וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט דחה את טענות אוחנה על היחס לנתניהו: "השמצות וקונספירציות"

היועמ"ש השיב לשר לביטחון הפנים, שטען כי הוא אינו לוקח ברצינות את האיומים על רה"מ, ואמר כי מדובר ב"האשמות שווא חסרות ביסוס". בתשובתו, הבהיר כי ההחלטות מתקבלות במערכת אכיפת החוק "אך ורק על בסיס מקצועי וענייני". ניסנקורן: להפסיק את ההשתלחות נגד משרתי הציבור

בווידאו: לפיד קורא לנתניהו להתפטר, ליברמן אומר שמדובר במשבר ניהולי/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידאו: לפיד: נתניהו צריך להתפטר, תוך 48 שעות נקים ממשלת חירום, היום)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב היום (שני) לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על התנהלותו ביחס לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודחה את הטענות כי הוא אינו מטפל באיומים ובהסתה כלפיו. מנדלבליט טען כי מכתבו של אוחנה "רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס" בנוגע למערכת אכיפת החוק, והבהיר כי אנשיה ימשיכו לבצע את תפקידם "גם אל מול השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות".

דבריו של מנדלבליט מגיעים בתגובה לטענותיו של אוחנה בפניו מיום שישי כי "אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו". בפתח תשובתו לדברים אלה, ציין מנדלבליט כי המכתב "הופץ לכלי התקשורת ביום שישי בשעות אחר הצהריים, בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגיפת הקורונה, והשלכותיה החברתיות, הבריאותיות והכלכליות".

מנדלבליט הבהיר כי החלטות בייעוץ המשפטי לממשלה ובמערכת אכיפת החוק "מתקבלות אך ורק על בסיס מקצועי וענייני, ולעולם לא משיקולים זרים או אישיים". הוא ציין כי האחריות לשמירה על ביטחונו ושלומו של ראש הממשלה ובני משפחתו מופקדות בידי רשויות הביטחון, ובראשן שב"כ. "אני סמוך ובטוח כי בתור השר לביטחון פנים, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני וחבר ועדת השרים לענייני שב"כ, ידועות לך דרכי ההתקשרות עם הגורמים המוסמכים, ככל שאתה מוצא כי הדבר נדרש", כתב.

לקריאת מכתבו המלא של מנדלבליט

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
"האשמות שווא חסרות כל ביסוס". אוחנה ומנדלבליט, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

מנדלבליט גילה גם כי בדומה לאוחנה, הוא פנה בנושא לשב"כ וכן למשטרה, "על מנת לוודא כי ראש הממשלה זוכה לאבטחה הגבוהה ביותר, הלוקחת בחשבון את מלוא האיומים כלפיו. נחה דעתי, כי גורמי המקצוע המופקדים על שמירת ביטחונו של ראש הממשלה מכירים את הדברים", כתב.

אוחנה קבל גם על הטיפול המשפטי בתלונות שמהוות לדבריו הסתה נגד נתניהו ומשפחתו. זאת משום שכאשר מדובר בעבירות המשיקות לחופש הביטוי, יש צורך באישור של פרקליט בכיר כדי לפתוח בחקירה פלילית. מנדלבליט השיב כי מאז תחילת מאי התקבלו בפרקליטות שבע פניות מהמשטרה בנושאים אלו. בשלושה מקרים אושר לפתוח בחקירה, ובאחד מהם אפילו כבר הוגש כתב אישום. בשני מקרים נוספים נקבע כי העבירה הרלוונטית היא איומים, שאינה מצריכה אישור של הפרקליטות כדי לפתוח בחקירה, ולכן הנושא הוחזר לטיפול המשטרה. שני מקרים נוספים עדיין נבחנים.

עוד בוואלה!

אוחנה ליועמ"ש: "אתה פועל כמי שיוצא לקרב אישי נגד נתניהו"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו מציג את תכנית הסיוע למשק 9 ביולי 2020. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
בשלושה מקרי איומים נפתחה חקירה, באחד הוגש כתב אישום. נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

מכתבו של אוחנה נשלח על רקע ההפגנות הגוברות נגד נתניהו במסגרת מחאת "הדגלים השחורים", וכן פנייה נוספת ליועמ"ש על ידי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. הוא התייחס גם להחלטתו של מנדלבליט לדחות את בקשת אוחנה לשנות את הנחיית פרקליט המדינה בנוגע לחקירת עבירות הסתה, לאחר שמצא שנוסח ההנחייה הנוכחי תאם את הדין.

בפנייתו, אוחנה טען כי מכתבו של מנדלבליט בסוגיה זו "זחוח" והאשים אותו כי "נדמה בעת האחרונה כי אתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה, בבחינת 'או אני או הוא', כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות, דוגמת התערבותך למניעת אפשרותו של ראש הממשלה לקבל מימון להוצאות המשפט שכפית עליו - כשאתה בניגוד עניינים מובנה בהיותך המאשים והתובע המבקש להביא להרשעתו".

אוחנה הוסיף לטעון כי האיומים נגד נתניהו הם חמורים יותר מההסתה שקדמה לרצח יצחק רבין בשנת 1995. "בנושא שבנדון, אנו עוסקים בדיני נפשות, במובן הכי מילולי: בזירה הציבורית הסוערת ממילא, נשמעים כיום קריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו. אלה הן קריאות בוטות ומפורשות, להבדיל ממה שקרוי 'ההסתה שקדמה לרצח רבין'. אין המדובר במשל ולא ברמז - אלא באיומים מפורשים, ולעיתים גרפיים - על חייו. ולא אחזור על התיאורים שפירטתי במכתבי הקודם".

ניסנקורן: "להפסיק את מופעי ההשתלחות"

על רקע דברים אלה, שר המשפטים אבי ניסנקורן גינה היום את מה שכינה "מופעי השתלחות" נגד מנדלבליט, המשנה שלו רז נזרי וכן התובעת במשפט נתניהו ליאת בן ארי. ניסנקורן אמר כי "‏ביקורת היא לגיטימית, אבל ההתלהמות נגד משרתי ציבור חייבת להיפסק. שיהיה ברור: מדובר בשליחי ציבור מצויינים שעושים עבודתם נאמנה. הגיע הזמן שפוליטיקאים יפסיקו לחפש אשם תורן בכל פעם שלא נוח למישהו עם שלטון החוק".

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully