וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדרי הכושר ועד למופעי התרבות: מתי ייכנסו לתוקף ההגבלות החדשות?

7.7.2020 / 8:36

הממשלה אישרה שורת צעדים למאבק בהתפשטות הקורונה, וחלק מההגבלות יחלו כבר היום בשעה 14:00. ענפים מסוימים ייסגרו לחלוטין, בעוד שאחרים יוכלו לפעול באופן חלקי. כמה אנשים יכולים לשבת במסעדה, ומה לגבי האירועים? כל הפרטים

צילום: רויטרס

שורת הגבלות חדשות על ההתנהלות במרחב הציבורי נכנסות היום (שלישי) לתוקף בשעה 14:00. זאת, במטרה לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה ובעקבות העלייה התלולה בתחלואה. ההגבלות שאישרה הממשלה אתמול נוגעות למקומות הבילוי, לבתי התפילה, למערכת החינוך, לענף התרבות, לפעילויות הספורט ואף לתחבורה הציבורית - אך רק חלקן ייכנסו לתוקף כבר היום.

בין ההגבלות שנכנסות לתוקף החל מהשעה 14:00 - צמצום מספר הלקוחות במסעדות ל-50 בלבד. על פי החלטת הממשלה, 20 סועדים יוכלו לשבת בפנים המסעדה, ו-30 בחוץ. בנוסף לכך, הפאבים, הברים והמועדונים ייסגרו עד להודעה חדשה. אולמות וגני האירועים, לעומת זאת - יישארו פתוחים עד למחר בבוקר. המשמעות היא שהיום עדיין ניתן לקיים אירועים של עד 50 איש.

בנוסף, מגבלות התחבורה הציבורית המתירות עד 20 איש באוטובוסים (ללא מיזוג) יכנסו לתוקף החל ממחר. כמו כן, בכפוף לצו משרד הבריאות, בתי ספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתה ד', כמות המתפללים בבתי כנסת תוגבל ל-19, התקהלויות יוגבלו עד ל-20 איש ובמרחק של שני מטרים ו-30% מעובדי משרדי הממשלה והחברות הציבוריות יעבדו מהבית.

אירוע חתונה בבארבי, דודו טסה מופיע. ראובן קסטרו
מופעי התרבות יופסקו מהצהריים. מועדון הבארבי/ראובן קסטרו

החלטת הממשלה ביטלה את המתווה שנקבע על ידי שר התרבות חילי טרופר. משום כך, החל מהצהריים יופסקו גם כלל אירועי התרבות, ולא ניתן יהיה להמשיך את פעילות בתי הקולנוע.

גם חדרי הכושר ייסגרו לקהל החל מהשעה 14:00, כמו גם הבריכות הציבוריות. כמו כן, פעילות ספורט מאורגנת תתאפשר רק בתנאי שלא יגיע אליה קהל.

על פי ההחלטה, הבריכות בבתי המלון יישארו פתוחות. עם זאת, מהצהריים תחול מגבלה על חדרי אוכל ומסעדות במלונות - של עד 20 סועדים. בנוסף לכך, כחלק מסגירת הברים, גם הברים שבתוך בתי המלון ייסגרו עד להודעה חדשה.

עוד בוואלה!

"תעשו חיים" הפך ל"פסע מסגר": 40 הימים שהובילו לגל הקורונה השני

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, החל מהיום, הקנס על אי-עטיית מסיכה במרחב הציבורי עלה מ-200 ל-500 שקלים. זאת, בעקבות אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת אמש. על פי החוק, לשוטר תהיה חובה להפעיל שיקול דעת אם לתת את הקנס או לא, "בהתאם לנסיבות העניין". עבירה זו תוכל להיאכף לא רק על ידי שוטר, אלא גם על ידי מפקחים שהם עובדי המדינה, פקחי רשות הטבע והגנים, עובדי רשות מקומית ופקחים עירוניים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,057 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-31,186. אתמול התקבלו תוצאות עבור 23,046 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.6%.

עוד על פי הנתונים, מספר החולים הפעילים הוא 12,717. בבתי החולים מאושפזים 358 חולים, מתוכם 35 מונשמים ו-85 חולים קשה. נכון להיום מתו 338 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully