וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת מתנגדים להגדלת הקנס על אי-עטיית מסיכה: "לאנשים אין כסף ללחם"

חברי ועדת החוקה אמרו כי לא יתמכו בהצעת החוק להגדלת הקנס מ-200 ל-500 שקלים. יו"ר הוועדה אשר: "צריך להגביר את יכולת האכיפה בכל רחבי הארץ, ולתת יותר סמכויות לפקחים". ח"כ אלהרר: "קנס כזה יכול למוטט". ביממה האחרונה - יותר מ-2,000 דוחות ניתנו על אי-עטיית מסיכה

בווידאו: יו"ר ועדת חוקה על העלאת קנסות הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

ועדת החוקה בכנסת בראשות ח"כ יעקב אשר דנה הבוקר (רביעי) בהצעת החוק שנועדה בין השאר להגדיל את הקנס על אי-עטיית מסיכה מ-200 ל-500 שקלים להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. לפי המוצע, יתוקן חוק האכיפה וייקבע בין היתר כי קנס מנהלי בשל הפרת חובת עטיית מסיכה או בשל הפרת הוראות הקשורות לפתיחה של סוג עסק, ישולם בתוך 45 ימים לאחר המצאת ההודעה, ולא בתוך 60 ימים.

חברי כנסת שהשתתפו בדיון מתחו ביקורת על הכוונה לעלות את הקנס על אי-עטיית מסיכה. ח"כ אשר אמר בפתח הדיון כי הוא "לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס לגובה של 500 שקלים זה מוגזם. בכוונתי לבחון מה כן אבל המספר הזה לא יהיה וגם לא 499 שקלים. מה שכן צריך להיות זה הגברת היכולת לאכוף את הדבר הזה בכל רחבי הארץ. בתקופה זו ובמספרים שאנחנו רואים, צריך לתת יותר סמכויות לפקחים".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מנהל דיונים עם ח"כים מהאופוזיציה על גובה הקנס בגין אי-עטיית מסיכה, 1 ביולי 2020. ללא, אתר רשמי
יו"ר הוועדה ח"כ אשר דן בגובה הקנס עם ח"כים מהאופוזיציה, היום/אתר רשמי, ללא

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) אמרה כי "לאנשים אין כסף לפרוסת לחם. קנס כזה יכול למוטט אותם. צעד כזה לא יגביר את הזהירות. הוא יגביר את שיעור ההתאבדויות אולי".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם) הוסיף כי "200 שקל על אי-עטיית מסיכה הוא סכום כבד גם ככה". לדבריו, "בזמן שאלפי אנשים מובטלים ואין להם מה לאכול ואיך לסגור את החודש, אנחנו דנים על לעלות את גודל הקנס. זה לא נתפס".

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה סמוך לחופי תל אביב (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"סכום כבד גם ככה". עוטים מסיכות בחוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

ראש מדור מבצעים במשרד לביטחון הפנים, אייל ראון, הזהיר כי "בלי אכיפה, יהיה קשה להוריד לציבור הנחיות בשטח". ראון הסביר במהלך הדיון כי "עד שלא התחילה אכיפה, לא הצלחנו לגרום לציבור לבצע את ההנחיות במלואן. רוב הציבור בישראל ממושמע אבל אם לא תהיה אכיפה לא נוכל לבקש ממנו לבצע את ההנחיות".

לדבריו, "משטרת ישראל חילקה יותר מ-230 אלף מסיכות לאזרחים. בכל פעם ששוטר פגש אזרח שהסתובב בלי מסכה, נתן לו מסכה ולא דוח. מבחינת דוחות, נתנו 40 אלף דוחות עד היום בתקופה של ארבעה חודשים".

ההחלטה על הגדלת הקנס על אי-עטיית מסיכה התקבלה ביום שני שעבר על ידי קבינט הקורונה, שאישר צעדים נוספים על מנת להאט את קצב התחלואה בקורונה ולמנוע הידרדרות לתרחישים שאינם רצויים. לפי נתוני המשטרה, בסך הכול ניתנו ביממה האחרונה 2,707 דוחות על הפרת התקנות שנקבעו להתמודדות עם התפשטות הקורונה, מתוכם 2,673 דוחות על אי-עטיית מסיכה.

דוחות ספורים ניתנו גם על הפעלת חנות ביגוד בניגוד לתקנות וכן הפעלת מקום או עסק בניגוד לתקנות. שמונה קנסות ניתנו על הפרת חובת בידוד, וארבעה על יציאה ממקום מגורים באזור מוגבל. כמו כן, עשרה דוחות ניתנו על הפעלת מקום או מתן שירות למי שאינו חובש מסיכה.

(עדכון ראשון: 10:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully