וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה סופית: הקנס על אי עטיית מסיכה יעלה ל-500 שקלים

6.7.2020 / 23:48

המליאה אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיה גובה הקנס בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי לבלימת התפשטות הקורונה, יוגדל מ-200 ל-500 שקלים, בתמיכת 34 ח"כים מול 24 מתנגדים. לפי החוק, לשוטרים תהיה חובה להפעיל שיקול דעת "בהתאם לנסיבות העניין"

צילום: רוני כנפו

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) סופית את הצעת החוק לעליית הקנס על אי עטיית מסכה במרחב הציבורי מ-200 ל-500 שקלים. זאת, על מנת לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. הצעת החוק אושרה בקריאה שנייה ושלישית, בתמיכת 34 ח"כים, לעומת 24 מתנגדים. על פי החוק, לשוטר תהיה חובה להפעיל שיקול דעת אם לתת את הקנס או לא, "בהתאם לנסיבות העניין".

בנוסף, יישאר המצב החוקי לפיו ניתן לשלם את הקנס בתוך 60 יום ולא כהצעת הממשלה - בתוך 45 יום. עבירה זו תוכל להיאכף לא רק על ידי שוטר, אלא גם על ידי מפקחים שהם עובדי המדינה, פקחי רשות הטבע והגנים, עובדי רשות מקומית ופקחים עירוניים. זאת, רק לאחר שעבר הכשרה ייעודית לכך. המדיניות וההכשרה ייקבעו על ידי משטרת ישראל יחד עם משרד הבריאות.

אכיפת תקנות החירום ביפו 23 ביוני 2020. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
הקנס על עטיית מסיכה עלה ל-500 שקלים. אכיפת ההנחיות ביפו/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

אתמול פורסם לראשונה בוואלה! NEWS על ההתנגדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת להוריד את גובה הקנס או להשאיר אותו על 200 שקלים בדומה להיום. זאת, בהתאם לבקשת חברי הכנסת בוועדת החוקה.

הבוקר אמר יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), שקידם את הצעת החוק, כי הציע שהקנס יעמוד על 300 שקלים. "לצערי לא ראיתי שיתוף פעולה מצד ראשי המפלגות בקואליציה", אמר. "המל"ל התנגד נחרצות לרדת מ-500 שקלים, אבל לא וויתרתי על כך שיישמר האיזון שהכנסנו בחוק לחייב את השוטר להפעיל שיקול דעת, ולאפשר לבן אדם לתקן את הליקוי ולחבוש את המסיכה בטרם ישית עליו את הקנס".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) התנגדה להעלאת גובה הקנס. "להגדיל את גובה הקנס זו הדרך הקלה והעושקת", אמרה לאחר אישור החוק. "היא לא מצריכה מחשבה והעמקה, אלא רק עוד הכנסות לקופה. אנשים מובטלים, רעבים, לא מסיימים את החודש וסכום כזה הוא עבורם גזירה קשה מנשוא. הדגש בימים כאלה הוא לא רק בריאותי - הוא גם הרבה מאוד כלכלי ונפשי".

עוד בוואלה!

"רק שתיתי ברד": שוטרים עיכבו בת 13 וחצי לאחר שלטענתם לא חבשה מסיכה

לכתבה המלאה
יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, 6 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הציע שהקנס יעמוד על 300 שקלים בלבד. יו"ר ועדת הכנסת/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביום רביעי האחרון דנה ועדת החוקה בכנסת בהצעת החוק. חלק מחברי כנסת שהשתתפו בדיון מתחו ביקורת על הכוונה להגדיל את גובה את הקנס על אי-עטיית מסיכה, והזהירו כי מהלך כזה יכול למוטט אנשים כלכלית, ואף להגביר את שיעור ההתאבדויות.

ההחלטה על הגדלת הקנס התקבלה ביום שני שעבר על ידי קבינט הקורונה, שאישר צעדים נוספים על מנת להאט את קצב התחלואה בקורונה ולמנוע הידרדרות לתרחישים שאינם רצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully