וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלות הקורונה נכנסו לתוקף: שכונות בחמש ערים נכנסו לסגר

הכניסה והיציאה אל המרחבים המוגדרים בירושלים, בית שמש, קריית מלאכי, לוד ורמלה תוגבל, וכך גם הפעילות העסקית. "על כולנו לגלות אחריות, משמעת עצמית וערבות הדדית. רק כך ביחד נוכל לבלום את הנגיף", אומרים ראשי הערים

צילום: דובורות משטרת ישראל

(בווידאו: פעילות אכיפת מגבלות הקורונה בראשון לציון, היום)

הסגר שהוטל על שלל שכונות בירושלים, בית שמש, קריית מלאכי, לוד ורמלה נכנס לתוקפו היום (שישי) בצהריים, בסבב המגבלות הנרחב ביותר בגל התחלואה הנוכחי של מגיפת הקורונה. בעקבות זאת, תוגבל הכניסה והיציאה אל השכונות שהוגדרו כ"אזורים מוגבלים", וכן תוגבל התנועה ופעילות העסקים בתוך האזור עצמו, עד ליום שישי הבא בשעה 08:00 בבוקר. המגבלות מצטרפות לסגר שהוטל לפני ימים אחדים על ביתר עילית, שצפוי להימשך עד ליום רביעי הבא.

במסגרת ההגבלות, ניתן לצאת מהאזור המוגבל אך ורק לצורך קבלת טיפול רפואי שלא ניתן בו, הליך משפטי שמחייב זאת, הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, או יציאה לעבודה המוגדרת חיונית לאחר קבלת אישור של רשות החירום הלאומית.

לאזור המוגבל יכולים להיכנס רק ️תושבי האזור המתגוררים בו בדרך קבע; ספקי מוצרים ושירותים חיוניים, לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת; בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה והביטחון; צוותים רפואים ועובדי רפואה; עובדים סוציאלים; עובדי רווחה; או עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.

סגר בשכונת חב"ד בקרית מלאכי, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
"בואו נשמור על עצמנו ועל החשובים לנו". קריית מלאכי, היום/ניב אהרונסון

בבית שמש הוטלה המגבלה על שכונות נחלה ומנוחה וקנה הבושם. בהודעה לתושבים הבהירה העירייה הנחיות מפורטות, לפיהן היציאה למרחב הציבורי בשכונות אלה תותר רק בעבור יציאה לעבודה בתוך השכונה, הצטיידות במזון, שירות וסיוע רפואי, טיפול במסגרת רווחה, מקווה, תפילה, הלוויה, ברית או חתונה, פעילות ספורט יחידנית ויציאה להתאווררות לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים מהבית.

בנוסף ייאסר על כל החנויות שאינן חנויות מזון, היגיינה ואופטיקה וכן בתי מרקחת להיפתח. מבחינת מוסדות החינוך, תתאפשר רק פעילות מיוחדת ומעונות יום שיקומיים. "תושבי העיר נקראים להמשיך ולהקפיד על מסכות, ריחוק חברתי והיגיינה", נמסר מהעירייה.

בירושלים הוחלט להטיל סגר על שכונות רוממה, קריית צאנז, בעלז וקריית מטרסדורף. בעירייה הביעו התנגדות להחלטה משום שסברו כי היא רק תחריף את המצב. אתמול כתב ראש עיריית ירושלים משה ליאון למשרד הבריאות והסביר כי מדובר בשכונות צפופות שעלולות להפוך למדגרות קורונה בעקבות הסגר.

עוד בוואלה!

זעם על הסגר בביתר עילית: "אם היו מוציאים את החולים - היה סוף להדבקה"

לכתבה המלאה

בקריית מלאכי יוגבלו השכונות כרמי הנדיב ונחלת הר חב"ד (כולל שדרות ירושלים). במקביל, החליטה העירייה באופן עצמאי על הפסקת הלימודים בכל מוסדות החינוך. ראש העירייה, אליהו זהר, ביקש בחשבון הפייסבוק שלו מהתושבים לפעול בהתאם להנחיות, גם אם אינן מוצאות חן בעיניהם.

"משטרת ישראל תציב מחסומים בכניסות לשכונות האלה וחיילי פיקוד העורף יפגינו נוכחות ויהיו שם לסיוע והסברה", כתב זהר, "אני יודע, לא נעים לקבל בשורה זו לתושבי העיר בכלל ובטח לתושבי שכונות אלו. אני יודע, יש שאלות ותהיות רבות ודעות שונות על יעילות הסגר. אך אנו נקבל את החלטת הממשלה וכשומרי חוק ושומרי נפשנו, נמלא אחר ההוראות".

הוא עדכן כי בעמוד הפייסבוק של העירייה יעלה מידע מפורט בנוגע להגבלות כדי להשיב לשאלות התושבים. "העירייה ערוכה לסייע לכם בכל דרך", סיכם את דבריו, "בואו נשמור על עצמנו ועל החשובים לנו, יחד נעבור את זה בשלום".

סגר בשכונות חב"ד ורוטנר בקרית מלאכי, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
"נקבל את החלטת הממשלה וכשומרי חוק ושומרי נפשנו". קריית מלאכי, היום/ניב אהרונסון

ברמלה הוטל סגר על שכונת עמישב (אג"ש-בילו) שבדרום העיר. ראש העיר מיכאל וידל הודיע לתושבים כי הפעילות העסקית בשכונה תוגבל, וכי התנועה אל מחוץ לאזור המוגבל תתאפשר רק לצורך טיפול רפואי חיוני, הליך משפטי, העברת קטינים בין הורים שחיים בנפרד ו"צרכים חיוניים נוספים".

הוא קרא לתושבים להישמע להנחיות, וטען כי יש ביניהם כאלה שאינם עושים זאת. "תושבים יקרים, אנחנו מצויים בימי מבחן מאתגרים ומורכבים מול נגיף קורונה. לצערנו נתוני התחלואה בשכונת עמישב מצויים בעלייה מדאיגה ואנו נאלצים למען בריאותכם לקיים את הסגר בשכונה זו. אנא הישארו בביתכם אם אין לכם צורך חיוני לצאת", קרא וידל.

"לצערנו התושבים אינם נשמעים להנחיות, זאת למרות כל פעולות ההסברה. אסור לנו לזלזל באחריות האישית של כל אחד ואחת. כדי שההגבלות לא יורחבו לשכונות נוספות, אני שב קורא ומפציר בכם: על כולנו לגלות אחריות, משמעת עצמית וערבות הדדית. רק כך ביחד נוכל לבלום את הנגיף. אנא הישמעו להנחיות וההגבלות, עטו מסיכה, הקפידו על היגיינה ועל ריחוק חברתי. העירייה על כלל המנגנון העירוני עומדים לרשותכם ונסייע לכם בכל דבר ועניין, זה בידיים שלנו למנוע זאת".

בלוד השכנה יוגבלו החל מהיום השכונות גני יער וס"ח. במקביל, הוחלט להאריך את ההגבלות על שכונות הרכבת, שניר ונווה שלום בלוד למשך חמישה ימים נוספים, לאחר פקיעת ההכרזה הקודמת. הגבלת השכונות תימשך עד ליום רביעי - 15 ליולי, בשעה 08:00. עם זאת, מוסדות החינוך בשאר השכונות בעיר ימשיכו לפעול כסדרם.

"בואו נשמור כולנו ביחד חזק יותר על הנחיות משרד הבריאות והממשלה", קרא ראש העירייה יאיר רביבו לתושבים, והמליץ להם להישאר בבתיהם.

כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות יחתום בהקדם על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך החל מגיל עשר במודיעין עילית, בבית שמש ובשכונות ג', ז' וח' באשדוד.

סגר בשכונת רוטנר בקרית מלאכי, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
קריית מלאכי, היום/ניב אהרונסון

בתוך כך, מנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי, פרסמו הבוקר הוראה לפיה אין "לסגור את היכלי התורה אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה". הרבנים בהוראתם מתכוונים למוסדות חינוך שפועלים לפי מתווה הקפסולות שאושר על ידי המל"ל ומשרדי הממשלה.

ברקע הטענות בחברה החרדית לאכיפה בררנית של המשטרה, ח"כ בצלאל סמוטריץ (ימינה) אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מוכן להתמנות לפרויקטור קורונה לציבור החרדי, על אף שאינו חבר בקואליציה. "בלי תקנים או משרדים, רק ככוח עזר שנרתם למלחמה המשותפת בנגיף הקורונה", מסר. בגל הראשון שימש דרעי כפרויקטר של המגזר החרדי אך עם סיומו הודיע לנתניהו כי אינו מעוניין להמשיך בתפקיד, ופרש. מאז, נתניהו ניסה לגייס לתפקיד מספר אישים חרדים, ובהם ח"כ משה גפני, אך הם סירבו לקחת על עצמם את האחריות.

סגר בשכונת חב"ד בקרית מלאכי, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
העירייה החליטה על הפסקת הלימודים בכל מוסדות החינוך. קריית מלאכי, היום/ניב אהרונסון

1,464 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת בלבד - שיא של נדבקים ביממה מאז פרוץ הגל השני. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-35,533. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,996 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.4%. מספר החולים הפעילים הוא 16,651, כשבבתי החולים מאושפזים 438 חולים. אתמול אובחנו 1,231 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 27,542, מתוכן 4.5% חיוביות לנגיף.

7,991 בני אדם אובחנו בקורונה במהלך כל השבוע האחרון, נתון הגבוה ב-162.95% מבשבוע שקדם לו, אז אובחנו 4,904. בנוסף, העלייה במספר החולים הקשים הכפילה את עצמה: בעוד שבשבוע שעבר נרשמה עלייה של 27 בני אדם, השבוע עלה הנתון ב-54 חולים קשה, ובכך עלה מספרם ל-124 הבוקר. כמו כן, בניגוד לשבוע שעבר, מספר המונשמים עלה באופן משמעותי מ-27 ל-39 בני אדם. 25 בני אדם מתו השבוע מקורונה, ובכך עלה מספרם ל-350.

בשש ערים נרשמה השבוע עלייה משמעותית במיוחד במספר החולים. בירושלים אובחנו 1,081 חולים חדשים, בתל אביב 515, בבני ברק 460, באשדוד 300, בביתר עילית 214 ובפתח תקווה 207.

7
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully