וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחאה מול בית רה"מ: מאות מפגינים חסמו כבישים בירושלים, 50 נעצרו

בתום ההפגנה מול מעון נתניהו בבלפור, אליה הגיעו אלפים, צעדו מאות מהמוחים אל מרכז העיר וחסמו את תוואי הרכבת הקלה. כמה מהם הבעירו פחים והשליכו חפצים על השוטרים, שהגיבו בזרנוקי מים. שמונה מהעצורים יובאו לבית משפט השלום בירושלים לדיון בעניין הארכת מעצרם

בווידאו: עימותים ומעצרים בתום הפגנה מול בית רה"מ/צילום: רויטרס ודוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

(בווידאו: 50 מפגינים נעצרו בגין הפרת סדר לאחר המחאה מול מעון רה"מ בירושלים, אמש)

50 מפגינים נעצרו הלילה (רביעי) בגין הפרת סדר ציבורי, נזק לרכוש ותקיפת שוטרים, במהלך הפגנה מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. לאחר שהסתיימה ההפגנה המרכזית, שהחלה כמה שעות לפני כן, מאות מפגינים התקדמו לעבר כיכר פריז הסמוכה תוך שהם מציתים פחים, יושבים על הכביש ומשליכים חפצים על השוטרים, שניסו לפנותם מהאזור באמצעות זרנוקי מים.

במקביל אליהם, עשרות מפגינים חסמו את תוואי הרכבת הקלה וגרמו נזק לרכוש. במהלך פינוי המוחים מהאזור, נפצע שוטר אחד.

שמונה מהחשודים שנעצרו בגין הפרות סדר יובאו לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של כמה מהם, בעוד את היתר תבקש לשחרר בתנאים מגבילים.

עימותים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 14 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
עשרות מפגינים בכיכר פריז, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בהפגנה אמש לקחו חלק אלפי בני אדם, שמחו נגד השחיתות השלטונית. הם התמקמו מול ביתו של נתניהו ברחוב בלפור במרכז העיר, תוך שהם אוחזים בלפידים ובשלטי "נתניהו למעשיהו", "הון, שלטון, עולם תחתון". כמה עשרות מהמוחים ניסו לפרוץ את המחסומים שהוצבו במקום. במקביל, כ-40 בני אדם התכנסו להפגנת תמיכה בנתניהו בקרבת המעון, כשהם מופרדים במחסומים מהמוחים נגדו.

המחאה נגד נתניהו התקיימה תחת הכותרת "יום הביביסטיליה", בהקשר של אירוע נפילת הבסטיליה שמסמל את המהפכה הצרפתית, וצוין אמש. המפגינים קראו להתפטרות נתניהו, להקמת ועדת חקירה שתבדוק את חלקו של ראש הממשלה בפרשת הצוללות, ולהגנה על ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק.

עוד בוואלה!

אלפים הפגינו נגד נתניהו מול מעונו בבלפור: "רומס את שלטון החוק"

לכתבה המלאה
עימותים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 14 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מעצרים של המשטרה בירושלים, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בתגובה להפגנה, העלה בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, סרטון לפייסבוק בו נראים המפגינים מול משכן ראש הממשלה וכתב: "חשבתי שיש חוק רעש".

השר לירושלים ומורשת, רפי פרץ, התייחס גם הוא להפגנות, אותן כינה "אלימות" וצייץ בטוויטר: "כשחבר כנסת קורא לעבור על החוק ביום, והלפיד לא מגנה, אנחנו מקבלים מפגינים עם לפידים שמנסים בצורה אלימה לפרוץ לבית ראש הממשלה בלילה".

הפוסט של אבנר נתניהו בפייסבוק

עימותים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 14 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
המשטרה מפזרת מפגינים מהכביש, אמש בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

שר הדיגיטל והסייבר הלאומי של ישראל, דוד אמסלם, כתב גם הוא בטוויטר כי "העבריינות, האלימות והאנרכיה שהשמאל מוביל כעת בישראל, הם פשיטת רגל מוסרית של כל מי שקוראים לעצמם שומרי הסף של שלטון החוק. אני ממליץ למנדלבליט ולחיות להציץ מהמרפסת. ביזיון".

(עדכון ראשון: 06:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully