וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי למחאת החרדים בירושלים: 20 מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר

מאות צעירים חרדים הפגינו, זה הערב השלישי ברציפות, במחאה על הסגר שהוטל על השכונות רוממה וקרית בעלז שבעיר, בעקבות התחלואה הגבוהה בנגיף הקורונה. 20 מהמפגינים, שחלקם אינם תושבי האזור, נעצרו לאחר שהתפרעו וחסמו את הצומת במשך שעות ארוכות

בווידאו: הפגנת חרדים נגד הטלת הסגר על שכונות בירושלים/מערכת וואלה! NEWS

מאות צעירים חרדים הפגינו הערב (שני) בצומת שמגר-ירמיהו בירושלים במחאה על הסגר שהוטל על השכונות רוממה וקרית בעלז שבעיר, בעקבות התחלואה הגבוהה בנגיף הקורונה. המפגינים, שחלקם אינם תושבי האזור, התפרעו, חסמו צירים, הציתו פחים והתעמתו עם המשטרה, כאשר הכוחות במקום עצרו 20 חשודים בהפרת הסדר, בהם חשוד שנעצר בעת שהתכוון לפי החשד לשגר זיקוקים מ"כוורת זיקוקים" שנתפסה ברשותו.

גם הערב, בדומה לאתמול, המשטרה ניסתה להימנע מהפעלת כוח או מעצרים למשך רוב שעות ההפגנה, אך לקראת שעת חצות הודיעה על התקהלות בלתי חוקית, פיזרה את המפגינים בכוח ועצרה חלק מהם בחשד להפרת סדר ציבורי.

במהלך פיזור ההפגנה, דחף שוטר צלם חרדי שעמד בצד הדרך ללא סיבה, והפיל אותו לרצפה. "חטפתי מכה משוטר", סיפר הצלם. "נפלתי לרצפה והתעלפתי".

הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
טענות לאלימות משטרתית. הפרות הסדר בצומת שמגר-ירמיהו בירושלים, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

האירוע המקומם תועד על ידי מפגינים אחרים שנכחו באירוע, והוא מתפרסם ברקע טענות קשות של הציבור החרדי ונציגיו בכנסת ובממשלה, על אלימות משטרתית מוגזמת נגד החרדים.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, הגיב הערב בטוויטר לגולש שהעלה את התיעוד לרשת, וכתב כי "השוטר אותר, ויטופל במלוא חומרת הדין". תגובה זו מצטרפת לשורה של פעולות שמבצעת המשטרה ביממה האחרונה, על מנת לשפר את היחס והאמון של הציבור החרדי בהם.

בין היתר, נפגשו הערב הנערה בתיה גטר, שעוכבה על ידי שוטרים בירושלים בשבוע שעבר משום שלא עטתה מסיכה, ואביה, עם השר אוחנה ושוטרים מתחנת ירושלים. אוחנה אף התנצל בפני הנערה ואביה, ואמר להם כי "הלב שלי יצא אלייך כשראיתי את הסרטון. היה לי חשוב מאוד לפגוש ולשמוע אתכם".

הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
מפגינים מתעמתים עם כוחות המשטרה, הערב בי-ם/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

אוחנה הוסיף כי "אני שמח על הביקור שנערך היום בתחנת המשטרה המקומית, ומודה על מסר האחדות שהוצאתם מהמפגש. אני מקדיש בימים אלה ועוד אקדיש זמן רב לשיפור מתמיד ביחסי המשטרה עם הציבור החרדי".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר הפנים אריה דרעי, ואמרו לו כי הממשלה מעוניינת לעזור לציבור החרדי, וכי "אף אחד לא רוצה להתנכל". זאת, לאחר האשמות מצד דרעי שטען בפגישה כי ישנה אכיפת אפליה נגד המגזר החרדי. בפגישה, שבה נכחו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, אמר נתניהו כי "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו".

הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
מפגינים מתעמתים עם המשטרה, הערב בי-ם/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

גם אמש התפתחו עימותים, כשכמה מאות מוחים ניסו לפרוץ את גדר הסגר בשכונת רוממה, התפרעו, שרפו רכוש, זרקו מחסומים וחסמו את הצומת לתנועת כלי רכב. הפרות הסדר נרגעו לאחר כשעתיים, אך הצומת נשאר סגור במשך שעות ארוכות לאחר מכן.

עוד בראשית השבוע, זעמו נציגי המפלגות החרדיות בממשלה על התנהלות המשטרה כלפי המגזר החרדי בתקופת הקורונה. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר אתמול בישיבת הממשלה, כי מתבצעת "אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי". זאת, לאחר ההפגנה שנערכה במוצאי השבת בירושלים, שבה תועדה התנהלות השוטרים המעלה חשד לאלימות כלפי המפגינים החרדים.

הפגנה נגד הסגרים בשכונות בירושלים. 12 ביולי 2020.. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
התגודדות מפגינים, הערב בי-ם/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

"ראינו אתמול בערב שתי הפגנות", אמר דרעי. "הפגנה אחת בכיכר רבין בתל אביב בהשתתפות עשרת אלפים איש, והפגנה בשכונת רוממה בירושלים בהשתתפות עשרות חרדים. בהפגנה בתל אביב לא תמיד נשמר ריחוק, לא הייתה הקפדה על ההנחיות ולא ראינו אלימות כלפי המפגינים. בשכונת רוממה, ראינו סרטון שבו חרדי שואל שוטר מדוע הוא אינו עוטה מסכה. בתגובה היכה השוטר באגרוף בפניו של החרדי ומנע אפשרות להעניק לו עזרה".

בהמשך לאותה הפגנה במוצאי שבת, המחלקה לחקירות שוטרים חקרה שוטר יס"מ המשרת בירושלים, בחשד לתקיפה במהלך ההפגנה. על פי החשד, בשני מקרים תקף השוטר מפגינים ללא סיבה הנראית לעין. בתום חקירתו הורחק השוטר מכל מתקן משטרתי והחקירה נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully