וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי טענות לאכיפה בררנית: אוחנה סיכם עם החרדים על מינוי נציגים לתלונות

10.7.2020 / 13:51

בפגישה נכחו הח"כ גפני והשרים דרעי וליצמן, והיא נערכה ברקע הטענות לאכיפת יתר מצד המשטרה כלפי חרדים בסוגיית עטיית מסיכות. השר לביטחון פנים הנחה את השוטרים להפעיל שיקול דעת, וכן קיבל את ההצעה למנות נציגים שייעצו לו ויבדקו תלונות אזרחיות העולות מהשטח

-

(בווידאו: עיכוב בת ה-13 וחצי בירושלים לאחר שלא עטתה מסיכה)

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, נפגש היום (שישי) עם ראשי הסיעות החרדיות על רקע הטענות לאכיפת יתר של המשטרה כלפי חרדים בנוגע לעטיית מסיכות. בפגישה נכחו שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

בתום הפגישה, הנחה השר את מפקדי המשטרה להעביר לשוטרים את ההנחיה להפעיל שיקול דעת, לאכוף בחכמה ועם שכל ישר ולהימנע מאכיפה בררנית. בנוסף, קיבל השר את ההצעה למנות נציגים המכירים את עבודת המשטרה ואת העולם החרדי, ותפקידם יהיה ייעוץ לשר וכן ריכוז ובדיקת תלונות העולות מהשטח.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה במהלך פתיחת תחנת משטרה טירה 30 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הנחה את המשטרה להפעיל שיקול דעת. השר אוחנה/ראובן קסטרו

שלשום דנה ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת באופן אכיפת הנחיות הקורונה בידי המשטרה מול ילדים ואוכלוסיות מיוחדות, בעקבות הצטברות של אירועים שגררו ביקורת על התנהלות השוטרים, בראשם תיעוד עיכוב נערה חרדית בת 13 בירושלים. יהושע גטר, אביה של הנערה, תקף בדיון בחריפות את התנהלות המשטרה.

"היא הורידה את המסיכה כדי לשתות, היא הסבירה להם את זה, אבל הם אפילו לא התקשרו להתנצל", אמר. "זאת התנהלות לקויה ומפחידה מאוד כלפי ילדה", הוסיף האב. "היא צריכה לדעת ששוטרים שומרים עלינו - לא שהם מפחידים".

ביום שני האחרון עיכבו השוטרים את הצעירה ברחוב תורה מציון בירושלים, לאחר שלטענתם הסתובבה ללא מסיכה. בתיעוד שהפיץ עובר אורח נראים שני השוטרים עומדים לצד הילדה, תוך שהיא ממררת בבכי, כשהם רושמים לה דוח. זמן קצר לאחר מכן נשמע השוטר אומר בטלפון, כנראה להוריה של בת ה-13 וחצי, "הילדה שלך מקבלת דוח". אולם, מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מדובר בשקרים ולא ניתן דוח לילדה".

עוד בוואלה!

ועדת החוקה דנה באכיפת תקנות הקורונה: "אלימות ברוטלית של המשטרה"

לכתבה המלאה
דוח על אי עטיית מסיכה לילדה בת 10 בירושלים 6 ביולי 2020. -, אתר רשמי
תיעוד עיכוב בת ה-13 וחצי בירושלים, השבוע/אתר רשמי, -

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), הביע צער על המקרה. "לצערנו בימים האחרונים אנחנו נחשפים להרבה דברים שקורים בשטח", אמר. "ברור שזה צריך לבוא מלמעלה אבל פעם אחר פעם נעשים דברים בלתי נסבלים ובלתי הגיוניים, בהסתכלות אין בהם אפילו חוכמה. זה לא רק בנושא המסכות. ברור שאף אחד לא רוצה שזה יקרה ולכל מטבע יש שני צדדים אבל בשורה התחתונה המשטרה, בטח באכיפה של דברים הקשורים לקורונה, היא מצילת חיים, אך היא לא יכולה להשאיר טראומה לילדים בגלל אי הפעלת שיקול דעת של שוטר בשטח".

"הוועדה קיימה דיונים בהליך האכיפה והכנסנו בתוך החוק שיקול דעת שהשוטר חייב להפעיל, אפילו דובר על כך ששוטרים יחלקו מסכות", המשיך ח"כ אשר. "התחושות הקשות בקרב הציבור החרדי הן לא על הימצאות השוטרים אלא על מקרים כאלו ואנחנו רוצים לשים סוף לעניין הזה. אני רוצה להגיע להבנה איך הדברים מחלחלים מטה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully