וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למנדלבליט: אינך יכול להתערב בהסדר ניגוד העניינים שלי

22.7.2020 / 20:28

לאחר שהיועמ"ש שלח לראש הממשלה, הנאשם בפלילים, הסדר שמגביל את יכולתו בעיסוק במערכת החוק והמשפט - נתניהו טוען כי בשל היותו של מנדלבליט ראש התביעה הכללית, הוא אינו יכול להיות מעורב בתהליך. במכתב מוצע כי מי שיגבש את ההסדר הוא מבקר המדינה או שופט עליון בדימוס

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב בימים האחרונים לטיוטת הסדר ניגוד העניינים ששלח לו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - בטענה כי היועץ מצוי בניגוד עניינים בעצמו ואינו יכול להכריע בנושא. במכתב, עליו חתום פרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, נטען כי בשל היותו של מנדלבליט ראש התביעה הכללית, הוא אינו יכול להיות מעורב בהסדר ניגוד העניינים של נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. במכתב מוצע כי מי שיגבש את הסדר ניגוד העניינים הוא מבקר המדינה או שופט עליון בדימוס.

מנדלבליט העביר ב-10 ביולי לפרקליטי ראש הממשלה את טיוטת הסדר ניגוד העניינים, שקובע את הנושאים שבהם לא יוכל נתניהו לעסוק בשל היותו נאשם בפלילים. מדובר על מינויים במערכת החוק והמשפט, מעמד ותקציב היועמ"ש, הפרקליטות ואגף החקירות במשטרה, גורמים הנוגעים למניעת שחיתות במשרד המשפטים, הוועדה לבחירת שופטים, חקיקה הנוגעת לטוהר המידות או למשפט ובהחלטות שיש להן זיקה למשפט. הטיוטה מחייבת את נתניהו עד לגיבוש הסדר סופי.

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
נתניהו ומנדלבליט/פול צלמים, עמית שאבי

הנושא עלה עוד בדיון בעתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו. נציג היועמ"ש בדיון שנערך באפריל אמר: "הגם שכהונת המשיב 2 (נתניהו) אינה פסולה כשלעצמה, היא תהיה כפופה למגבלות בקשר למילוי תפקידו בעניינים הנוגעים למערכת אכיפת החוק. עמידתו לדין היא עניין אישי מובהק, שעלול להשפיע, למצער למראית עין, על שיקול דעתו ככל שיידרש לטפל בעניינים הנוגעים למערכת אכיפת החוק, ובכלל זה בהחלטות בנוגע למינויים של בעלי תפקידים במערכת אכיפת החוק, ובהחלטות כלליות אחרות בנוגע למערכת אכיפת החוק".

עוד בוואלה!

מגביל את נתניהו, מגדיל את גנץ: ההסדר של מנדלבליט מצביע על טקטיקה חדשה

לכתבה המלאה

לאחר אותו דיון, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לגבש בפועל את הסדר ניגוד העניינים עליו דובר, ולפני כשבועיים הודיע היועמ"ש לבית המשפט, באמצעות עורכי הדין נחי בן אור וליאורה וייס-בנסקי, כי גיבוש הטיוטה הושלם. כאשר ההסדר יושלם באופן סופי, בכוונת היועץ להעבירו גם לשרים אחרים הנוגעים בדבר, וכן לפרסמו.

הסדר ניגוד העניינים שהוכן לנתניהו בשל היותו נאשם מתווסף להסדר ניגוד עניינים כללי שנערך לכל אחד מחברי הממשלה. היועמ"ש עדכן את בג"ץ כי בהתאם לנוהל לעריכת הסדרים כאלו, הועבר לנתניהו בחודש מאי שאלון בעניין, ופרקליטיו של ראש הממשלה נפגשו באמצע החודש שעבר בנושא זה עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully