וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגבלות החדשות: מחצית מהתפוסה באוטובוסים; הנסיעות יסתיימו ב-22:00

8.7.2020 / 10:21

זמני הפעלת האוטובוסים יתקצרו ממחר, ורק 32 נוסעים יוכלו לעלות לנסיעה עירונית, ו-30 לנסיעה בין עירונית. חברות האוטובוסים טרם קיבלו מסמך המפרט את מתווה הנסיעה באופן ברור

עריכה: ירדנה עבודי פוקס

(בווידאו: נתניהו בהצהרתו על ההגבלות החדשות, בשבוע שעבר)

הגבלות משרד הבריאות בנוגע לנסיעה באוטובוסים נכנסו הבוקר (רביעי) לתוקפן. לפי ההנחיות אוטובוסים יוכלו להעלות 32 נוסעים בלבד - כלומר מחצית מתפוסתם - ללא הפעלת מזגנים. ההנחיות נכנסו לתוקף לאחר שמחאות הנוסעים והנהגים בנושא אי הפעלת המזגן - נדחו. תחילה משרד התחבורה ביטל תחילה את הנחיית משרד הבריאות ושרת התחבורה הצהירה כי הנחתה את צוותי המשרד להציע מתווה להסעת נוסעים, אולם הוא לא התקבל בתום 24 השעות שהוקצו לגיבושו.

כך, בהתאם למגבלות, בנסיעה עירונית תותר נסיעתם של 32 נוסעים בלבד, בעוד לנסיעה בין-עירונית ירושלו לעלות רק 30 נוסעים. באוטובוסים מסוג מפרקית ("אקורדיון") תותר נסיעת 50 נוסעים. כמו כן, הנסיעה תסתיים מדי יום ב-22:00, לעומת שישי ומוצאי השבת, אז הנסיעה תסתיים כרגיל.

טיהור אוטובוסים של חברת אפיקים בפתח תקווה נגד נגיף הקורונה , מרץ 2020. ראובן קסטרו
חיטוי אוטובוסים בחודש מרץ/ראובן קסטרו

ההחלטה על הטלת מגבלות על התחבורה הציבורית התקבלה במהלך ישיבת הממשלה ביום שני, אז נקבע כי תתאפשר נסיעתם של 20 אנשים בלבד באוטובוסים. כמו כן הוחלט כי הנסיעה תתנהל עם חלונות פתוחים וללא מזגנים. עם זאת, בשל קשיים ביישום ההחלטה הוחלט לדחותה ב-24 שעות ולהמירה במחצית תפוסת האוטובוס, במהלכן הצדדים דנו בדרכים לשנות את המתווה, בין השאר בשל מחאת הנוסעים והנהגים.

"הצלחנו בעבודה מאומצת לשפר את מודל הפעלת האוטובוסים שהוצע", אמרה רגב. "נתוני התחלואה העולים מחייבים שינויים ואני קוראת לציבור להפגין סבלנות והבנה ולשמור על כללי ההתנהגות והריחוק כדי למנוע הדבקות. הנחיתי להוסיף עוד כלים לרשת האוטובוסים כדי למנוע שיבושים הצפויים בעקבות הגבלת התפוסה. אני קוראת למשרד האוצר להגיע להבנות מהירות עם מפעילי התחבורה הציבורית".

מגבלות נוספות לצמצום התקהלויות

מלבד האוטובוסים, על רקע נתוני ההדבקות בנגיף בימים האחרונים, היום יייכנסו לתוקף מגבלות חדשות, הכוללות סגירה של האולמות וגני האירועים. החל מהשעה 13:00 לא יתקיימו יותר אירועים במקומות אלה, ואילו עד אז מותר - במסגרת המגבלה של עד 50 משתתפים.

סגירת אולמות האירועים תצטרף למגבלות הנוספות שהוטלו בימים האחרונים - החל מאתמול נסגרו המועדונים, הברים, חדרי הכושר, מופעי התרבות ובריכות שחייה.

זאת, למעט בריכות שחייה במלון, בריכות שחייה טיפוליות ובריכות שחייה לאימוני ספורטאים מקצועיים. כמו כן, גם הקנס על אי עטיית מסיכה עלה מ-200 ל-500 שקלים.

נוסף למגבלות אלה השרים אישרו אמש הטלת סגר על ביתר עילית בעקבות העלייה בתחלואה. על פי ההחלטה, שהתקבלה על ידי ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל, המפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון רשאי להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר כ"שטח מוגבל" למשך שבעה ימים. הסגר תוכנן להתחיל בשעה 08:00 ונדחה ל-13:00 לאחר שראש העיר מאיר רובינשטיין ביקר את ההתראה הקצרה עליו, ויימשך עד ליום רביעי הבא, 15 ביולי, באותה השעה. בנוסף, בעקבות דיונים בממשלה הקייטנות של כיתות ה' ומעלה ייסגרו.

בנוגע למלונות, מאתמול לא מתאפשרת פעילות מועדונים וברים בשטחם. מתן היתר לשימוש בחדרי האוכל נעשה בהסכמת מנכ"ל משרד הבריאות ועל פי ההגבלות שיקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully