וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לבתי החולים: היערכו לפתיחה מידית של מחלקות קורונה

21.6.2020 / 11:14

במסמך שהופץ בעקבות העלייה בתחלואה, הורה המשרד למנהלים להתכונן לפתיחה של מחלקת אשפוז אחת ייעודית לחולים על פי כמות חולים או מאושפזים באזור. בנוסף, הנחה לרענן לצוותים הרפואיים את ההנחיות בנושא מיגון ולהפריד בין חדרי מיון. במאיר ובסורוקה כבר פתחו מחלקות מחדש

דובר צה"ל

משרד הבריאות הורה לבתי החולים להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה, כך על פי מסמך שהגיע היום (ראשון) לידי וואלה! NEWS. המסמך נכתב לאור עלייה מחודשת בתחלואה בנגיף הקורונה בשבועות האחרונים, עלייה בכמות המאושפזים, עלייה בכמות החולים הקשים המצטברת וכן עלייה בכמות אנשי הצוות הנמצאים בבידוד בעקבות חשיפה לחולים ולאנשי צוות.

משרד הבריאות הורה על היערכות לפתיחה מידית של מחלקת אשפוז אחת ייעודית לקורונה בבית החולים, על פי כמות חולים או מאושפזים באזור - בהתאם להודעה פרטנית שתינתן על ידו. בנוסף, הורה לרענן לצוותים את הנחיותיו בנושא מיגון צוותים רפואיים, התנהלות צוותים ושמירה על הנחיות על מנת למנוע הידבקות, עבודה בקפסולות צוותיות, הפרדה בין מיון נשימתי למיון כללי ותהליכי עבודה לשם הגנה על צוותים ביחידות ייחודיות דוגמת חדרי לידה, חדרי ניתוח וחדרי צנתורים.

עוד נקבע כי על בתי החולים להעביר סטטוס היערכות לתרחיש הקיצון שנשלח לכל בית חולים, בהיבט של בינוי, תשתיות ציוד וכוח אדם.

משרד הבריאות הורה לבתי החולים להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה, 21 ביוני 2020. ., צילום מסך
משרד הבריאות הורה לבתי החולים להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה, 21 ביוני 2020/צילום מסך, .

בסוף השבוע האחרון בתי החולים מאיר בכפר סבא וסורוקה בבאר שבע פתחו מחדש את מחלקות הקורונה. במחלקה במאיר אושפזו במהלך סוף השבוע 11 חולים, בהם אחד מונשם ואחד במצב קשה.

בבתי החולים שערי צדק והדסה בירושלים, איכילוב בתל אביב, קפלן ברחובות, העמק בעפולה, רמב"ם בחיפה ואסף הרופא בבאר יעקב מחלקות הקורונה נשארו פתוחות. באיכילוב שוקלים פתיחה של מחלקה נוספת.

מנהל בית החולים מאיר, ד"ר ירון מושקט, סיפר כי "בשבועות האחרונים נותר מספר קטן מאוד של חולים בבית החולים, מה שאפשר לצמצם את מחלקות הקורונה ולהותיר יחידה קטנה שטיפלה בחולים אלו. כעת, משהתווסף מספר משמעותי של חולים במהלך הימים האחרונים, החלטנו לפתוח במהלך סוף השבוע את מחלקת הקורונה".

לדבריו, בבית החולים "ערוכים עם צוותים מקצועיים ומיומנים, בעלי ניסיון רב, שבמהלך הגל הראשון טיפלו במספר רב של חולים שחלקם הגדול שב לביתו. את הניסיון, הידע והמקצועיות הזו נרתום גם כעת ובכל שלב בהתאם להתפתחויות".

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

מנכ"ל בית החולים אסותא באשדוד, ד"ר ארז ברנבוים, אמר כי "בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד פעלה מחלקת קורונה שטיפלה בכ-80 חולים, חלקם חולים קשים ומונשמים. לשמחתי, המחלקה סגורה כבר קרוב לחודשיים. יחד עם זאת, אנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש, עם הרופאים המנוסים ביותר והציוד המתקדם ביותר. בעת הזו, משרד הבריאות לא מפנה אלינו חולי קורונה, אך בעת הצורך נשמח לסייע מניסיוננו ומיכולותינו ככל שנידרש".

מבית החולים קפלן ברחובות נמסר כי במרכז הרפואי מטופלים חולי קורונה מאז פרוץ המגיפה. מחלקת הקורונה עובדת כרגע במתכונת מצומצמת המותאמת למספר החולים הנדרשים לאשפוז, ועל פי הצורך והנחיות הנהלת הכללית ומשרד הבריאות, ירחיב את מספר מיטות הקורונה.

הכשרת חניה תת קרקעית לאכלוס מיטות אשפוז לחולי קורונה בבית חולים שיבא תל השומר, 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הכשרה חניה תת-קרקעית למחלקת קורונה בבית החולים איכילוב, מרץ/ראובן קסטרו

בימים האחרונים נרשמה עלייה בתחלואה בקורונה, כשעל פי נתוני משרד הבריאות מאמש נמצאו 53 מאובחנים חדשים בנגיף. מספר נשאי הנגיף בישראל עלה ל-20,686, בהם 43 במצב קשה ומתוכם 28 מונשמים. ביממה החולפת לא נרשם מקרה מוות נוסף מקורונה, ומניין המתים נותרל 305 בני אדם.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי מספר החולים המאומתים עלה ל-4,716, ו-15,664 החלימו מקורונה מתחילת המשבר. כמו כן, אתמול נערכו 6,021 בדיקות לגילוי הנגיף, 1,286 מאז חצות.

עלייה בנדבקים לצד פתיחת המשק

נתוני התחלואה החדשים מגיעים לצד המשך מתן הקלות במשק ובמרחב הציבורי ודיון הערכת המצב בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שייערך היום. בסוף השבוע האחרון אושרה פתיחת אולמות תרבות, בהם בתי קולנוע ותיאטראות, בהשתתפות עד 250 איש. מחר צפויה להתחדש פעילות הרכבת, בכפוף להגבלות.

מרכז המידע למאבק בקורונה קרא הבוקר להגביל אירועים המוניים בחללים סגורים, מחשש לקידום הדבקה בנגיף הקורונה. בדוח חדש שפרסם המרכז, שמתבסס על נתוני אגף המודיעין של צה"ל, נכתב כי "שהות מרובת משתתפים בחללים סגורים מאפשרת ואף מקדמת אירועי הדבקה במחלה על ידי 'מפיצי על' (חולים שאחראים על הדבקתם של רבים)".

מהנתונים עולה כי מרבית ההדבקות ההמוניות בקורונה התרחשו בחללים סגורים. בעקבות זאת, המליצו באגף לעודד את הציבור להעדיף לקיים פעילויות באוויר הפתוח, לצד הגברה של אכיפת המסיכות ושמירה על ריחוק בחללים סגורים וצפופים, בהם מרכזי קניות, בתי כנסת ותחבורה ציבורית. כמו כן, הומלץ ליצור חציצה פיזית בחללים משותפים ולשפר את האוורור החיצוני.

(עדכון ראשון: 08:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully