וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: סגר בביתר עילית לשבוע בעקבות התפרצות הקורונה

ועדת השרים אישרה למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על העיר כ"שטח מוגבל" משעות הבוקר, לאור נתוני ההדבקה בקורונה. לאחר ביקורת ראש העיר על ההתראה הקצרה, נדחה הסגר מהשעה 08:00 ל-13:00. במקביל, מדיון הממשלה הסתמן כי הקייטנות של כיתות ה' ומעלה ייסגרו

צילום: רוני כנפו

השרים אישרו אמש (שלישי) להטיל סגר על ביתר עילית בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. על פי ההחלטה, שהתקבלה על ידי ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל, המפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון רשאי להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר כ"שטח מוגבל" למשך שבעה ימים. הסגר תוכנן להתחיל בשעה 08:00 ונדחה ל-13:00 לאחר שראש העיר מאיר רובינשטיין ביקר את ההתראה הקצרה עליו, ויימשך עד ליום רביעי הבא, 15 ביולי, באותה השעה. בנוסף, מסתמן בעקבות דיונים בממשלה כי הקייטנות של כיתות ה' ומעלה ייסגרו.

במסגרת ההחלטה, תוגבל הכניסה והיציאה מהעיר וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה. בהודעה המשותפת ממשרד ראש ממשלה וממשרד הבריאות נמסר כי "הצעת ההחלטה תונח על שולחן ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בהקדם האפשרי".

ראש העיר רובינשטיין זעם על ההחלטה, ואמר כי "שלחתי היום מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר". הוא הסביר כי "בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית". לדבריו, "לעניין הסגר עצמו אני מתנגד נחרצות. הסגר לא יועיל בדבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף".

החלת הסגר בלוד בעקבות עלייה בתחלואה 2 ביולי 2020. ראובן קסטרו
גם בביתר עילית תוגבל התנועה. אכיפת הסגר בלוד/ראובן קסטרו

ראש העיר הוסיף כי "אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל כדי לסייע בהוצאת החולים מן העיר". הוא הוסיף כי "הודעה על סגר שיוצאת בשעה 23:00 בלילה כשרוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה. תושבי ביתר עילית יתעוררו לעיר סגורה ומסוגרת, מבלי שנערכו לכך. אני עצמי קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת". רובינשטיין הוסיף כי "שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול בגל השני מגולמות בהחלטה שערורייתית זו".

בתום שיחות בין ראש העיר לראש הממשלה בנימין נתניהו הוחלט על דחיית הסגר מהשעה 08:00 לשעה 13:00. זאת בעקבות הביקורת שהעביר, ועל מנת לתת די זמן לתושבים להתכונן אליו.

לפי הנתונים האחרונים של משרד הבריאות, בביתר עילית התגלו עד כה 549 חולים מאומתים, נכון לאתמול. בשלושת הימים האחרונים נוספו 51 נדבקים, המהווים עלייה של כ-10%. בכלל הארץ, עומד מספר המאובחנים המאומתים מאז פרוץ המגיפה על 32,222, מתוכם 13,653 חולים פעילים ו-34 מונשמים.

עוד בוואלה!

מחדרי הכושר ועד למופעי התרבות: מתי ייכנסו לתוקף ההגבלות החדשות?

לכתבה המלאה

הוחלט: הקייטנות לילדים מכיתה ה' - יבוטלו

במקביל, בישיבת הממשלה הוחלט על ביטול הקייטנות המתוכננות לילדים מכיתה ה'. במהלך הישיבה התעקש השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, להשאיר את הקייטנות פתוחות. ואולם ראש הממשלה בנימין נתניהו הסמיך את מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי להחליט בנושא, בהתייעצות עם אלקין. לאחר ויכוחים שהתקיימו ביממה האחרונה בין הצדדים, הנושא עלה להכרעת נתניהו - שהחליט בהמלצת המל"ל כי יש לסגור את הקייטנות.

על רקע נתוני ההדבקות בנגיף בימים האחרונים, הבוקר ייכנסו לתוקף מגבלות חדשות, הכוללות סגירה של האולמות וגני האירועים. החל מהשעה 13:00 לא יתקיימו יותר אירועים במקומות אלה, ואילו עד אז מותר - במסגרת המגבלה של עד 50 משתתפים.

סגירת אולמות האירועים תצטרף למגבלות הנוספות שהוטלו בימים האחרונים - החל מאתמול נסגרו המועדונים, הברים, חדרי הכושר, מופעי התרבות ובריכות שחייה, זאת למעט בריכות שחייה במלון, בריכות שחייה טיפוליות ובריכות שחייה לאימוני ספורטאים מקצועיים. כמו כן, גם הקנס על אי עטיית מסיכה עלה מ-200 ל-500 שקלים.

בנוגע למלונות, מאתמול לא מתאפשרת פעילות מועדונים וברים בשטחם. מתן היתר לשימוש בחדרי האוכל נעשה בהסכמת מנכ"ל משרד הבריאות ועל פי ההגבלות שיקבע.

כמו כן, אתמול נכנסו לתוקף המגבלות המתירות נסיעה של עד 20 איש באוטובוס וכן עד 20 משתתפים בבתי תפילה ובהתקהלויות אחרות. זאת, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני ותוך עטיית מסיכות.

בנוגע למסעדות, נקבע כי הן ממשיכות לפעול אך עם מגבלה של עד 20 איש בשטח סגור ועד 30 איש בשטח פתוח ובשולחנות מרווחים. הערב, ועדת הקורונה בכנסת דנה במגבלה הזאת, ועדיין לא אישרה את הצו שהוציאה הממשלה. זאת משום שהיו"ר ח"כ יפעת שאשא ביטון ביקשה לקבל מנציגי הממשלה את מלוא הנתונים.

ח"כ שאשא ביטון הדגישה כי במסעדות או בחוף הים האינטרקציה החברתית שונה מאשר באולמות אירועים, ולכן צריך להסביר מדוע הוחלט על החלוקה של 20-30 במסעדות. "ההנחיות אינן ברורות - לא לנו שכל היום עוסקים בכך ובוודאי לא לציבור החי את חייו. חייבת להיות הסברה נכונה כדי לרתום את הציבור", הסבירה.

פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 6 ביולי 2020. ראובן קסטרו
אכיפת מגבלות הקורונה בתל אביב/ראובן קסטרו

שאשא ביטון דרשה ממשרד הבריאות את הנתונים לגבי מספר הנדבקים במכוני כושר, בריכות, אולמות אירועים ומסעדות - כדי לבדוק את ההכרח בסגירת אותם מקומות. "אין פתרונות קסם. צריך גם אכיפה יעילה, גם הנחיות מושכלות ובהירות וגם חקירות אפידמיולוגיות יעילות", אמרה יו"ר הוועדה. "יש לנו משבר רפואי קשה ביחד עם משבר כלכלי קשה לא פחות, ועל הממשלה להגיש סיוע כלכלי אמיתי, מהיר ויעיל לעסקים שקרסו".

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully