וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: משרד החינוך פרסם את לוח הבגרויות הסופי

6.4.2020 / 16:03

לפי הלוח שפרסם המשרד, הבחינות יתפרסו על פני חמישה שבועות, החל ב-22 ביוני ועד לסוף יולי, במסגרתם יבחנו התלמידים לכל היותר ב-5 מקצועות. שר החינוך פרץ: "לא נחסוך במאמץ כדי להבטיח את הצלחת תלמידנו". בתוך כך, במשרד נערכים להחזרת החינוך המיוחד לשגרה אחרי פסח

צילום: חדשות 13, עריכה: ליר שפיגלר

משרד החינוך פרסם היום (שני) את לוח בחינות הבגרות הסופי, זאת ברקע השינויים שנוצרו במערכת בעקבות משבר הקורונה. בנוסף, במשרד פרסמו מיקוד נוסף של החומר לבחינת הבגרות, בו ניתנה יותר בחירה וגמישות בבחירת השאלות.

לפי הלוח, הבחינות יתפרסו על פני חמישה שבועות, החל ב-22 ביוני ועד לסוף חודש יולי, במסגרתם יבחן התלמיד לכל היותר בחמישה מקצועות. במסגרת מקצועות החובה, התלמידים ייבחנו במתמטיקה, אנגלית ושפת אם. מקצוע אחד מתוך אשכול הומניסטיקה: ספרות/תנ"ך/היסטוריה/אזרחות. מקצוע אחד מתוך אשכול מדעים: כימיה/פיסיקה/ ביולוגיה/מדעי המחשב (ובלבד שהתלמיד משוייך לאחת מהמגמות הללו).

לפי לוח הבגרויות, בשבוע הראשון ייערך אשכול מדעיים והתלמידים ייבחנו באחד ממקצועות כימיה/פיסיקה/ביולוגיה/מדעי המחשב, בהתאם להחלטת בית הספר. בשבוע השני בגרות במקצוע מתמטיקה. בשבוע השלישי בגרות במקצוע אנגלית, בשבוע הרביעי בגרות באחד מהמקצועות היסטוריה/תנ"ך/ספרות/אזרחות ובשבוע החמישי תיערך בגרות בשפת אם.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"נבטיח את הצלחת תלמידנו". תלמידים בבית ספר/בן קלמר

כפי שהודיעו שר החינוך ומנכ"ל המשרד במקצועות הבחירה שעליהם תלמידים לא ייבחנו השנה, יופעל ציון בית ספרי משוקלל שייקבע בתיאום עם נציגי האקדמיה.

לצד פרסום הלוח הסופי, המשרד מפרסם את המיקוד הנוסף שהוא ביצע במקצועות הבגרות. לאור זאת, התלמידים יקבלו כאמור יותר בחירה וגמישות בשאלות הבגרות. במתמטיקה, כל שאלוני 4 ו-5 יחידות לימוד נפתחו לבחירה. בניגוד לשנים עברו, בהם הפרקים היו סגורים, דבר שמנע מהתלמיד בחירה רחבה. במקצוע היסטוריה, התלמידים ייבחנו על שלושה מתוך ארבעה פרקים. זאת בניגוד לשנים קודמות, בהן התלמידים נדרשו לענות על כל ארבעת הפרקים. במקצוע ספרות, התלמידים ייבחנו על שלושה מתוך ארבעה פרקים, כשפרק החובה בוטל.

שר החינוך, רפי פרץ, אמר לאחר פרסום הלוח הסופי כי "לא נחסוך בשום מאמץ כדי להבטיח את הצלחתם של תלמידנו".

עוד בוואלה!

5 בחינות ב-5 שבועות: כך ייראה לוח הבגרויות החדש בעקבות משבר הקורונה

לכתבה המלאה
שר החינוך הרב רפי פרץ ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב כעת במסיבת עיתונאים בנושא מודל הערכה חדש למערכת
החינוך.. צילום: קובי ריכטר, TPS
"נבטיח את הצלכת התלמידים". שר ומנכ"ל משרד החינוך/TPS, צילום: קובי ריכטר

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, בירך על המהלך ואמר: "ערב פסח, ובצל התפשטות נגיף הקורונה, אנו אומרים לבוגרי מערכת החינוך, תלמידי י"א וי"ב, דבר חד וברור - נעשה כל שנדרש כדי שתסיימו תיכון עם זכאות לבגרות בכיסכם. ערכנו לוח בגרויות חדש, הקצינו שבוע שלם של מועדי בחינות, כדי שניתן יהיה להיבחן בקבוצות קטנות, ביטלנו פרקי חובה והרחבנו את אפשרויות הגמישות ובחירת השאלות, כדי שהתלמידים שלנו יגיעו למועדי הבחינה מוכנים, ערוכים, ובטוחים בעצמם".

מנכ"ל המשרד הוסיף כי "נקיים מרתונים של תרגולים וחזרות, נמשיך לקיים ניטור מסביב לשעון, ונבצע התאמות ככל שיהיה צורך, כדי שבחינות הבגרות, גם בקיץ זה, יאפשרו לכל תלמיד ותלמידה להצטיין ולהצליח".

בחינות הבגרות ייערכו במתכונת המצומצמת בעקבות המגבלות שהביאה המגיפה על מרבית המערכות, ובכלל זה גם על מערכת החינוך, בה חדלו התלמידים להגיע פיזית לבתי הספר והתיכונים, והלמידה נעשית מרחוק באופן מקוון.

היערכות לקראת החזרת החינוך המיוחד לשגרה

בתוך כך, משרד החינוך סיכם עם משרד הבריאות על היערכות לקראת החזרת החינוך המיוחד לשגרה אחרי פסח. מסגרת החינוך המיוחד כוללת 270 אלף ילדים, אך במשרד מתכננים לתת מענה ל-50 אלף ילדים שנמצאים במוסדות של החינוך המיוחד.

לפי תכנית המשרד, ליתר התלמידים, המשולבים בבתי ספר רגילים, יינתנו מענים במוקדים טיפוליים שיפתחו בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully