וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים בממשלה זועמים על התנהלות המשטרה: "לא נשלים עם האלימות"

12.7.2020 / 17:34

דרעי האשים את המשטרה ב"אלימות מכוונת" ו"אכיפה בררנית" נגד מפגינים חרדים, אחרי הפגנה שהתקיימה בי-ם. גם יו"ר ועדת החוקה מיהדות התורה מתח ביקורת על היחס למחאה הכלכלית: "איזה כותרת היו אם אלה היו 20 אלף חרדים?". רה"מ נועד עם נציגי החרדים והדיונים יימשכו מחר

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידיאו: תושבי ביתר עילית זועמים על הסגר שהוטל על העיר, בשבוע שעבר)

נציגי המפלגות החרדיות בממשלה זעמו היום (ראשון) על התנהלות המשטרה כלפי המגזר החרדי בתקופת הקורונה. יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע בישיבת הממשלה זעם על מה שכינה "אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי". זאת, לאחר שהתקיימה אתמול הפגנה בירושלים, שבה תועדה התנהלות השוטרים המעלה חשד לאלימות כלפי המפגינים החרדים.

"ראינו אתמול בערב שתי הפגנות", אמר דרעי. "הפגנה אחת בכיכר רבין בתל אביב בהשתתפות עשרת אלפים איש, והפגנה בשכונת רוממה בירושלים בהשתתפות עשרות חרדים. בהפגנה בתל אביב לא תמיד נשמר ריחוק, לא הייתה הקפדה על ההנחיות ולא ראינו אלימות כלפי המפגינים. בשכונת רוממה, ראינו סרטון שבו חרדי שואל שוטר מדוע הוא אינו עוטה מסכה. בתגובה היכה השוטר באגרוף בפניו של החרדי ומנע אפשרות להעניק לו עזרה".

דרעי טען כי "יש כאן אלימות מכוונת של שוטרים נגד מפגינים חרדיים. זה חייב להיפסק. ישבנו ביום שישי ראשי המפלגות החרדיות עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. השר אוחנה היה קשוב, אך האלימות נמשכת".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת סיעה בכנסת, 17 בפברואר 2020. ללא שם, ראובן קסטרו
"כנציג מפלגה חרדית בממשלה, לא אוכל להשלים עם האלימות". דרעי/ראובן קסטרו, ללא שם

הוא הבהיר כי "כנציג מפלגה חרדית בממשלה, לא אוכל להשלים עם האלימות הקשה של השוטרים נגד החרדים. זה חייב להיפסק ומיד".

דרעי הוא לא הנציג החרדי היחיד בממשלה ובכנסת שמתח הבוקר ביקורת על אלימות משטרה נגד המפגינים החרדים. גם שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן (יהדות התורה) נפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בנושא. הוא ביקש לקיים את הפגישה "באופן דחוף" לאור התנהלות הממשלה כלפי המגזר החרדי בתקופת הקורונה, הטענות על ההתנהגות הבררנית והמפלה של משטרת ישראל וכן קביעת הגבלות תנועה בערים ובשכונות חרדיות בלבד.

בתום הפגישה הודיע נתניהו כי יקיים מחר דיונים עם ליצמן, דרעי, ח"כ משה גפני וח"כים נוספים בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות. בדיונים ישתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר אוחנה.

עוד בוואלה!

אחרי טענות לאכיפה בררנית: אוחנה סיכם עם החרדים על מינוי נציגים לתלונות

לכתבה המלאה
יעקב ליצמן בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
ביקש פגישה דחופה עם נתניהו. ליצמן/פול צלמים, מארק ישראל סלם

בנוסף לדרעי ולליצמן, יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) פתח את הדיון המרתוני ב"חוק הקורונה הגדול" בכנסת, ותהה: "מה היה קורה אם הייתה נערכת אמש הפגנה בירושלים של 20 אלף חרדים? איזה כותרות היו היום בתקשורת על הצפיפות וההדבקה וחוסר הלגיטימיות של המעשה".

ח"כ אשר הוסיף כי "זכות ההפגנה קיימת, אבל כל דבר בסוף מתויג. אם זה היה קורה בהיקפים הללו זה היה נגמר בכמה מאות עצורים ולא בכמה עשרות".

יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, 6 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מה היה קורה אם היו 20 אלף חרדים?". ח"כ אשר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בפגישה עם השר אוחנה ביום שישי, נכחו דרעי וכן השר ליצמן ויו"ר ועדת הכספים גפני. בתום הפגישה, הנחה השר את מפקדי המשטרה להעביר לשוטרים את ההנחיה להפעיל שיקול דעת, לאכוף בחכמה ועם שכל ישר ולהימנע מאכיפה בררנית.

בנוסף לכך, קיבל השר את ההצעה למנות נציגים המכירים את עבודת המשטרה ואת העולם החרדי, ותפקידם יהיה ייעוץ לשר וכן ריכוז ובדיקת תלונות העולות מהשטח.

לאחרונה הצטברו אירועים שגררו ביקורת על התנהלות השוטרים, ובראשם תיעוד של עיכוב נערה חרדית בת 13 בירושלים. בדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת החוקה על אכיפת הנחיות הקורונה מול אוכלוסיות מיוחדות, תקף אביה של הנערה, יהושע גטר, את התנהלות המשטרה, ואמר כי "זאת התנהלות לקויה ומפחידה מאוד כלפי ילדה. היא צריכה לדעת ששוטרים שומרים עלינו - לא שהם מפחידים".

(עדכון ראשון: 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully