וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה בתחלואה: משרד הבריאות הורה לבתי החולים לפתוח חדרי מיון לקורונה

9.7.2020 / 19:22

בעקבות העלייה בתחלואה ובכמות המקרים החשודים כקורונה לבתי החולים, הונחו הצוותים להפנות חולים עם תסמינים של הנגיף לסביבת מיון נפרדת, שבה יבוצעו בדיקות ויינתן טיפול נשימתי. במשרד הבריאות הוסיפו כי צעד זה נועד לאפשר טיפול אופטימלי, תוך כדי מניעת אירועי הדבקה

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: משרד הבריאות בוועדת הקורונה: ממוצע של 1,300 חולים ביום)

משרד הבריאות הנחה הערב (חמישי) את בתי החולים להפעיל באופן מידי סביבת מיון נפרדת, שבה יבוצע מיון מטופלים נשימתיים או אחרים החשודים במקרים של נגיף הקורונה. הוראת המשרד ניתנה בעקבות העלייה המשמעותית בתחלואה בנגיף וכמות מטופלים גדולה הדורשים אשפוז בבתי החולים.

במשרד הבריאות הסבירו כי צעד זה נועד כי לתת טיפול מיטבי למטופלים החשודים בקורונה, תוך כדי מניעת אירועי הדבקה בבית החולים של הצוות וכלל המטופלים. עוד נמסר, כי בימים האחרונים הגיעו למשרד הבריאות דיווחים על בדיקות חולי קורונה בניידות מד"א, ללא הכנסתם כלל למתחם המלר"ד. הם הדגישו את הצורך לבדוק כל מטופל החשוד כקורונה בסביבה נאותה על מנת לאפשר טיפול ואבחון אופטימליים. עוד הוסיפו כי ניתן לווסת ניידת מד"א ישירות למחלקת הקורונה ללא עיכובה.

מעבר לכך, במשרד הבריאות הבהירו כי הם מודעים לעומס שנוצר מהעלייה בתחלואה, אך בטוחים כי בתי החולים ידעו להתמודד אתו, כפי שהוכיחו בעבר. בנוסף לכך, ציינו במשרד כי הם פועלים לשם תוספות כוח אדם לבתי החולים.

הגעת חולה קורונה לבית החולים שיבא תל השומר, 8 ביולי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
הגעת חולה קורונה לבית החולים שיבא תל השומר, אתמול/ראובן קסטרו

בתוך כך, ועדת השרים לענייני הכרזה על אזורים מוגבלים תתכנס הערב כדי להכריז על הטלת מגבלות בשורת ערים ברחבי הארץ בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. המגבלות, שבחלקן צפויות לכלול שכונות ספציפיות ובחלקן אזורים שלמים, יישקלו בירושלים, מודיעין עלית, רמלה, בית שמש, לוד, קריית מלאכי, בני ברק, אשדוד ורעננה. האפשרויות עשויות לכלול תגבור של הבדיקות - ועד לסגר מלא.

ראשי הערים ירושלים, בני ברק ואשדוד הביעו התנגדות נחרצת להטלת הסגר בעריהם. במכתב שהעביר לידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, כתב ראש עיריית ירושלים משה ליאון כי "הדבר עלול להפוך את השכונות הרלוונטיות למדגרות קורונה" וכי "הסגירה ההרמטית שלהם תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב".

עוד בוואלה!

השרים יכריעו הערב על סגר ברחבי הארץ; ראשי ערים: "נהפוך למדגרות קורונה"

לכתבה המלאה
מיון בית החולים שיבא תל השומר, 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הכניסה לחדר המיון בבית החולים שיבא בתל השומר, אתמול/ראובן קסטרו

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי 1,231 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-33,947, בעוד שמספר החולים הפעילים הוא 15,209. בבתי החולים מאושפזים 426 חולים, מתוכם 41 מונשמים ו-118 חולים קשה. נכון להיום מתו 346 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

מנתוני התחלואה עולה כי בשלושת הימים האחרונים נרשמה עלייה ניכרת בשיעור המאובחנים בירושלים, שם התגלו 431 מקרים, עלייה של 7.6%. בבני ברק אובחנו 183 (עלייה של 4.6%), בתל אביב אובחנו 144 חולים מאומתים (עלייה של 7.5%), באשדוד אובחנו 109 (עלייה של 10.2%), בביתר עילית אובחנו 79 (עלייה של 14.3%), בפתח תקווה אובחנו 78 (עלייה של 11.4%), בבת ים אובחנו 49 חולים (עלייה של 15.8%) ובדימונה 27 אובחנו (עלייה של 13.7%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully