וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 חודשי סגר: ספרד פתחה את הגבולות, התיירים החלו לחזור

21.6.2020 / 16:25

תיירים ראשונים הגיעו למדינה, אחד ממוקדי המגיפה הקשים ביותר בעולם, לאחר תום מצב החירום. הנוסעים מתבקשים לעבור בדיקות חום ולחבוש מסיכה, ומדריד מקווה לשקם את ענף התיירות החיוני לכלכלתה. "זה מוזר, התרגלנו כבר לא לטוס", סיפרה תיירת מאיטליה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ספרד פתחה היום (ראשון) את גבולותיה למרבית מדינות אירופה וסיימה את מצב החירום שהטילה לבלימת התפשטות הקורונה. נוסעים עם מסיכות הגיעו לנמל התעופה המרכזי של מדריד, הזקוקה נואשות להתאוששות ענף התיירות, שהושבת לחלוטין בעקבות המגיפה. הענף מהווה יותר מ-12% מהכלכלה המקומית.

הגבולות פותחים עתה לכל המדינות באיחוד, פרט לפורטוגל השכנה, מדינות הנמצאות באזור שנגן שאינן חברות בגוש ובריטניה. התיירים הבריטים לא יידרשו לבידוד עם הגעתם, אך הם יוכנסו לבידוד של שבועיים עם חזרתם לממלכה.

בנוסף לכך, החל מהיום תושבי ספרד יוכלו לנוע בחופשיות רבה יותר במדינה, ורבים צפויים לבקר את חבריהם, קרובי משפחתם ובתי הקיץ שלהם במחוזות אחרים. מאז 14 במרץ, עם תחילת הסגר, מהמחמירים באירופה, נדרשו התושבים להישאר במחוזות הבית שלהם.

תיירים עם נחיתתם בשדה התעופה של מדריד לאחר החלטת הממשל לפתוח את גבולות המדינה לתיירים 21 ביוני 2020. רויטרס
הגבולות נפתחו עבור מרבית מדינות אירופה. נוסעים בנמל התעופה במדריד, היום/רויטרס

בנמל התעופה הבינלאומי של מדריד, אדולפו סוארז-ברחאס, הורגשה תחושת הקלה בקרב הנוסעים, כשרבים מהם היו בדרכם לפגוש את יקיריהם אחרי חודשים בנפרד. "המצב שלי הוא קצת מסובך משום שאשתי חיה באיטליה ואני בספרד, כך שלא יכולנו לראות אחד את השנייה במשך ארבעה חודשים", אמר אלברטו בוס, שטס למילאנו.

כל הנוסעים המגיעים לספרד נדרשים לעבור בדיקות חום, לפרט מאין הם הגיעו ולהצהיר היכן ישהו למקרה שיהיה צורך לאתר אותם. הגבול של ספרד עם פורטוגל השכנה ייפתח שוב ב-1 ביולי.

"זה מאוד מוזר, משום שאנחנו לא רגילים כבר לטוס", אמרה מרטינה, תיירת מאיטליה, שהייתה בין הראשונות שהגיעו לספרד בטיסה מברגמו. באולם הנחיתות, הודבקו סימנים שנועדו להבטיח שהנוסעים ישמרו על המרחק הדרוש אלו מאלו.

עוד בוואלה!

העוני בספרד מזנק, והתורים לחלוקת מזון מתארכים: "לא היה משבר כזה"

לכתבה המלאה
נוסע עוטה מסכה בתחנת הרכבת במדריד, ספרד 21 ביוני 2020. רויטרס
ראש הממשלה הזהיר מפני גל שני. נוסע עולה לרכבת במדריד, היום/רויטרס

על אף שתיירים בריטים יכולים לבקר בספרד, העובדה שהחוזרים לממלכה צריכים לשהות בבידוד למשך שבועיים עשויה להרתיע נוסעים פוטנציאליים. לונדון תבחן את המדיניות הזו ביום שני הבא, כשלושה שבועות אחרי שנכנסה לתוקף.

כבר בשבוע שעבר הגיעו כ-1,500 תיירים גרמנים למיורקה במסגרת פיילוט בין שתי המדינות, שנועד ליצור מסדרון בין האזורים הללו, לפני הסרת המגבלות בכל ספרד היום.

אתמול שיבח ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס את אזרחי המדינה, עם יציאתם מאחד מהסגרים הקשוחים ביותר באירופה, אולם הזהיר שעליהם להישאר דרוכים לאור החשש מגל שני. ספרד, שבה נרשמו יותר מ-245 אלף מקרים מאובחנים ו-28 אלף מתים, הקלה בהדרגה בשבועות האחרונים את המגבלות שהטילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully