וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו בביתר עילית ובי-ם נגד הממשלה והסגר: "לא נהיה שעירים לעזאזל"

המפגינים מחו על הטלת הסגר ובדרישה לפיצוי כספי לתושבים ולעסקים בשל מגבלות התנועה. בביתר עילית, חסימת כבישים הובילה לעימותים עם כוחות המשטרה במקום, ולטענת המפגינים אדם אחד נעצר. "יש פה מצוקה כלכלית קשה, נגיע לפת לחם". ראש העיר: "סוכם שהסגר יוסר מחר"

עריכה: שאול אדם

עשרות תושבי ביתר עילית הפגינו הערב (שלישי) בעיר נגד התנהלות הממשלה במשבר הקורונה. המוחים דרשו מהממשלה לדאוג לפיצויים לעסקים שנסגרו ולתושבים שהוכנסו לבידוד בעקבות הסגר שהוטל על העיר בשבוע שעבר. המפגינים חסמו את כביש 375, והתפתחו עימותים עם השוטרים במקום. לטענת המוחים, המשטרה עצרה אדם אחד.

המוחים נשאו שלטים עם הכיתוב "לא נהיה שעיר לעזאזל", "לא נשלם את מחיר כישלון הממשלה", "סגרתם? תשלמו", ו"מי ישלם לי משכורת?". טענת המפגינים היא כי הממשלה הטילה סגר על ביתר עילית מבלי לדאוג לפרנסה של התושבים ולעסקים בעיר, וכי לא קיים מנגנון פיצוי או דמי אבטלה בתקופה זו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות מפגינים בביתר עילית בדרישה לפיצוי בעקבות הסגר, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המפגינים אמר לוואלה! NEWS כי הסגר לא מוצדק. "כשעושים סגר מפעילים מנגנון פיצוי. יש בעיר כ-50% אבטלה", טען. "אם החלטתם לסגור את העיר - צריך להפעיל מנגנון פיצוי לתושבים. יש פה מצוקה כלכלית קשה אצל התושבים. לאוכלוסיה פה קשה מאוד, יש פה משפחות שיגיעו לפת לחם אם לא יהיה מנגנון מסודר".

במהלך ההפגנה הודיע ראש העיר מאיר רובינשטיין, כי עודכן בידי מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי בכך שהסגר בעיר יוסר כבר מחר בבוקר. רובינשטיין הודה למנכ"ל משרד הבריאות. "נמשיך לפעול ללא לאות כדי לשמור על ההנחיות בעיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, להמשיך בפינוי החולים מן העיר ולהביא להורדת התחלואה", נמסר מעיריית ביתר עילית.

עוד בוואלה!

אלפים מפגינים נגד נתניהו מול מעונו בבלפור: "לא ניכנע לשחיתות"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש פה מצוקה כלכלית קשה". ההפגנה בביתר עילית, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, המחאה בירושלים נגד הסגר שהוטל על השכונות רוממה וקרית בעלז שבירושלים, נמשכת זה היום הרביעי ברציפות. המשטרה מסרה כי צומת שמגר-ירמיהו בעיר נחסם לתנועה בשל הפגנות חרדים.

במחאה שהתקיימה במקום אתמול, המוחים שחלקם אינם תושבי האזור, התפרעו, חסמו צירים, הציתו פחים והתעמתו עם המשטרה, כשהכוחות במקום עצרו 20 חשודים בהפרת הסדר, בהם חשוד שנעצר בעת שהתכוון לפי החשד לשגר זיקוקים מ"כוורת זיקוקים" שנתפסה ברשותו.

עימותים בין המשטרה לתושבי שכונות רוממה וקריית בעלז, ירושלים, 13 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
עימותים בין שוטרים למפגינים בירושלים, אתמול/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתחילת השבוע, זעמו נציגי המפלגות החרדיות בממשלה על התנהלות המשטרה כלפי המגזר החרדי בתקופת הקורונה. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר שלשום בישיבת הממשלה, כי מתבצעת "אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי". זאת, לאחר ההפגנה שנערכה במוצאי השבת האחרונה בירושלים, שבה תועדה התנהלות השוטרים המעלה חשד לאלימות כלפי המפגינים החרדים.

(עדכון ראשון: 20:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully