וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהצהריים: סגר על שכונות בבית שמש, ירושלים, קריית מלאכי, לוד ורמלה

10.7.2020 / 0:57

ועדת השרים החליטה כי מרחבים שבהם חלה עלייה בתחלואה בקורונה בשורת ערים ברחבי הארץ יוכרזו כ"אזורים מוגבלים" מהיום ב-13:00 - למשך שבוע. הכניסה והיציאה תוגבל בשכונות אלה, וכך גם פעילות העסקים. במודיעין עלית, בית שמש ואשדוד תוגבל גם פעילות מערכת החינוך

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: טל רזניק

ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה הלילה (שישי) להכריז על שכונות מסוימות בכמה ערים ברחבי הארץ כ"אזורים מוגבלים" למשך שבעה ימים. אזורים אלו יוגבלו החל מהשעה 13:00 היום ועד יום שישי הבא - 17.7 בשעה 8:00. ב"אזורים המוגבלים" תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור וממנו וכן תוגבל התנועה ופעילות העסקים בתוך האזור עצמו.

בירושלים הוחלט להטיל סגר על שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף. בבית שמש יוטלו מגבלות על שכונות נחלה ומנוחה וקנה הבושם. בלוד יוגבלו השכונות גני יער וס"ח כשברמלה יוטלו מגבלות בשכונת עמידר ביל"ו, ובקריית מלאכי יוגבלו השכונות אחוזת רוטנר וחב"ד.
 
בנוסף לכך, החליטה ועדת השרים להכריז על שכונות הרכבת, שניר ונווה שלום בלוד כ"אזור מוגבל" למשך חמישה ימים נוספים, לאחר פקיעת ההכרזה הקודמת. הגבלת השכונות תימשך עד ליום רביעי - 15.7 בשעה 8:00. בנוסף לכך, מנכ"ל משרד הבריאות יחתום בהקדם על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך החל מגיל 10 במודיעין עילית, בבית שמש ובשכונות ג', ז' וח' באשדוד.

לפי הנתונים שהוצגו בפני ועדת השרים, בעיר בית שמש יש כעת 269 חולים פעילים, כששיעור החולים הפעילים ל-100 אלף איש הוא 212, ושיעור העלייה בתחלואה ב-7 הימים האחרונים הוא 145%. בירושלים יש 2,033 חולים פעילים, כששיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 218 ושיעור העלייה בתחלואה ב-7 הימים האחרונים הוא 121%.

בלוד יש 212 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים ל-100 אלף איש הוא 278 ושיעור העלייה בתחלואה ב-7 הימים האחרונים הוא 102%. ברמלה יש 208 חולים פעילים, כששיעור החולים הפעילים ל-100 אלף איש הוא 275, ושיעור העלייה בתחלואה בשבוע האחרון הוא 117%. בקריית מלאכי יש 131 חולים פעילים, כאשר שיעור החולים הפעילים ל-100 אלף איש הוא 537 ושיעור העלייה בתחלואה ב-7 הימים האחרונים הוא 368%.

לפני ההמלצה להכריז על אזורים אלה כאזורים מוגבלים, נקט משרד הבריאות יחד עם הגורמים בשטח ובשיתוף עם הרשות המקומית, צעדים שונים לצמצום התחלואה על ידי הסברה, אכיפה ופינוי חולים ככל הניתן.

החלת הסגר בלוד בעקבות עלייה בתחלואה 2 ביולי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
אכיפת הסגר בלוד, לפני שבוע/ראובן קסטרו

בשלב זה, נראה שצעדים אלה אינם מספיקים כדי לצמצם את התפשטות המחלה באזורים אלה, ולכן יש צורך בהכרזה על "השכונות האדומות" שבערים אלו כ"אזור מוגבל", הכולל את כלל ההגבלות האפשריות. ההמלצה היא לנקוט בהגבלות האלו בנוסף להמשך המאמץ האכיפתי, ההסברתי, ולפינוי חולים וחייבים בבידוד ככל הניתן משטח העיר, וכן אמצעים נוספים בשיתוף עם הרשות וגורמים נוספים.

מוקדם יותר, ראשי הערים ירושלים, בני ברק ואשדוד הביעו התנגדות נחרצת להטלת סגר בעריהם. במכתב שהעביר לידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, כתב ראש עיריית ירושלים משה ליאון כי "הדבר עלול להפוך את השכונות הרלוונטיות למדגרות קורונה" וכי "הסגירה ההרמטית שלהם תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב".

דבריו של ליאון באים בעקבות פגישה שקיים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, בה דנו על נתוני התחלואה במוקדים שונים לקראת הכרזה על אזורים מוגבלים. במקום סגירת השכונות, ליאון הציע להקים חמ"לים ייעודיים שיופעלו על ידי העירייה ופיקוד העורף בשכונות המדוברות וכן לפעול באופן מיידי לפינוי כל חולה מאומת בתוך 24 שעות כדי למנוע את המשך ההדבקה.

לדברים הצטרף גם ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, שציין כי העירייה שולטת במצב ומטפלת בקפדנות יתרה בכל מוקדי התחלואה. "בני ברק למודת ניסיון אולי יותר מכל עיר אחרת ברחבי הארץ בהתמודדות עם נגיף הקורונה, ואף חוותה את הסגר בצורה המשמעותית ביותר בגל הראשון", הזכיר.

הפגנת מחאה של תושבי ביתר עילית נגד הסגר מול הכנסת 9 ביולי 2020. שירה הרשקופ/TPS, TPS
הפגנת מחאה של תושבי ביתר עילית נגד הסגר מול הכנסת, היום/TPS, שירה הרשקופ/TPS

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, אמר כי בעיר מתרחשת ירידה בתחלואה מה שמאפשר את הסרת הסגר. "בשבוע האחרון אנו עדים לירידה בנתוני התחלואה העירוניים. זאת, בהשוואה לשבוע שחלף. לכן, אני סבור ובטוח שהסגר שהחל ביום חמישי שעבר והסתיים הבוקר לא יוארך שוב על ידי ועדת קורונה הממשלתית. מאמצי ההסברה הנרחבת והאכיפה שקיימנו, הביאו לשינוי חיובי ולבלימת קצב התפשטות הנגיף באופן שניתן להסיר את הסגר תוך המשך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות".

ראש עיריית קריית מלאכי, אליהו זהר, מסר לתושבים כי יש למלא אחר ההוראות. "לא נעים לקבל בשורה זו לתושבי העיר בכלל, ובטח לתושבי שכונות אלו", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "אני יודע, יש שאלות ותהיות רבות ודעות שונות על יעילות הסגר. אך אנו נקבל את החלטת הממשלה וכשומרי חוק ושומרי נפשנו, נמלא אחר ההוראות". זהר הוסיף כי ביום שני ישוחח עם מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, על מנת לבחון את המשך ההגבלות.

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי 1,231 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-33,947, בעוד שמספר החולים הפעילים הוא 15,209. בבתי החולים מאושפזים 426 חולים, מתוכם 41 מונשמים ו-118 חולים קשה. נכון להיום מתו 346 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

מנתוני התחלואה עולה כי בשלושת הימים האחרונים נרשמה עלייה ניכרת בשיעור המאובחנים בירושלים, שם התגלו 431 מקרים, עלייה של 7.6%. בבני ברק אובחנו 183 (עלייה של 4.6%), בתל אביב אובחנו 144 חולים מאומתים (עלייה של 7.5%), באשדוד אובחנו 109 (עלייה של 10.2%), בביתר עילית אובחנו 79 (עלייה של 14.3%), בפתח תקווה אובחנו 78 (עלייה של 11.4%), בבת ים אובחנו 49 חולים (עלייה של 15.8%) ובדימונה 27 אובחנו (עלייה של 13.7%).

(עדכון שעה: 18:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully