וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,231 אובחנו ביממה האחרונה, 118 במצב קשה

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר הנדבקים המאומתים עלה ל-33,947. בבתי החולים מאושפזים 426 חולים, מתוכם 41 מונשמים. 346 בני אדם מתו מהנגיף. ועדת השרים תתכנס הערב לדון בהגבלות נוספות בעקבות העלייה בתחלואה. ראשי עיריות י-ם ובני ברק: "סגר יביא יותר נזק מתועלת"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: דיון בוועדת הקורונה בכנסת)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 1,231 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-33,947. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,542 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.5%.

מספר החולים הפעילים הוא 15,209. בבתי החולים מאושפזים 426 חולים, מתוכם 41 מונשמים ו-118 חולים קשה. נכון להיום מתו 346 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,348 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 28,143, מתוכן 4.8% חיוביות לנגיף.

בעקבות מגמת העלייה המתמשכת בתחלואה בנגיף, ועדת השרים לענייני "אזור מוגבל" צפויה להתכנס לקראת הערב ולהכריע בנוגע להטלת מגבלות שונות - משכונות ועד אזור מלא - בירושלים, במודיעין עילית, רמלה, בית שמש, לוד, קרית מלאכי, בני ברק, אשדוד ורעננה. ההגבלות הנשקלות הן בין תגבור בדיקות ועד לסגר מלא. ההגבלות הנוספות צפויות להצטרף להגבלות שהוטלו בימים האחרונים, בעקבות העלייה בנתוני התחלואה.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
1,231 מאובחנים ביממה האחרונה. מעבדה לבדיקות קורונה/אלעד מלכה

מנתוני התחלואה עולה כי בשלושת הימים האחרונים נרשמה עלייה ניכרת בשיעור המאובחנים בירושלים, שם התגלו 431 מקרים, עלייה של 7.6%. בבני ברק אובחנו 183 (עלייה של 4.6%), בתל אביב אובחנו 144 חולים מאומתים (עלייה של 7.5%), באשדוד אובחנו 109 (עלייה של 10.2%), בביתר עילית אובחנו 79 (עלייה של 14.3%), בפתח תקווה אובחנו 78 (עלייה של 11.4%), בבת ים אובחנו 49 חולים (עלייה של 15.8%) ובדימונה 27 אובחנו (עלייה של 13.7%).

בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת התריעה ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות כי נמשכת מגמת העלייה בתחלואה. לדבריה, אתמול התווספו 24 חולים במצב קשה למניין החולים, מספר שיא מאז התפרצות המחלה. היא ציינה כי בימים האחרונים אובחנו כ-1,300 חולים חדשים בממוצע מדי יום וכי אנשי המשרד מתקרבים לכ-30 אלף בדיקות, מתוכם כ-5% מהנבדקים יוצאים חיוביים לנגיף.

ראשי הערים מתנגדים לסגר בשכונותיהם

בתוך כך, ראשי הערים ירושלים, בני ברק ואשדוד, הביעו את התנגדותם הנחרצת להטלת סגר בשכונות בעריהם בעקבות התחלואה. במכתב שהעביר לידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, כתב ראש עיריית ירושלים משה ליאון כי "הדבר עלול להפוך את השכונות הרלוונטיות למדגרות קורונה".

דבריו של ליאון באים בעקבות פגישה שקיים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, בה דנו על נתוני התחלואה במוקדים שונים לקראת הכרזה על אזורים מוגבלים - בהם גם ירושלים. למרות זאת ליאון הסביר כי בשכונות בהן נשקלת הטלת סגר "מתגוררים עשרות אלפי אנשים ומשפחות ברוכות ילדים בדירות צפופות, כשמאות אנשים מתגוררים בכל בניין. הסגירה ההרמטית שלהם תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב".

במקום סגירת השכונות, ליאון הציע להקים חמ"לים ייעודיים שיופעלו על ידי העירייה ופיקוד העורף בשכונות המדוברות וכן לפעול באופן מיידי לפינוי כל חולה מאומת בתוך 24 שעות כדי למנוע את המשך ההדבקה.

מחסומים בכניסה לירושלים דרך גבעת שאול, ירושלים, 12 באפריל 2020. רוני כנפו
"ישיג את המטרה ההפוכה". סגר בירושלים באפריל/רוני כנפו

בהמשך מכתבו התייחס לכוונה לסגור מוסדות חינוך בבירה. הוא קרא להידוק סגרים בישיבות גדולות למשך שבועיים, בהן לומדים תלמידים בני 25-16, מאחר ש"אין שום דרך לבדוק בהן את המצב הנתון של חולי הקורונה". לדבריו, "אנו עשויים לשלוח חולים רבים לבתיהם, שם ידביקו עוד משפחות רבות ויביאו להתפרצות אדירה במגזר החרדי".

באשר לישיבות הקטנות (כיתות ט'-יא'), טען כי אלו הפועלות בתנאי פנימייה ימשיכו לפעול במתכונת של הישיבות הגדולות. באלו שאין בהן תנאי פנימייה, טען ליאון כי יש להמשיך להפעיל את מתווה הקפסולות, וב"אם ימצא חולה - הקפסולה תיסגר מיידית, והבחורים ישלחו לבתיהם לבידוד". הוא הוסיף כי בתלמודי תורה (כיתות א'-ח') יש להמשיך להקפיד הקפדה יתרה על מתווה הקפסולות תוך מעקב קפדני אחר תסמינים ושמירת הוראות משרד הבריאות.

"אני סבור שהטיפול בסוגיה חייב להיות מערכתי, כולל לקחת בחשבון את מרב האפשרויות למניעת ההדבקה והתפשטות הקורונה", אמר ליאון. "סגר ללא פתרונות כאלה, ישיג את המטרה ההפוכה. אני קורא לכלל גורמי הממשלה להאיץ את פעולות המניעה ובכלל זה בתי מלון לבידוד הנדבקים".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בכניסה לבית הספר פולה בן גוריון בירושלים, 3 במאי 2020. רוני כנפו
"להאיץ פינוי מבודדים למלונות". ליאון לפני כחודשיים/רוני כנפו

לדברים הצטרף גם ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, שציין כי העירייה שולטת במצב ומטפלת בקפדנות יתרה בכל מוקדי התחלואה. "בני ברק למודת ניסיון אולי יותר מכל עיר אחרת ברחבי הארץ בהתמודדות עם נגיף הקורונה, ואף חוותה את הסגר בצורה המשמעותית ביותר בגל הראשון", הזכיר.

"הניסיון מלמד אותנו כי סגר נקודתי ככל שיהיה יגרום יותר לנזק מאשר לתועלת ויגביר את התחלואה בעיר וזאת בשל הצפיפות בעיר", אמר. כפי שהתגברנו וניצחנו את הקורונה רק לפני מספר חודשים - כך ננצח אותה גם כעת". לדבריו, העירייה הפיקה לקחים רבים מהסגר הקודם. "אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא של הרבנים, העירייה פועלת לילות כימים במטרה להסביר לכלל תושבי העיר את החשיבות מצילת החיים של הגבלות משרד הבריאות. לראייה יעידו כל המבקרים בעיר כי הציבור בבני ברק הוא מהממושמעים ביותר במדינת ישראל, וכי לא ניתן לראות ברחוב אדם שלא עונד מסיכה במרחב הציבורי".

הרמטכל אביב כוכבי מסייר בבני ברק עם ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין ורמטכ"ל כוכבי במהלך הסגר בעיר באפריל/ראובן קסטרו

"בנוסף, אנו רואים חשיבות מכרעת בהוצאת החולים על ידי פיקוד העורף אל מחוץ לעיר למלוניות הקורונה, זאת במטרה למנוע שרשרות הדבקה בקרב הציבור החרדי שחי כקהילה מאוחדת", הוסיף ראש עיריית בני ברק. "אנו מודים למשרד הביטחון על ההחלטה לפתוח מלוניות נוספות בימים אלו במטרה לפנות את כלל החולים מהעיר וכך לעצור את התפשטות הנגיף". רובינשטיין הסביר כי העירייה הגבירה משמעותית את האכיפה כדי לצמצם את שיעור התחלואה תוך גילוי אפס סבלנות כלפי מפרי ההנחיות.

"בימים האחרונים, הקמנו לראשונה פורום רבנים ורופאים בכירים שיפקחו על שמירת הכללים במוסדות השונים בעיר ובדגש על מוסדות הדת ובתי הכנסת", אמר רובינשטיין. "לגוף החדש תהיה חשיבות מכרעת במערכה נגד הקורונה וזאת מכיוון שיש בידו את מלוא הגיבוי העירוני לצד סמכויות אכיפה הלכתיות לפעול מול כל מוסד שיפר את ההנחיות".

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, אמר כי בעיר מתרחשת ירידה בתחלואה מה שמאפשר את הסרת הסגר. "בשבוע האחרון אנו עדים לירידה בנתוני התחלואה העירוניים. זאת, בהשוואה לשבוע שחלף. לכן, אני סבור ובטוח שהסגר שהחל ביום חמישי שעבר והסתיים הבוקר לא יוארך שוב על ידי ועדת קורונה הממשלתית. מאמצי ההסברה הנרחבת והאכיפה שקיימנו, הביאו לשינוי חיובי ולבלימת קצב התפשטות הנגיף באופן שניתן להסיר את הסגר תוך המשך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות".

הוא הוסיף כי מתוך מודעות למצוקת תושבי העיר, הוא צפוי להציג היום תכנית סיוע בהיקף של מיליוני שקלים, שתכלול הנחה בארנונה ביחס לרמת הפגיעה בשכר בקרב תושבים שהוצאו לחל"ת, פוטרו, אות חוו ירידה ברמת השכר המשפחתית בדרך כתוצאה ממגפת הקורונה.

(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully