וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה על המחאה נגד נתניהו: חמורה מההסתה נגד רבין

השר לביטחון הפנים תקף את המפגינים נגד ראש הממשלה, וכינה אותם "סוכני כאוס שמבקשים לזרוע בהלה והרס". הוא טען כי "מה שראינו אתמול זו אנרכיה". בנוסף, הצהיר על כוונתו למנות מפכ"ל בתוך 30 יום. מרכז רבין: "מעודד ששר בכיר בליכוד מודה בהסתה שהובילה לרצח"

בווידאו: השר אוחנה על מינוי מפקח כללי חדש למשטרה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה תקף היום (רביעי) את המשתתפים בהפגנה שהתקיימה אתמול מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "מה שראינו אתמול זו אנרכיה". אוחנה כינס הצהרה מיוחדת לתקשורת בעקבות ההפגנה ברחוב בלפור בירושלים, ובמהלכה גינה את המפגינים, וכן ציין כי הוא מתכוון למנות מפכ"ל קבוע למשטרה בתוך 30 יום.

בדבריו, ציין אוחנה כי הפגנות הן "נשמת אפה של הדמוקרטיה", אך בימי משבר הקורונה "ראוי היה להימנע מכך", מחשש להפצת הנגיף. הוא כינה את משתתפי המחאה "סוכני כאוס שמבקשים לזרוע בהלה והרס בציבור". לדבריו, מדובר ב"שיא מכוער" של הסתה וגידופים - גם מצד נבחרי הציבור.

"כשחבר כנסת קורא לממשלה לא לגיטימית ואין חובה לציית להוראותיה - זו קריאה למרד", הדגים אוחנה בהתייחסות לדבריו של ח"כ עידן רול (יש עתיד-תל"ם), שלפיהם "הציבור לא צריך לציית לסגר".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
"מה שראינו אתמול זו אנרכיה". אוחנה במהלך ההצהרה/פלאש 90, ללא

בנוסף לכך, טען השר לביטחון הפנים כי "מה שקרוי ההסתה שקדמה לרצח רבין מחווירה לעומת המסרים נגד נתניהו". הוא המשיך ואמר כי "היו בחירות בישראל. הציבור נתן את אמונו בנבחריו שהחליטו לאחר שלוש מערכות הבחירות לשים סוף לפילוג ולהביא לממשלת אחדות. כך בחרו נציגי העם, כך מתקיימת דמוקרטיה פרלמנטרית". הוא הוסיף כי "החלופה שאנחנו רואים ברחובות היא אנרכיה. לא בשכנוע, אלא באלימות".

בתגובה לדברי אוחנה, מסרו במרכז רבין כי "מעודד לגלות כי אחרי 25 שנה, שר בכיר בליכוד מודה כי אכן היתה הסתה שהובילה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. מרכז רבין מגנה כל אלימות, ומשוכנע שהיום שומרים על ראש הממשלה טוב יותר".

שר הכלכלה עמיר פרץ גינה את אמירתו של אוחנה. לדבריו, "אלימות ושיח אלים זו הרעה החולה של כל חברה, לכן יש להילחם בה, ולבודד אותה, מכל צד, בכל מצב, ובלי פוזיציה. רבין נרצח אחרי הסתה שיטתית שהתירה את דמו. ניסיונות לשכתב את ההיסטוריה ולייצר משוואות מעוותות לא יצליחו".

עוד בוואלה!

נתניהו על המחאה בבלפור: "הפגנת השמאל והאלימות נגד שוטרים ראויים לגינוי"

לכתבה המלאה
עימותים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 14 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
העימותים בהפגנה נגד נתניהו מול מעונו בירושלים, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מעבר להפגנה אמש, השר לביטחון הפנים התייחס גם לנושא מינוי קבוע לתפקיד מפכ"ל המשטרה, והבהיר כי בכוונתו לעשות כן בתוך 30 יום. בנוסף לכך, התייחס אוחנה לטענות על אלימות משטרתית, והצהיר כי "יש מה לתקן במשטרה, שלעיתים מגלה סובלנות ולעיתים מפעילה כוח היכן שצריך, ובכוונתי להביא לתיקון". עם זאת, הוא טען כי "שינויים בסדרי גודל כאלה לא קורים בתוך חודשיים". על הנושא המשמעתי הוא הוסיף כי "אני דורש מהפיקוד לפעול מהר ולא לגלגל את תפוח האדמה למח"ש כמו שבדרך כלל עושים".

עוד הצהיר אוחנה כי אין לו אמון באפקטיביות של מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים). לדבריו, "כשהקימו אותה, הרעיון היה להקים גוף עצמאי. את הגוף הזה הכפיפו לפרקליטות שהולכת יד ביד עם המשטרה. בכך הפכו אותו ללא עצמאי - וזה לא תקין".

הוא הוסיף כי "המשטרה איננה משטרת הפרקליטות, ואיננה משטרת אוחנה. אני אפעל ביחד עם המשטרה, כדי להפיק את הלקחים מהשבועות האחרונים". בנוסף לכך, קרא אוחנה לבצע שינויים במערך הגיוס של המשטרה, ולשפר את הכשרתם של הקצינים והמפקדים.

הפגנה נגד מעון ראש הממשלה נתניהו ברחוב בלפור ירושלים - מפגינים. AP
אוחנה כינה אותם "סוכני כאוס". ההפגנה מול מעון נתניהו, אתמול/AP

ההפגנה אמש התקיימה בהשתתפות אלפי בני אדם, תחת הכותרת "יום הביביסטיליה", בהתייחסות לנפילת הבסטיליה המסמלת את המהפכה הצרפתית. הם קראו קראו להתפטרותו של נתניהו, להקמת ועדת חקירה שתבדוק את חלקו בפרשת הצוללות ולהגנה על ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק.

גם נתניהו עצמו גינה מוקדם יותר היום את המפגינים, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "ההתקפה המבישה אתמול בהפגנת השמאל על העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים, יחד עם האלימות שהשתוללה שם נגד שוטרים, ראויה לכל גינוי. בושה וחרפה". בתגובה, מ"מחאת הדגלים השחורים" נמסר כי הוא "מסית כהרגלו נגד אלפי הצעירים שבאו למחות מול ביתו כי הם הגיעו למצב של פת לחם בגלל המחדלים שלו".

(עדכון ראשון 17:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully