וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,320 אובחנו ביממה האחרונה; גנץ נכנס לבידוד

משרד הבריאות עדכן כי מספר המאובחנים עלה ל-32,714, כשמתוך מספר החולים הפעילים 36 מונשמים ו-107 חולים קשה. במוקד ההתפרצות היומי: לוד, אשדוד וביתר עילית, בה יחל סגר למשך שבוע. בעקבות חשיפה לחולה מאומת, ראש הממשלה החליפי ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקות

צילום: ערוץ כנסת

(בווידאו: דוד ביטון, שהוכה בעת מעצרו, פרץ בבכי בדיון בוועדה לביקורת המדינה)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 1,320 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-32,714. אתמול התקבלו תוצאות עבור 26,603 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5%. במקביל, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הודיע כי ייכנס לבידוד בשל חשד לחשיפה לחולה מאומת.

על פי הנתונים שהציג משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים הוא 14,104. בבתי החולים מאושפזים 367 חולים, מתוכם 36 מונשמים ו-107 חולים קשה. נכון להיום מתו 343 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,128 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 25,385 מתוכן 4.4% חיוביות לנגיף.

פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 6 ביולי 2020. ראובן קסטרו
1,320 חולים ביממה. אכיפת הנחיות בתל אביב, השבוע/ראובן קסטרו

על פי הנתונים שפרסם מרכז המידע והידע, במוקד ההתפרצות היומי נמצאות הערים לוד, אשדוד וביתר עילית, בה צפוי סגר החל מהשעה 13:00 למשך שבוע. על פי המרכז, ערים נוספות הדורשות אכיפת בידוד ובדיקות הן בני ברק, רעננה וקריית מלאכי.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים. חרף העובדה שמדובר במסמך רשמי הוא אינו מתפרסם על ידי משרד הבריאות או צה"ל, ומודלף לתקשורת על ידי גורמים שונים. מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי אף גוף מהשניים לא מוכן לקחת אחריות על פרסומו.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה בירושלים ב-7 ביוני 2020. רויטרס
ישהה בבידוד. גנץ/רויטרס

בתוך כך, לשכתו של ראש הממשלה החליפי הודיעה כי ישהה בבידוד, לאחר שהתעורר חשד שנחשף לחולה מאומת ביום ראשון בשעות הערב. מלשכתו נמסר כי ההחלטה התקבלה "מתוך רצון ואחריות להימנע מסיכון בהדבקה" ולאחר התייעצות עם גורמים רפואיים. הבידוד יימשך עד לביצוע בדיקת קורונה וחקירה אפדימיולוגית. "אני מרגיש מעולה, ומתכוון להמשיך ולעבוד כמו תמיד, רק מרחוק", צייץ גנץ בחשבון הטוויטר שלו

במקביל לסגר בביתר עילית, במהלך היום נכנסו לתוקפן שורה של מגבלות בנוגע לצמצום כמות הנוסעים באוטובוסים והיקף המשתתפים באולמות אירועים: החל מהשעה 13:00 לא יתקיימו יותר אירועים במקומות אלה, ואילו עד אז מותר - במסגרת המגבלה של עד 50 משתתפים.

החל מאתמול נסגרו המועדונים, הברים, חדרי הכושר, מופעי התרבות ובריכות שחייה. זאת, למעט בריכות שחייה במלון, בריכות שחייה טיפוליות ובריכות שחייה לאימוני ספורטאים מקצועיים. כמו כן, גם הקנס על אי עטיית מסיכה עלה מ-200 ל-500 שקלים.

בנוסף לכך, ההגבלה על מספר הסועדים במסעדות הוגמשה ומעתה תוחל לפי חללים, כך שבכל חלל נפרד שנמצא מחוץ למסעדה יוכלו לשבת 30 בני אדם, בדומה למגבלה שהוחלה לפני כן על איזור הפנים במסעדות, לפיה ניתן להושיב עד כ-20 איש בכל חלל.

בנוסף למגבלות אלה השרים אישרו אמש הטלת סגר על ביתר עילית בעקבות העלייה בתחלואה. על פי ההחלטה, שהתקבלה על ידי ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל, המפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון רשאי להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר כ"שטח מוגבל" למשך שבעה ימים.

הסגר תוכנן להתחיל בשעה 08:00 ונדחה ל-13:00 לאחר שראש העיר מאיר רובינשטיין ביקר את ההתראה הקצרה עליו, ויימשך עד ליום רביעי הבא, 15 ביולי, באותה השעה. בנוסף, בעקבות דיונים בממשלה הקייטנות של כיתות ה' ומעלה ייסגרו.

(עדכון ראשון: 11:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully