וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בשתיקתו נוכח ההסתה, היועמ"ש מתיר דמי". מנדלבליט: טענה חסרת בסיס

עודכן לאחרונה: 11.8.2020 / 20:51

רה"מ שיגר מכתב ליועמ"ש ובו טען כי הוא מתעלם ממה שתיאר כהסתה נגדו ונגד בני משפחתו והאשים אותו באכיפה בררנית: "מחובתך לפעול מול כל מעשה עברייני מסוג זה". מנדלבליט דחה את הטענות: "מטפלים ברצינות רבה בכל תלונה, 29 חקירות על הסתה ואיומים נגדך טופלו לאחרונה"

בוווידאו: אלפים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור/צילום: אתר באזזנט

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שלישי) את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בטענה שאינו מתייחס ברצינות למה שהוא מתאר כהסתה נגדו. "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו", כתב נתניהו במכתב ששיגר לו. הוא דרש לפתוח בחקירה פלילית של כל המעורבים במעשים אלו.

נתניהו הוסיף כי "אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה בירוקרטי מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית".

מנדלבליט דחה את טענות נתניהו בנוגע להתעלמות מהסתה ואיומים נגדו ונגד בני משפחתו, וטען כי אין להן בסיס. היועמ"ש טען כי "כל גורמי מערכת אכיפת החוק - לרבות משטרת ישראל, פרקליטות המדינה ואני באופן אישי - מטפלים ברצינות רבה ובנחישות בכל תלונה על הסתה על איום המופנה כלפיך או כלפי בני משפחתך, אשר מעוררת חשד לפלילים".

לדבריו, בחודשים האחרונים נפתחו 19 חקירות הקשורות לאיומים כלפי נתניהו ובני משפחתו, אשר "טופלו באופן מהיר והחלטי". הוא ציין כי עשר חקירות נוספות נפתחו בחשד להסתה כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו בתקופה האחרונה, ואחת מהן הבשילה מאז לכדי כתב אישום. הוא ציין כי אף פנה לשב"כ ולמ"מ המפכ"ל, על מנת לוודא כי מערך האבטחה ערוך ומודע למקרים אלו.

מנדלבליט סיכם את דבריו בקריאה לפוליטיקאים להרגיע את הרוחות. "לא בשולי הדברים אבקש להוסיף... כי ראוי להם לכל הגורמים הנוגעים בדבר, מצד זה או מצד אחר, למתן את ההתלהמות ואת שיח השנאה שאחריתו מי ישורנה", כתב מנדלבליט, "אמנם, אין חולק כי למשפט הפלילי תפקיד חשוב בהקשר זה, וכפי שציינתי לעיל - הדברים מטופלים באופן רציני והחלטי, ואולם, המשפט הפלילי אינו חזות הכל. בצד זאת, גם למנהיגי הציבור יש תפקיד מרכזי ואחריות בהרגת הרוחות, שלא נמצא את עצמנו בפני תוצאות קשות ובלתי נסלחות".

לקריאת מכתבו המלא של נתניהו

לקריאת מכתבו המלא של מנדלבליט

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בפיקוד העורף ברמלה, 4 באוגוסט 2020. יוסי אלוני, פלאש 90
"מסע שיסוי חסר תקדים". נתניהו/פלאש 90, יוסי אלוני

במכתב ששלח ליועמ"ש, נתניהו טען שהמחאה נגדו חצתה קווים אדומים. "בחודשים האחרונים מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי", כתב נתניהו, וציין בפרט קריאות על רקע מיני נגדו ונגד בני משפחתו.

כך, הוא האשים כי "מפגינים מול מעון ראש הממשלה נופפו באיברי מין מנופחים שעליהם כתבו כתובות נאצה בעלי אופי מיני המכוונות לרעייתי, לבני יאיר ולי. ביזוי מיני בוטה זה, ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך", וציין ציוץ בטוויטר ובו התייחסות בוטה על רקע מיני לשרה נתניהו. "גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי - לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע", תיאר זאת נתניהו, והאשים את היועמ"ש על שלא פתח בחקירת המקרה.

"אינני זוכר בשיח הפומבי כלפי נשות ואישי ציבור בישראל איום בעל אופי מיני כה משפיל ומבזה מאז הקמת המדינה. השתיקה של רוב ארגוני זכויות האישה והאדם ושל רבים מנציגי ומשרתי הציבור זועקת לשמיים. כך גם השתיקה ואוזלת היד שלך", כתב למנדלבליט, "איך היית מגיב אם האיומים המיניים הללו היו מכוונים לא נגד רעייתי שרה נתניהו אלא נגד רעייתך רונית מנדלבליט, או נגד רעיה של מישהו ממקורביך בין אישי ועובדי הציבור?".

עוד בוואלה!

חברות הליכוד נגד ארגוני נשים: לא מגנים פגיעה מינית בשרה נתניהו כי הם מהשמאל

לכתבה המלאה

הוא ייחס למנדלבליט אכיפה בררנית, וטען כי היה מגיב אחרת לו הדבר היה נוגע למי מאנשי משרדו. "הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מיד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם. מחובתך לפעול מיד מול כל מעשה עברייני מסוג זה", כתב נתניהו.

נתניהו הדגיש כי "כל אישה באשר היא, יהא מעמדה ותפקידה אשר יהא, ראויה להגנה. היא זכאית לכך שרשויות אכיפת החוק שאתה עומד בראשן (בייחוד לאחר שלקחת לעצמך את תפקיד פרקליט המדינה בנוסף לתפקיד היועץ המשפטי) ימצו את הדין עם אלה הנוהגים באלימות כה מתועבת".

לקראת סוף מכתבו, ציין נתניהו כי הוא "מגנה אלימות ואיומים באלימות מכל צד שהוא". הוא סיכם: "חובתך העליונה היא לפעול כנגדם ללא הפליה כלפי כל צד שהוא, גם כשהם מכוונים אליי ואל משפחתי".

לאחר פרסום דבריו של נתניהו, הודיעה המשטרה כי אדם שפרסם פוסט, "העלול לעלות כדי הטרדה מינית כלפי אשת ראש הממשלה", נחקר היום באזהרה ביחידת הסייבר בלהב 433, ובסיום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים. עוד צוין בהודעת המשטרה כי מדובר בפוסט שפורסם לפני כשנה וחצי, בחודש מרץ 2019. לאחר שחרורו, נודע כי נתניהו מתכוונת להגיש תלונה נוספת נגדו, הנוגעת לאיומים על חייה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
"טענות חסרות בסיס". היועמ"ש אביחי מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

הדברים מגיעים בהמשך לטענותיו של נתניהו מהשבועות האחרונים על הסתה נגדו, ברקע תנועת המחאה וההפגנות מול מעונו ברחוב בלפור.

בשבוע שעבר צייץ נתניהו תמונה המציגה תגובה מפרופיל הפייסבוק של "דנה רון", ובה נכתב: "את ביבי צריך להוריד רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". ראש הממשלה טען כי מדובר ב"איום הסתה שקורא לרצוח אותי".

זמן קצר לאחר מכן פרסמה פייסבוק כי הצוותים הגלובליים של החברה ערכו בדיקה ומצאו כי הפרופיל מזויף, ועל כן הוא הוסר לאלתר. עוד נמסר כי התגובה עצמה מפרה את המדיניות של פייסבוק, בשל הקריאה לאלימות, ולכן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה.

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי חשבון הפייסבוק "דנה רון" שייך לתושבת חוץ שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן רב. בהמשך, פייסבוק הסירה פייסבוק שלושה חשבונות נוספים בהם פורסמו לכאורה קריאות הסתה נגד נתניהו, לאחר שאף הם התגלו כפיקטיביים.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, פנה אף הוא למנדלבליט לאחרונה בנושא, וטען כי הוא "אינו לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו", ומתנהל "כמי שיוצא לקרב אישי נגד נתניהו". מנדלבליט טען בתגובה כי מכתבו של אוחנה "רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס" בנוגע למערכת אכיפת החוק, והבהיר כי אנשיה ימשיכו לבצע את תפקידם "גם אל מול השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות".

לאחרונה נתניהו הרבה לבקר בחריפות את היועמ"ש, על רקע החלטות משפטיות הנוגעות למשפחת נתניהו. לאחרונה כתב מנדלבליט כי ייתכן שהזוג נתניהו ייאלץ להשיב 270 אלף דולר ששימשו לצרכי הגנת שרה נתניהו בתיק המעונות, לבן דודו נתן מיליקובסקי. בתשובה לבג"ץ, כתב היועמ"ש כי לשיטתו "לא מן הנמנע כי טובת הנאה הניתנת לבן זוגו של שר, או אדם אחר הסמוך על שולחנו, יכול שתהיה כזאת אשר במהותה היא טובת הנאה הניתנת לשר".

מקורבי נתניהו מסרו בתגובה כי תשובתו של מנדלבליט היא "עוד הוכחה לרדיפה ולתפירת התיקים" נגדו. הם יצאו נגדו במתקפה חריפה, ואמרו כי "היועמ"ש איבד כל רסן. הוא החליט להפיל את ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר ודוהר לעברו כמו רכבת חסרת שליטה שאיבדה את הבלמים".

השניים התווכחו לאחרונה גם בנושא הסדר ניגוד העניינים, שנתניהו נדרש בו לאור כתב האישום המייחס לו שוחד, מרמה והפרת אמונים.

לפיד: נתניהו מסיט את תשומת הלב מכישלונו במשבר הקורונה

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), קרא למכתבו של נתניהו "פרנואידי".

"ההתקפה של נתניהו על מנדלבליט אינה מטורפת, היא מחושבת. זה עוד ניסיון של נתניהו להסיט את השיח הציבורי מהעובדה שהוא נכשל כישלון גמור בניהול כלכלת הקורונה", מסר לפיד. "לפי כל המדדים הבינלאומיים הממשלה שלו היא הממשלה שניהלה את המשבר הכלכלי הכי גרוע בעולם. שום מכתב פרנואידי לא ישנה את זה".

הוא הדגיש כי "המפגינים בבלפור ועל הגשרים הם אנשים נהדרים שאכפת להם מהמדינה, אמירות מיניות ואלימות על ראש הממשלה ומשפחתו הן פסולות ובשוליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully