וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו לא לעסוק בהסדר ניגוד העניינים שלו

23.7.2020 / 20:17

היועץ המשפטי לממשלה דחה את בקשת רה"מ להימנע מעיסוק בהסדר שנקבע לקראת משפטו. הוא נימק כי לא מצא עילה המונעת ממנו לעסוק בנושא, וכי הטענה לניגוד עניינים שלו היא "חסרת כל בסיס". היועץ הבהיר כי על נתניהו להימנע מהתערבות במינויים הנוגעים למערכת אכיפת החוק

צילום: יותם רונן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה הערב (חמישי) את הטענות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדו, וקבע כי אין כל עילה שמונעת ממנו לעסוק בהסדר ניגוד העניינים שלו. הוא אף קבע כי טענת נתניהו לניגוד עניינים מצדו של מנדלבליט, היא "חסרת כל בסיס ומופרכת, ומוטב היה לולא נטענה".

במכתב ששלח נציגו של מנדלבליט לפרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, נכתב כי היועץ המשפטי לא ישנה את טיוטת ניגוד העניינים שהוכנה, כולל הקביעה כי נתניהו יצטרך להימנע מהתערבות במינויים הנוגעים למערכת אכיפת החוק - כמו למשל מינוי פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה וחברי הוועדה לבחירת שופטים.

במכתב של היועץ, הובהר כי "במצב הדברים הנוכחי, ובהיעדר קביעה שיפוטית המורה אחרת, יש לראות בטיוטת חוות הדעת שהועברה מטעמו של היועמ"ש מחייבת על כל המשתמע מכך". הסדר ניגוד העניינים שהוכן לנתניהו בשל היותו נאשם מתווסף להסדר ניגוד עניינים כללי שנערך לכל אחד מחברי הממשלה.

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
דחה את הטענות לניגוד עניינים מצידו. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט/שלומי גבאי

תגובת מנדלבליט מגיעה לאחר שמוקדם יותר השיב נתניהו לטיוטת הסדר ניגוד העניינים ששלח לו היועץ המשפטי לממשלה ב-10 ביולי, שם טען כי היועץ מצוי בניגוד עניינים בעצמו, ולכן אינו יכול להכריע בנושא.

במכתב, שעליו חתום פרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, נטען כי בשל היותו של מנדלבליט ראש התביעה הכללית, הוא אינו יכול להיות מעורב בהסדר ניגוד העניינים של נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

עוד בוואלה!

מגביל את נתניהו, מגדיל את גנץ: ההסדר של מנדלבליט מצביע על טקטיקה חדשה

לכתבה המלאה
ראש המששלה בנימין נתניהו חובש מסיכת פנים בישיבת הממשלה במשרד החוץ בירושלים, 21 ביוני 2020. AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו חובש מסיכה בישיבת הממשלה, אמש/AP

במכתב מוצע כי מי שיגבש את הסדר ניגוד העניינים הוא מבקר המדינה או שופט עליון בדימוס. בטיוטה עצמה נקבעו הנושאים שבהם לא יוכל נתניהו לעסוק בשל היותו נאשם בפלילים. בין היתר, דובר על מינויים במערכת החוק והמשפט, מעמד ותקציב היועמ"ש, הפרקליטות ואגף החקירות במשטרה.

בנוסף לכך, ייאסר על נתניהו ליזום או לקדם חקיקה הנוגעת לטוהר המידות או למשפט, וכן ייאסר עליו לקבל החלטות שיש להן זיקה למשפט. הטיוטה מחייבת את נתניהו עד לגיבוש הסדר סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully