וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בקורונה: נשקלות הגבלות בירושלים, באשדוד, בבני ברק ובאזורים נוספים

8.7.2020 / 19:59

ראש הממשלה הנחה לכנס את ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל מייד בתום גיבוש ההמלצות הסופיות במשרד הבריאות. ההגבלות הנשקלות נעות בין תגבור בדיקות ועד לסגר מלא בשכונות ואזורים במודיעין עילית, ברמלה, בבית שמש, בלוד, ובקריית מלאכי

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) התייעצות עם שר הבריאות אדלשטיין וראש המל"ל מאיר בן שבת, בה דנו על נתוני התחלואה במוקדים שונים לקראת הכרזה על אזורים מוגבלים. ראש הממשלה הנחה לכנס את ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל מייד בתום גיבוש ההמלצות הסופיות במשרד הבריאות.

בין האזורים שבהם שוקלים להטיל הגבלות שונות - משכונות ועד אזור מלא: במודיעין עילית, רמלה, בית שמש, לוד, ירושלים, קרית מלאכי, בני ברק, אשדוד ורעננה. ההגבלות הנשקלות הן בין תגבור בדיקות ועד לסגר מלא. ההגבלות הנוספות צפויות להצטרף להגבלות שהוטלו בימים האחרונים, בעקבות העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה.

מוקדם יותר הערב, תקף נשיא המדינה ראובן ריבלין את התנהלות הממשלה במהלך משבר הקורונה, וטען כי לא פעלה תחת מדיניות ברורה במאבק מגיפה. "עד לרגעים אלו, מדינת ישראל, לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף", אמר הנשיא בטקס סיום של חניכי המכללה לביטחון לאומי. "אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה ואת השיח מול הציבור ועם הציבור".

סגר בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הסגר שהוטל בביתר עילית, היום/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, הנשיא מתח ביקורת על השיקולים הפוליטיים בין המשרדים הממשלתיים במהלך ניהול המשבר, ואמר כי "אין שום מקום לחישובים פוליטיים של משרד הביטחון מול משרד הבריאות". הוא הבהיר כי "חייבים לתת את המושכות בידי הגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר, כשכל שאר המשרדים כפופים לו ומסייעים".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 1,320 בני אדם אובחנו בקורונה בישראל ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-32,714. אתמול התקבלו תוצאות עבור 26,603 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5%. במקביל, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הודיע כי ייכנס לבידוד בשל חשד לחשיפה לחולה מאומת.

על פי הנתונים שהציג משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים הוא 14,104. בבתי החולים מאושפזים 367 חולים, מתוכם 36 מונשמים ו-107 חולים קשה. נכון להיום מתו 343 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

עוד בוואלה!

ריבלין תוקף: ישראל לא פיתחה תורת לחימה ברורה למאבק בנגיף הקורונה

לכתבה המלאה

היום ב-13:00 נכנס לתוקפו הסגר שהוטל בביתר עילית, אולם התושבים בעיר הראשונה שהפכה כולה ל'אזור מוגבל' במסגרת הגל השני, טענו כי מדובר בצעד לא מידתי ולא הוגן, שננקט מאוחר מדי לנוכח העלייה במספר המאובחנים. "אם היו מוציאים את החולים בזמן מהעיר, לא הייתה תחלואה כל כך גבוהה", הסביר יהודה עוביידי, ממלא מקום ראש העיר.

"הדבר היחידי שגורם לתחלואה לעלות פה הוא הצפיפות בבתים ברגע שיש חולה אחד במשפחה אז הוא מדביק עשרה אנשים", הוסיף סגן ראש העיר. "במקום שידאגו לפינוי חולים אז כל בית הופך להיות מדגרה של קורונה".

בתוך כך, בשל מתיחות בין אגף התקציבים באוצר ללשכת ראש הממשלה, נדחתה הצגת תכנית "ערכת הקורונה הכלכלית", שעליה הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר. התכנית, שאמורה לקבל את אישור הממשלה בתחילת השבוע, נבנתה כי לספק סיוע כלכלי למובטלים והעצמאיים למשך התקופה הקרובה. שר האוצר ישראל כץ כתב אתמול בפייסבוק כי היא צפויה לכלול דמי אבטלה לשנה הקרובה לכל השכירים ומלגת מחייה חודשית קבועה לעצמאים שהעסקים שלהם נפגעו בצורה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully