וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: שיטת הספירה שונתה, ומספר המתים מקורונה כמעט הוכפל

שר הבריאות פוטר אחרי דיווחים שלפיהם הממשלה מפרסמת נתונים מסוימים לציבור ואחרים לארגון הבריאות העולמי. לפי השיטה החדשה, גם מקרים חשודים נכללים בספירה, ויחד עמם מספר המתים חצה את ה-7,000 - אחד המוקדים הקשים בעולם

הלוויה של מת מנגיף הקורונה בסנטיאגו, צ'ילה 19 ביוני 2020. רויטרס
רק בחודש שעבר הוטל סגר על סנטיאגו. הלוויה של מת מקורונה בעיר, שלשום/רויטרס

צ'ילה כמעט שהכפילה את מספר מקרי המוות המדווחים מנגיף הקורונה ליותר מ-7,000, תחת שיטת ספירה הכוללת גם מקרים חשודים, בהשוואה למניין הרשמי הקודם שהיה 3,069. המספרים הגבוהים מדגישים את העובדה שצ'ילה, למרות נקיטת צעדים מוקמים לבלימת התפשטות הנגיף הקטלני, הפכה למוקד התפרצות אזורי.

על פי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס, הבירה סנטיאגו היא עתה העיר עם מספר הנדבקים הרביעי בגובהו בעולם אחרי ניו יורק, מוסקבה וסאו פאולו. אחרי שדווח כי הממשלה מכריזה על נתונים שונים בפני הציבור במדינה ואחרים בפני ארגון הבריאות העולמי, שר הבריאות חיימה מנליץ' התפטר. ההודעה על הנתונים המעודכנים הייתה אמורה לסיים שבועות של מחלוקות ובלבול בנושא.

רפאל אראוס, גורם במשרד הבריאות, הסביר אתמול את השיטה החדשה של הממשלה. נכון לאתמול, מספר המתים המאומתים במדינה היה 4,075, או 7,144 אם זה כולל מקרים חשודים. בהמשך, הממשלה תפרסם מדי יום מקרים מאומתים, ובסוף השבוע מספרים כוללים, יחד עם מקרים חשודים.

"הספירה היומית לא תשתנה, משום שאנחנו רוצים לשמור על המסלול ועל המגמות כך שאנשים יוכלו לחוש את המציאות", אמר. שר הבריאות החדש, אנריקה פריס, התעקש שהממשלה מעולם לא ניסתה לרמות את הציבור. "לא הוסתר שום מידע", אמר.

צ'ילה הייתה אחת המדינות הראשונות באזור שנקטו צעדי חירום, כבר בפברואר, אולם היא התנגדה בתחילה להטלת סגר חובה. סנטיאגו ושבעת מיליון תושביה לא היו תחת מגבלות עד לפני כחודש, ואליה הצטרפו הערים ולפראיסו ווינה דל מר. לאור המכה הכלכלית, עניים רבים המשיכו לעבוד, ורק בשבוע שעבר החליטה הממשלה לקבוע עונשי מאסר של עד חמש שנות מאסר על מי שיפר את הסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully