וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי פותח את שעריו ל-14 מדינות, ישראל וארה"ב מחוץ לרשימה

30.6.2020 / 18:16

מועצת האיחוד פרסמה את רשימת 14 המדינות שמהן ניתן יהיה להיכנס אליו לצרכי עסקים או פנאי החל ממחר, בהן יפן, מרוקו ואוסטרליה. מבין המדינות שאינן מופיעות ברשימה בולטות גם רוסיה וברזיל, כמי שהתמודדותן עם מגיפת הקורונה גרועה מהממוצע. הרשימה תיבחן מחדש מדי שבוע

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: ספרד פותחת את גבולותיה למרבית תושבי האיחוד האירופי עם תום הסגר, לפני שבועיים)

ישראל וארצות הברית אינן מופיעות במרשימת "המדינות הבטוחות" של האיחוד האירופי, שמהן הוא מאפשר כניסה של תיירים ואנשים נוספים המגיעים מסיבות "לא הכרחיות". הרשימה, שאושרה היום (שלישי), טעונה עדיין אישור של לפחות 15 ממדינות האיחוד. הצעד נועד לתמוך בתעשיית התיירות האירופית, בפרט במדינות בדרום היבשת שנפגעו במיוחד במגיפה.

מועצת האיחוד, המייצגת את 27 הממשלות החברות בו, אישרה נסיעות לצרכי תיירות או עסקים מ-14 מדינות שאינן חברות באיחוד. המדינות שאושרו הן אלג'יר, אוסטרליה, קנדה, גיאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, קוריאה הדרומית, תאילנד, תוניסיה ואורוגוואי. סין אושרה אף היא, בתנאי שהרשויות הסיניות יאפשרו אף הן כניסה של מבקרים מהאיחוד. הדדיות היא תנאי הכרחי להיכללות ברשימה.

תיירים עם נחיתתם בשדה התעופה של מדריד לאחר החלטת הממשל לפתוח את גבולות המדינה לתיירים 21 ביוני 2020. רויטרס
תיירים בשדה התעופה במדריד עם פתיחת הגבולות של ספרד, לפני כעשרה ימים/רויטרס

מבין אלו שאינן מופיעות ברשימה, בולטות ארצות הברית, רוסיה וברזיל כמדינות שיכולתן להכיל את נגיף הקורונה גרועה מהממוצע באיחוד האירופי, ועל כן ייאלצו להמתין לפחות שבועיים נוספים לפני החלטה אחרת. המועצה תבצע הערכות מחודשות בנושא מדי שבוע.

עוד בוואלה!

יוון תפתח את שעריה כמעט לכל מדינות העולם. ישראל לא ברשימה

לכתבה המלאה

המאמץ של האיחוד האירופי לפתוח מחדש את הגבולות הפנימיים, בפרט באזור המוגדר באמנת שנגן, שבזמנים רגילים אין בו כלל ביקורת גבולות, נתקל בקשיים כשמדינות שונות הגבילו כניסה לתחומן במקרים מסוימים. הצעד הנוכחי משמש כהמלצה לממשלות החברות באיחוד, היכולות באופן עקרוני להטיל מגבלות נוספות על אלו המדיעים מ-14 המדינות הללו, אך הן כמעט בוודאות לא צפויות לאפשר כניסת תיירים ממדינות אחרות.

יוון מחייבת בדיקות קורונה לכל מי שנכנס משלל מדינות באיחוד, לרבות צרפת, איטליה, הולנד וספרד, בנוסף לכניסה לבידוד עד לקבלת התוצאות. צ'כיה לא מאפשרת כניסת תיירים מפורטוגל ושוודיה. תושבי בריטניה יכולים לנסוע למדינות רבות, אם כי כל נוסע הנכנס אליה למטרות שאינן הכרחיות נדרש ב-14 ימי בידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully