וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייעת עברה בין שלושה גנים - עשרות ילדים בת"א ייכנסו לבידוד

7.7.2020 / 22:43

הורים משלושה גנים בשכונת תל ברוך עודכנו כי עליהם להיכנס לבידוד לאחר שגננת מחליפה אובחנה בקורונה. הם חוששים מהדבקה המונית - וזועמים על חברת הצהרונים ש"שיבצה אותה בכל יום בגן אחר". מנהלת בית הספר הסמוך: "אל תשלחו את הילדים לבית הספר של החופש הגדול"

צילום: רוני כנפו

סייעת מחליפה נדבקה בקורונה - ומתחם גנים שלם בשכונת תל ברוך שבצפון תל אביב נכנס היום (שלישי) לבידוד. כעת, ההורים זועמים על הנוהל המאפשר ל"גננת מחליפה לעבוד יום אחד פה ויום אחר שם".

ההורים, המגיעים משלושה גנים שונים במתחם מרידור, התבשרו הערב כי הם וילדיהם מחויבים להיכנס לבידוד. "היום קיבלנו הודעות ווטסאפ ממנהלת האזור של חברת הצהרונים 'אפטר סקול', שגננת מחליפה שעבדה בשלושה גנים באותו מתחם נמצאה חולה", שיתפה שרון, אם לשני ילדים מהשכונה.

לדבריה, החברה המפעילה את הצהרונים הייתה צריכה לנהוג ב"שיטה מוקפדת למנוע תחלופת צוותים". שרון אף הגדירה את התנהלותה כ"מחדל", וטענה כי העירייה הייתה צריכה לפקח עליה. "זה מתקן עירוני, מדובר בזכיין של העירייה", הדגישה. "בתקופה כל כך רגישה, של גל ההדבקה השני בקורונה, הוא שיבץ גננת מחליפה בכל יום בגן אחר ובכך הביא להדבקה גדולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילדים בגן בחדרה, אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם על אופן עדכון ההורים היא מתחה ביקורת. לדבריה, "ההודעה, שנכתבה ברישול, לא כללה הנחיות ברורות כיצד עלינו לפעול, בפרט משפחות שיש להן ילדים נוספים במסגרות חינוך אחרות".

שרון הדגישה כי "יש לזכור ששלושת הגנים מכילים יותר מ-70 ילדים, שלרובם יש אחים ואחיות, והורים שאמורים להגיע לעבודה ולהתפרנס. עכשיו הם גזרו פה גזירה קשה של בידוד מיותר לכמות בלתי מבוטלת של אנשים שנפגשה עם עוד ועוד מעגלי אנשים. איפה הייתה העירייה? למה היא לא אוכפת את זה?".

עוד בוואלה!

ביה"ס של החופש הגדול החל, וההורים זועמים על מחסור בתקציב ובכוח אדם

לכתבה המלאה
הורים משלושה גנים בשכונת תל ברוך עודכנו כי עליהם להיכנס לבידוד לאחר שגננת מחליפה אובחנה בקורונה. הם חוששים מהדבקה המונית - וזועמים על חברת הצהרונים ש"שיבצה אותה בכל יום בגן אחר. ללא, צילום מסך
"גזירה קשה של בידוד מיותר לכמות בלתי מבוטלת של אנשים". הורים זועמים בקבוצות הווטסאפ/צילום מסך, ללא

שירה, אם לארבעה ילדים שאחת מהם נמצאת באחד הגנים, יצאה גם היא נגד תחלופת הצוותים. "אם היה צוות קבוע זה לא היה קורה", טענה, ושאלה גם: "למה לא ביצעו בדיקות קורונה לצוותים?"

גם שירה דיווחה על זעם מצד ההורים. "מדובר בילדים קטנים. זה אומר עכשיו שכל המשפחה צריכה להיכנס לבידוד, כי אי אפשר לבודד ילד בן ארבע. כמה אפשר לבוא למעסיק ולהגיד לו 'אני בבידוד'?", אמרה. "העירייה לא מבצעת חיטוי כמו שצריך והעירייה לא מפקחת שיהיו צוותים קבועים. במקומות עבודה צריך לשמור על צוותים קבועים וציוד קבוע. למה מה שנכון לעסקים לא נכון למערכת החינוך?".

לדבריה, "הילדים שלנו פוגשים בשבוע בין עשרה ל-15 מפעילי צוות ומפעילים חוגים. זה מצב שהיו צריכים להיערך אליו במינימום תחלופה".

הורים משלושה גנים בשכונת תל ברוך עודכנו כי עליהם להיכנס לבידוד לאחר שגננת מחליפה אובחנה בקורונה. הם חוששים מהדבקה המונית - וזועמים על חברת הצהרונים ש"שיבצה אותה בכל יום בגן אחר. ללא, צילום מסך
"צריך לשמור על צוותים קבועים וציוד קבוע". ההורים בקבוצות הווטסאפ/צילום מסך, ללא

שלושת הגנים מצטרפים לתחלואה בקורונה שהתגלתה בכיתה ו' בבית הספר נעמי שמר, שנמצא אף הוא בתל ברוך. יעל טויסטר, מנהלת בית הספר, אמרה כי המצב "לא קל - שלא להגיד קשה. קשה, כי לדאוג שילד כל כך צעיר ישב בחדר סגור וישמור על תנאי בידוד, על פי הנחיות משרד הבריאות, זה דבר לא ישים".

היא אף קראה להורים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר של החופש הגדול, וכתבה: "אני מרשה לעצמי לפנות אליכם בבקשה אישית, יש שיגידו שהבקשה חצופה, אך הכול מתוך אכפתיות, אהבה והערכה לקהילה המדהימה שזכיתי להכיר השנה. בקשתי - אם יש בן משפחה שנמצא בבידוד, אל תשלחו את הילדים לבית ספר של הקיץ".

לדבריה, "המחקרים מראים שילדים לרוב הם 'חולים שקטים' (ללא סימפטומים) ובנוסף שעד שאנחנו מגלים חולה הוא כבר הספיק להדביק לפחות שניים נוספים, שמדביקים שניים נוספים וכן הלאה. אם ברצוננו לעצור את השרשרת או לפחות להקטין אותה עלינו לפעול יחד".

עיריית תל אביב-יפו מסרה כי "מתחם הגנים המדובר נסגר בהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות בשל גילוי גננת בגנים כחולה מאומתת. כל הנחיות הבידוד לצוותים החינוכיים ולהורי הילדים ניתנות על ידי משרדי הבריאות והחינוך, כאשר משרד החינוך פועל ישירות מול מנהל/ת בית הספר או מנהל/ת הגן ולא דרך העירייה".

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully