וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 בחינות ב-5 שבועות: כך ייראה לוח הבגרויות החדש בעקבות משבר הקורונה

1.4.2020 / 14:30

מנכ"ל משרד החינוך אמר כי התלמידים לא צפויים לחזור ללימודים מיד לאחר חופשת הפסח. במסגרת השינויים נקבע לוח בגרויות חדש, במסגרתו התלמידים ייבחנו עד חמישה מבחנים במשך חמישה שבועות החל מסוף יוני. במקרה הצורך, ציונים במקצועות הבחירה יינתנו במסגרת בית הספר

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

משרד החינוך הודיע היום (רביעי) על צמצום מספר בחינות הבגרות ושינויים במתכונתן ברקע משבר הקורונה. במסגרת השינויים, מספר הבחינות יצטמצם ל-3-5 בחינות בלבד במקום 6-7. לוח הבחינות החדש יחל ב-22 ביוני ויימשך לאורך חמישה שבועות עד לסוף חודש יולי (לרבות מועדי ב'), וירווח כך שלא תתקיים יותר מבחינה אחת בשבוע. כמו כן, מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר בתדרוך לכתבים כי הלימודים לא צפויים להתחדש כסדרם בתום חופשת הפסח ב-19 באפריל.

מבין הבחינות, תחול חובה להיבחן במתמטיקה, באנגלית ועברית או ערבית (בהתאם לשפת התלמיד), ובמקצוע הומניסטי אחד מבין המקצועות הבאים: אזרחות, ספרות, היסטוריה ותנ"ך. כמו כן תתקיים בחינה אחת מתוך מקצועות המדעים - כימיה, פיזיקה, ביולוגיה או מדעי המחשב. משרד החינוך יקיים מרתונים של תרגול לקראת הבחינות, ומתכנן להרחיב את מערכת הלמידה מרחוק.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
פחות בחינות, יותר מיקוד/בן קלמר

בנוסף, במסגרת השינויים יורחב חופש הבחירה בשאלונים. במקצועות אחרים, בהם לא תתקיים בחינת בגרות, יינתן ציון בית ספרי משוקלל, שחישובו יתואם עם מערכת ההשכלה הגבוהה. תלמידי שכבת י"א ייבחנו השנה במתכונת החדשה, ובשנה הבאה במתכונת הרגילה. לוח הבחינות החדש יודפס ויועבר לבתי ספר עד יום שני הקרוב. במשרד החינוך מדגישים כי הצעד תואם עם צה"ל ועם מערכת ההשכלה הגבוהה.

הודעת המשרד מסמנת שלב חדש בהיערכות של משרד החינוך במשבר הקורונה. המשרד נערך לתרחיש שבו המערכת ממשיכה לתפקד בשגרה, ולתרחיש שבו הלימודים יחודשו בסוף חופשת הפסח. אולם, כעת המשרד נערך, אם כן, לתרחיש שלישי לפיו הלימודים לא יחודשו במסגרת הרגילה. אולם, במערכת החינוך עדיין מחכים להנחיה סופית של משרד הבריאות בנושא, ומשאירים פתח לחזרה לשגרה.

עוד בוואלה!

נסיגה בתפקוד, ללא טיפולים: משבר הקורונה הותיר את ילדי החינוך המיוחד מאחור

לכתבה המלאה

"הכנו מראש חלופות כאשר המטרה המרכזית היא טובת התלמיד, ולכן אנחנו פועלים שכל תלמידי תש"פ יהיו זכאים לתעודת בגרות", מסר שר החינוך רפי פרץ. "פעלתי בשיתוף פעולה עם המל"ג בכדי להבטיח שתעודת הבגרות תהיה בעלת תוקף, ואנחנו גם בקשר רציף עם הצבא בכדי לדחות את הגיוס ולאפשר לתלמידי י"ב שיגיעו לבגרות. בנינו מערכת מדורגת של הקלות בעקבות המצב, מיקוד, שינוי לוח הזמנים ושינוי הבחינות הקטנות במתכונת של ציונים פנימיים. אנחנו מקווים שההתפשטות תפחת בצורה דרסטית לאחר הפסח ונוכל לחזור לשגרה, אמנם שגרה שונה, שתחזיר את התלמידים למסלול".

"מערכת החינוך שומרת על עקרונותיה ועל חזונה, ואנו עושים כל שנדרש כדי שחרף התפרצות נגיף הקורונה - אף תלמיד מתלמידי ישראל לא ייפגע", מסר מנכ"ל משרד החינוך. "גיבשנו מבעוד מועד מספר תרחישי פעולה, וכדי לאפשר לתלמידים ולצוותי ההוראה להיערך כראוי, ערב חג הפסח, אנו מוציאים לדרך תכנית פעולה שתבטיח שכל תלמיד יוכל לסיים את לימודיו השנה עם תעודת בגרות בכיסו. גיבשנו לוח בגרויות חדש, הרחבנו את אפשרויות הבחירה, ואנו ערוכים לקיום הבחינות בפריסה רחבה, ובמינימום משתתפים בעת ובעונה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully