וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין תוקף: ישראל לא פיתחה תורת לחימה ברורה למאבק בנגיף הקורונה

8.7.2020 / 17:23

נשיא המדינה מתח ביקורת על התנהלות הממשלה במהלך המשבר, וטען כי "אין מקום לחישובים פוליטיים בין משרד הבריאות לביטחון". הוא הוסיף, בדברים שנשא בטקס סיום לחניכי המכללה לביטחון לאומי, כי "אין לנו גוף אחד המרכז את הידע, את המאבק, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: איתי עמרם

נשיא המדינה ראובן ריבלין תקף היום (רביעי) את התנהלות הממשלה במהלך משבר הקורונה, וטען כי לא פעלה תחת מדיניות ברורה במאבק מגיפה. "עד לרגעים אלו, מדינת ישראל, לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף", אמר הנשיא בטקס סיום של חניכי המכללה לביטחון לאומי. "אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה ואת השיח מול הציבור ועם הציבור".

בנוסף לכך, הנשיא מתח ביקורת על השיקולים הפוליטיים בין המשרדים הממשלתיים במהלך ניהול המשבר, ואמר כי "אין שום מקום לחישובים פוליטיים של משרד הביטחון מול משרד הבריאות". הוא הבהיר כי המתחים הפוליטיים מפריעים למאבק, והוסיף כי "חייבים לתת את המושכות בידי הגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר, כשכל שאר המשרדים כפופים לו ומסייעים".

בדבריו התייחס ריבלין להתמודדות של ישראל לאורך השנים עם איומים חיצוניים, לצד שסעים פנימיים ואתגרים. "ההתמודדות עם נגיף הקורונה הביאה לגיבושה של הסכמה פוליטית, ובכך היא חשפה מידה משמעותית של אחריות ציבורית. הוכחנו שאנחנו דמוקרטיה איתנה", אמר הנשיא.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין בהשבעת הממשלה ה-35, 17 במאי 2020. דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום, אתר רשמי
"אין מקום לחישובים פוליטיים". ריבלים עם מסיכת מגן בכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

הוא הדגיש כי "הסיבה המרכזית להצלחה שלנו בהתמודדות עם השסעים, היא רק מכיוון שראינו לנגד עיננו את האתגר החברתי כאתגר לאומי מחייב ופיתחנו מנגנונים לטיפול בשסעים". לדבריו, "מגיפת הקורונה שהתרגשה עלינו בתקופה האחרונה, מעמיקה עוד יותר את הצורך בניסוח תפיסת ביטחון לאומית כוללת ומקיפה למדינת ישראל. תפיסת ביטחון לאומי שלא בוחנת את עצמה רק דרך כוונות הרובה אלא משקללת בליבת העשייה שלה שאלות חברתיות, כלכליות ואף בריאותיות".

ריבלין הוסיף כי "במקרה הזה, לא שסעים פנימיים ולא משבר כלכלי, אלא נגיף זעיר, העמיד במבחן את 'הביטחון הלאומי' שלנו". הנשיא קרא לממשלה להתייחס למאבק בקורונה כסוגיה של ביטחון לאומי, ולנהל את המערכה בתקיפות אך תוך שקיפות מלאה, גם בסוגיה הכלכלית. "היום הביטחון הלאומי שלנו מצריך התמודדות נחושה אך שקולה עם המשבר הבריאותי", אמר ריבלין.

"הביטחון הלאומי שלנו מצריך את שיקום המשק הישראלי שספג וסופג מכה אנושה", הבהיר הנשיא. "הוא מצריך את השבת אמון הציבור במערכת הפוליטית, ואיחוי השסעים העמוקים בעם שהתגלו במלוא פוטנציאל הנפץ שלהם בשנת הבחירות הלא נגמרת".

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 1,320 אובחנו ביממה האחרונה; גנץ נכנס לבידוד

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ, ושר הבריאות יולי אדלשטיין, קסיירו בפיקוד העורף ביחד עם השר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, סגן שר הבריאות יואב קיש, ובהובלת סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, ומפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין., 7 ביולי 2020. אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון, אתר רשמי
"לתת את המושכות לגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר". גנץ ואדלשטיין/אתר רשמי, אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי 1,320 בני אדם אובחנו בקורונה בישראל ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-32,714. אתמול התקבלו תוצאות עבור 26,603 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5%. במקביל, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הודיע כי ייכנס לבידוד בשל חשד לחשיפה לחולה מאומת.

על פי הנתונים שהציג משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים הוא 14,104. בבתי החולים מאושפזים 367 חולים, מתוכם 36 מונשמים ו-107 חולים קשה. נכון להיום מתו 343 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully