וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: הקורונה ממשיכה להתפשט, שיא של 150 אלף מקרים ביום

19.6.2020 / 21:55

בעוד מדינות רבות בעולם מסירות את צעדי הסגר מתחילת המגיפה, בארגון הבהירו כי היא לא עומדת להסתיים בקרוב. "העולם נמצא בשלב חדש ומסוכן", הזהיר מנכ"ל הארגון. מוקדי ההידבקות החדשים הם אמריקה, דרום אסיה והמזרח התיכון, כשיותר מ-8.53 מיליון נדבקו בנגיף עד כה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום (שישי) כי מגיפת הקורונה מחמירה לאחרונה, וכי אתמול זוהו 150 אלף מקרי הידבקות חדשים בנגיף - כמות הנדבקים הגבוהה ביותר שנמצאה ליום אחד. כמעט מחצית מ-150 אלף מקרי ההידבקות שהתגלו, הופיעו באמריקה.

"העולם נמצא בשלב חדש ומסוכן", אמר מנכ"ל הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס בתדרוך וירטואלי שנשא ממטה הארגון בז'נבה. "הנגיף עדיין מתפשט במהירות, הוא עדיין קטלני ורוב האנשים עדיין רגישים אליו", הוסיף.

לפי המעקב של סוכנות הידיעות רויטרס, יותר מ-8.53 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ברחבי העולם ו-453,834 בני אדם מתו. טדרוס, שספג ביקורת קשה על הדרך שבה הנהיג את הארגון מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, דחק באנשים לשמור על ריחוק חברתי וערנות.

צוות קברנים בבית קברות בריו דה ז'ניירו, 19 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
1,230 מקרי מוות מקורונה ביממה. קברן בבית הקברות העמוס בריו דה ז'ניירו/רויטרס, רויטרס

בנוסף לאמריקה, מספר גדול של מקרי הידבקות חדשים הגיעו מדרום אסיה והמזרח התיכון, הוסיף טדרוס. מומחה מקרי החירום של ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מייק ראיין, הסב את תשומת הלב למצב בברזיל, שם היו 1,230 מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה ביממה הקודמת. בערך ב-12% ממקרי ההידבקות בברזיל מעורבים עובדי רפואה, וד"ר ראיין שיבח את גבורתם.

ברזיל סובלת מההתפרצות הקשה ביותר בעולם מחוץ לארצות הברית של הנגיף, עם 978,142 מקרי הידבקות מאושרים ו-47,748 מקרי מוות.

צוות קברנים בבית קברות בריו דה ז'ניירו, 19 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
צוות קברנים בבית הקברות שבריו דה ז'ניירו/רויטרס, רויטרס

מאחר ומדינות רבות הקלו את ההגבלות שהטילו בתחילת המשבר כדי לבלום את התפשטות הקורונה, בצל חשש מגל שני של המגיפה, ד"ר ראיין הבהיר שהוא תומך בגישה יותר הדרגתית ומדעית. "יציאה מסגר חייבת להיעשות בזהירות, בצורה של 'צעד אחרי צעד', וחייבים לשים לב לנתונים," אמר.

נער נוסע באוטובוס במוסקבה, כשהוא עוטה מסיכה להתגוננותץ מפני הקורונה. 19 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
נער נוסע באוטובוס במוסקבה, כשהוא עוטה מסיכה להתגוננות מפני הקורונה/רויטרס, רויטרס

ד"ר ראיין הוסיף כי עלייה של מוקדי הידבקות חדשים לא בהכרח פירושה גל שני. הוא ציין כי "פסגות שניות" ניתן לראות לפעמים גם בגל אחד. המומחה שיבח את גרמניה, סין וקוריאה הדרומית על התמודדותן עם המגיפה.

בארגון הבריאות העולמי אף התריעו כי בדרך למציאת תרופות וחיסון לנגיף הקורונה, יש צורך בבדיקות רחבות היקף, תוך פיקוח מוקפד על תופעות לוואי. "למרות שזה לא בלתי אפשרי למצוא חיסון לנגיף, זה הולך להיות מסע קשה מאוד", אמר טדרוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully