וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעלים ומרכזי קניות כן, בתי כנסת ומסעדות לא: תכנית היציאה ממשבר הקורונה

10.4.2020 / 14:05

לפי האסטרטגיה המסתמנת, בה ידונו השרים בחול המועד, לאחר פסח יינתן אישור לחידוש העבודה בהדרגה, אולם טיסות מסחריות ופתיחת בתי קפה עדיין לא יתאפשרו. התכנית תוגבל באופן יחסי לפי מוקדי תחלואה וגילאים. התכנית המלאה

-

אסטרטגיית היציאה המסתמנת - עיקרי הדברים

  • בחול המועד תתכנס ככל הנראה ועדה שתבחן את החזרת המשק לשגרה
  • בשלב ראשון ייפתחו חנויות רחוב, מרכזים מסחריים פתוחים ומפעלים
  • התכנית תוגבל באופן יחסי לפי גילאים ומוקדי תחלואה
  • טיסות מסחריות, בתי כנסת, מסעדות ובתי קפה ייפתחו רק בסוף התהליך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לכנס בחול המועד ועדה שתבחן תכנית להחזרת המשק לשגרה בהדרגתיות. הצעדים הראשונים שיהיו על הפרק, כך מסתמן, הם הגדלת היקפי העבודה במקומות עבודה חיוניים כמו מפעלים ופתיחת חנויות רחוב ומרכזים מסחריים, תוך הגבלה דיפרנציאלית של גיל ומקום לפי רמת התחלואה. טיסות, בתי כנסת, מסעדות ובתי קפה אינם על הפרק בשלב הזה.

"המטרה היא להתחיל לתת הקלות מן הסגר, גם מבחינת הגדלת כמות הכוח העובד במפעלים ובמקומות החיוניים ולאפשר פתיחת חנויות", אמר אחד השרים לוואלה! NEWS, "בהתחלה מדברים על פתיחת חנויות רחוב ומרכזים מסחריים פתוחים (כמו מרכזי "ביג" - ד"י), כאשר תהיה הגבלה על כמות האנשים שיכולים להיות בחנויות, וחובת לבישת כפפות ומסכות, והתכנית יכולה להיות גם דיפרנציאלית מבחינת הגיל ודיפרנציאלית מבחינה גיאוגרפית".

קורונה בישראל, 15 במרץ 2020. AP
מסעדות ייפתחו בסוף התהליך/AP

השר הסביר כי לא ניתן יהיה לאפשר את פתיחת העסקים במוקדי תחלואה בשלב הראשון. "מקומות בעייתיים שבהם יש רמת תחלואה גבוהה כמו בני ברק וירושלים, ויישובים שבהם יש סכנת הדבקה גבוהה יותר, לא תותר בהם פתיחת חנויות וגם תהיה הגבלת גיל מסוים. אלו שתי ההגבלות שייבחנו".

בנוגע לסוגיית תרבות הפנאי, השר הבהיר כי מסעדות ובתי קפה לא רק שאינם על הפרק - אלא שהם צפויים להיפתח מחדש בסוף התהליך. "מקומות פנאי ייפתחו בסוף, גם יהיה קשה להם לפתוח בתפוקה חלקית. מפעל חיוני יכול לתת תפוקה עם 30% ו-50%, אבל מסעדה לא יכולה לעבוד עם 20% ו-30%, וזה גם לא כדאי להם כלכלית", הסביר. "בשלב הראשון מדובר על הגדלת כמות כוח העבודה החיוני וחנויות רחוב. שווקים בינתיים גם לא נמצאים על הפרק, יכול להיות שיבחנו את פתיחתם עם הגבלות על כניסה ויציאה. לגבי טיסות ובתי כנסת - זה עוד חזון למועד, ולא רלוונטי, אנחנו מדברים על פתיחה מדורגת".

עוד בוואלה

המדביקים השקטים: רוב חולי הקורונה - צעירים בשנות ה-20 לחייהם

לכתבה המלאה
שדה התעופה בן גוריון 10 במרץ 2020. ראובן קסטרו
יישאר ריק לעת עתה. נתב"ג/ראובן קסטרו

"אנחנו מאמינים שאת הפירות של הסגר במהלך חול המועד נראה שבועיים לאחר מכן. לכן, בתוך התחלה, נשחרר לאט-לאט, נראה שהכל עובד ונשחרר עוד. הכוונה היא להגדיל היקפי פעילות במקומות עבודה ולשחרר חנויות רחוב, זו הכוונה".

באשר למשרד החינוך ומוסדות הלימוד, משרד החינוך ומשרד הבריאות כבר סיכמו בשבוע שעבר על חזרה ללימודים של כ-50 אלף מתלמידי החינוך המיוחד. מנכ"ל המשרד שמואל אבואב עובד על תוכנית יציאה לשגרה, במסגרתה תיבחן חזרה מדורגת של קבוצות לימוד מסוימות כמו תלמידים ונוער בסיכון, לאחר מכן הפעלת גני ילדים ורק אחר כך תיערך חשיבה על בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully