וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה בתחלואה: משרד הבריאות ידרוש להטיל סגר בערים נוספות

30.6.2020 / 20:04

המשרד צפוי לדרוש להרחיב את המגבלות ליישובים נוספים ברחבי הארץ. 714 נדבקים בנגיף אובחנו ביממה האחרונה - המספר הגבוה ביותר זה שלושה חודשים, עם עלייה משמעותית באשדוד, ירושלים ובני ברק. בין היתר, עולה כי מאובחנים רבים נדבקו באולמות אירועים

צילום: ערוץ כנסת

משרד הבריאות צפוי לדרוש היום (שלישי) להטיל סגרים בערים נוספות ברחבי הארץ, בעקבות נתוני העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. לפי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 714 נדבקים חדשים בנגיף - המספר הגבוה ביותר זה שלושה חודשים.

בין היתר, נרשמו נדבקים רבים מקרב מי ששהה בגני אירועים ובאולמות אירועים. בסך הכול, יש 7,403 חולים פעילים, מתוכם 24 מונשמים. כמו כן, מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-320.

מפילוח החולים לפי ערים, עולה כי באשדוד אותרו בשלושת הימים האחרונים 150 מאובחנים בקורונה, מה שמהווה עלייה של כ-26%. בירושלים אובחנו 180 נדבקים. גם בבני ברק התגלה מספר משמעותי יחסית של נדבקים בתקופת זמן זו - 135. לשם השוואה, בתל אביב נמצאו 96 נדבקים, בבת ים 43 ובביתר עילית 40.

אלעד תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 12 באפריל 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
אכיפת הסגר באלעד, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

גידול משמעותי במספר המאובחנים נרשם גם בדימונה, שם אובחנו 55 מקרי הידבקות, מה שמהווה עלייה של 87.3% בשלושה ימים. על פי דוח מרכז המידע והידע למאבק בקורונה, שמפרסם אגף המודיעין (אמ"ן) בצה"ל, מקור התחלואה בדימונה הוא בעיקר בשכונות מרכז העיר. מבחינת שיעור התחלואה ביחס למספר התושבים, נמצאות בראש הרשימה ערערה, רהט ובאקה אל-גרבייה.

בשבוע שעבר, הוחלט להכריז על כמה רחובות בטבריה, וכן על העיר אלעד כ"אזורים מוגבלים", בעקבות העלייה בתחלואה. באזורים אלו נאסרה הכניסה אל האזור והיציאה ממנו, למעט במקרים חריגים כמו יציאה לקבלת טיפול רפואי, הליך משפטי או הלוויה, או לצרכי עבודה ולימודים. בתחילה, הסגר החלקי הוכרז על כמה שכונות בעיר, ובהמשך צומצמם לשלושה רחובות בלבד.

נציגת משרד הבריאות הודתה בתחילת השבוע כי חלה טעות בנתונים שהובילו לסגר, ואמרה כי "בגלל זה אנחנו בוחנים את הקריטריונים שוב ושוב. בגדול הטעות הייתה באמת במיקוד, שהתמקד באופן חריג בכמה רחובות ולא בשכונות כמו שראינו במפה".

עוד בוואלה!

משרד החינוך למנהלים: היערכו לסגירת בתי הספר בשנת הלימודים הבאה

לכתבה המלאה
מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
מעבדת בדיקת קורונה בפתח תקווה/אלעד מלכה

הלילה אישרה הממשלה במשאל טלפוני הגבלות חדשות להתמודדות עם התפשטות הנגיף. ההנחיות החדשות כוללות מגבלה של עד 50 משתתפים בהתקהלויות, וכן הגבלת מספר המשתתפים באירועים ל-250, והחל מ-10 ביולי - לא יותר ממאה בחלל סגור.

קודם לאישור הממשלה, החליט קבינט הקורונה על קיום בחינות באוניברסיטאות באופן מקוון. לפי הודעת משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, ייחתם בהקדם צו של מנכ"ל המשרד המורה על כך, וכן גם על מתווה לקייטנות.

במקביל, בכנסת מקדמים את הסמכת שב"כ לביצוע איכונים סלולריים אחרי אזרחים כדי לסייע במאבק בהתפשטות הנגיף. ועדת החוץ והביטחון אישרה היום את הצעת החוק, שעוד דרושה את האישור הסופי של המליאה, וההצבעה ככל הנראה תתבצע מחר. ההצעה מסמיכה את שב"כ לבצע איכונים לטלפונים הניידים של חולים מאומתים בקורונה, על מנת למצוא אנשים שהיו בסביבתם ובאו עמם במגע, ולכן חייבים להיכנס לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully