעשתה לנתניהו ותוצאתה שלילית".

עוד בוואלה!

מפעלים ומרכזי קניות כן, בתי כנסת ומסעדות לא: תכנית היציאה ממשבר הקורונה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו אבנר נתניהו חוגגים את ליל הסדר, 8 באפריל 2020. קשת, צילום מסך
התיעוד עורר סערה. נתניהו ובנו אבנר/צילום מסך, קשת

לדברי הגורמים, הדירה של אבנר נתניהו ממוקמת בטווח של 20 מטר ממעון ראש הממשלה, בתוך המתחם המאובטח של המעון ברחוב בלפור, וכי מאז שהחלו הגבלות הקורונה הוא מבלה את רוב זמנו במעון. במקביל, בנו השני של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, צייץ בתגובה לפרסומים שאחיו "שוכר דירה בבניין ממול ולא יוצא משם לשום מקום חוץ מבית ראש הממשלה". זמן קצר לאחר מכן הציוצים בנושא נמחקו.

(עדכון ראשון: 15:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully