וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 דיירים מתו מקורונה ב"מעון הורים" בי-ם: "היו צריכים לעשות בדיקות מזמן"

בבית האבות בשכונת סנהדריה בעיר אומרים כי לאחר מותם של שלושה דיירים עורכים כעת בדיקות לנגיף לכל דיירי הבניין. "משתדלים להתמודד עם כוח האדם ושאנשים יקבלו את מה שהם צריכים", אומר מנהל המעון. ליאה שוורץ, בת 85 היא הדיירת ה-12 שמתה ב"משען" בבאר שבע מקורונה

מד"א ערך בדיקות קורונה לדיירים ולצוות בבית האבות "מעון הורים" בירושלים/צילום: מאיה הורודניצ'אנו

שתי דיירות מבית האבות "מעון הורים" בשכונת סנהדריה בירושלים מתו היום (שישי) לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. השתיים, בנות 84 ו-86, סבלו ממחלות רקע. בכך עלה מספר המתים בין דיירי בית האבות לשלושה.

מנהל בית האבות, משה שטרן, אומר כי כעת בודקים את כל דיירי הבניין. "היו צריכים לעשות את זה מזמן, אבל הבדיקות זה לא דבר שהוא מוחלט. אנחנו משתדלים להתמודד עם כוח האדם שלנו שאנשים יקבלו את מה שהם צריכים לקבל", אמר והסביר כי הדיירים בבידוד בחדריהם. שטרן אמר כי כל חולה שלא הרגיש טוב והיה לו חום פונה מבית האבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתי דיירות מתו בבית האבות "מעון הורים" בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד שני דיירי בתי אבות מתו היום כתוצאה מהידבקות בנגיף. הראשון, קשיש בן 90, דייר בבית האבות "יוקרה" ביבנאל, מת בבית החולים הלל יפה בחדרה, אחרי מאמצי החייאה. אתמול מת דייר בן 86 מאותו בית האבות, שסבל ממחלות רקע, בבית החולים פוריה בטבריה. בסך הכל, חמישה דיירים בבית האבות מתו עד כה.

עוד בוואלה!

מלכודות מוות: כרבע מהמתים מקורונה בישראל - דיירים בבתי אבות

לכתבה המלאה
ליאה שוורץ, בת 85 מתה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה והועברה בשבוע שעבר למרכז הגריאטרי ביפו.. באדיבות המשפחה
בת 85 במותה. ליאה שוורץ/באדיבות המשפחה

במקביל מתה דיירת נוספת, ה-12 במספר, בבית האבות משען בבאר שבע: ליאה שוורץ, בת 85. שוורץ, ניצולת שואה, הייתה בין ותיקי העיר באר שבע. היא עלתה לארץ בשנות ה-50. יחד עם בעלה היא ניהלה חנות טבע בעיר העתיקה בירושלים, ובשבוע שעבר הועברה למרכז הגריאטרי ביפו. היא הותירה שלושה ילדים, שבעה נכדים ושישה נינים.

"היא הייתה אישה יוצאת דופן בענווה ובצניעות שלה", ספד לה נכדה רגב, שהפנה אצבע מאשימה אל הדיור המוגן. "מתחילת הדרך לא הייתה התייחסות ממשען, הם התעלמו לחלוטין, הייתה תקשורת עם הרופאים שקיבלנו עדכונים על מצבה. אנחנו מאוד כועסים על ההתנהלות של משען, הייתה רשלנות שם, כנראה לא הייתה הפרדה כמו שצריך. יש כעס על משרד הבריאות שלא עשה בדיקות מיד. אנחנו ציפינו שמשרד הבריאות ינהל את זה באופן מקצועי. אם בשלבים הראשונים היו מקפידים על בידוד ומשרד הבריאות היה מגיע עם צוותים שיודעים לטפל בזה, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה של שרשרת הידבקות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית אבות "מעון הורים" בשכונת סנהדריה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבית האבות "משען" באר שבע נמסר בתגובה למותה של ליאה שוורץ: "ראשית, תנחומינו למשפחה. לא נתנצח עם הנכד בשעת אבלו אך נציין שהדיירת לאה שוורץ ז"ל טופלה באופן מיטבי על ידי הצוות הרפואי והטיפולי. בידינו תיעוד מלא ומדוייק של הטיפול הטוב בה. ככל הנראה הנכד לא מעודכן בפרטים".

במקביל, ד"ר אלכס גינזבורג, מנהל רפואי ברשת "משען", שיגר מוקדם יותר היום מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בו הוא מבקש הנחיות בהתייחס לדיירי הדיור המוגן בסניף באר שבע, אשר השלימו את תקופת הבידוד בדירותיהם.

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
12 דיירים מתו. בית האבון משען בבאר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

לדבריו, "על פי בדיקות שנערכו לכלל דיירי הבית ביום ה-1 לאפריל ובמצב נכון להיום - אין דיירים השוהים בבית הדיור המוגן, שנמצאו בבדיקות 'חיוביים לנגיף'. נוכח המצב, קיים הכרח ורצון עז מצד הדיירים, בני משפחותיהם ואנשי הצוות, לאפשר לאותם 130 דיירים לצאת מהבידוד בדירותיהם ולהחיל עליהם את ההגבלות וההקלות בדומה לכלל האוכלוסיה - יציאה של עד 100 מ"ר, אך ורק בתוך מתחם הדיור המוגן וללא התקהלות".

3,000 בדיקות יזומות בבתי אבות

ברקע המשבר המתמשך בהתפשטות הנגיף בבתי האבות ברחבי הארץ, משרד הבריאות ומד"א החלו אתמול ב-3,000 בדיקות קורונה יזומות בדיור מוגן. זאת בהמשך להחלטתו של מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לפיה במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות. יותר מ-20 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה.

משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות בשלב מאוחר, ולאחר שהקורונה גבתה את חייהם של כמה מתושבי בית האבות "נופים" בירושלים. עם זאת, גם לאחר מכן התעכב בבדיקת דיירי בתי אבות אחרים, בהם "משען" בבאר שבע. לאורך הימים האחרונים טענו במשרד הבריאות כי על מערכת הביטחון לסייע להם בניהול המשבר, וזאת, בין היתר, באמצעות לקיחת בדיקות.

בעקבות המשבר, משרד הביטחון ופיקוד העורף קיבלו את האחריות לסייע למשרד הבריאות במניעת הדבקה בנגיף הקורונה בבתי האבות. לדברי גורמי ביטחון, בין המשימות שהוטלו על הכוחות, יערכו החיילים בשלב ראשון רישום של הנכנסים והיוצאים מבתי האבות, תיעוד נתוני הקשישים וסיווג מצבם, ימדדו חום לבאים ויפעלו למנוע הדבקות של קשישים נוספים. בשלב זה מדובר בבתי אבות נבחרים שסומנו על ידי משרדי הבריאות והרווחה.

(עדכון ראשון: 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully