וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 250 איש בקהל: הממשלה אישרה את חידוש אירועי התרבות

19.6.2020 / 17:37

במשאל טלפוני אושר לקיים אירועי תרבות בכפוף להגבלות החל מהיום, זאת בהמשך להחלטת קבינט הקורונה מיום רביעי. במסגרת ההחלטה, ניתן יהיה לקיים מופעים, קונצרטים, הצגות תיאטרון והקרנות סרטים, עד לתפוסה של 75% מהאולם. לא יתאפשרו אירועים הכוללים ריקודים

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: 237 דוחות חולקו לבתי עסק במסגרת מבצע אכיפה של תקנות הקורונה)

הממשלה אישרה היום (שישי) במשאל טלפוני תיקון לתקנות שעת חירום לעניין קיום אירועי תרבות, בהמשך להחלטת קבינט הקורונה מיום רביעי. במסגרת ההחלטה, החל מהיום ניתן יהיה לקיים מופעים, קונצרטים, הצגות תיאטרון והקרנות סרטים.

הפעילות תתאפשר עד לתפוסה של עד 75% מאולם האירועים ובהשתתפות של לא יותר מ-250 אנשים. בכפוף לאישורים מיוחדים, יהיה ניתן לקיים אירועי תרבות במתכונת של עד 500 בני אדם. בשלב זה, אין היתר לקיים מופעים בעמידה ולא יתאפשר אירוע הכולל ריקודים.

כמו כן, וכמו שסוכם בקבינט הקורונה, למנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך הסמכות להתיר מספר צופים הגבוה מ-250 ועד 500, בתנאי שמספרם לא יעלה על 75% מתפוסת המקום.

לקריאת המסמך המלא

תיאטרון ירושלים. הדס פרוש, פלאש 90
קהל בתיאטרון ירושלים, לפני הגבלות הקורונה/פלאש 90, הדס פרוש

מכירת הכרטיסים למופעים תיעשה מראש, באמצעות הזמנה טלפונית או דיגיטלית למושבים מסומנים בלבד. לאורך כל זמן השהות באולם, קהל הצופים והסדרנים יעטו מסיכות ולא יתקיימו הפסקות במהלך המופע.

מספרי הטלפון של קהל הצופים יישמרו בהתאם למקומות הישיבה המסומנים, לתקופה של כ-20 ימים. פרטים אלה יימסרו לבקשת נציג משרד הבריאות, במקרה שיתברר כי שהה חולה קורונה במופע, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הפרה של החובה לקיים את כללי ההפעלה על ידי מפעיל האולם, תהווה עבירה פלילית.

עוד בוואלה!

השרים אישרו: אירועים עם קהל עד 500 איש באישור מיוחד

לכתבה המלאה

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך ביום רביעי על אישור ההחלטה בקבינט הקורונה, ואמר כי "עולם התרבות נפתח מחדש, וזו בשורה מרגשת עבור רבים. אני שמח שקבינט הקורונה נענה לבקשתנו לפתוח את אולמות התרבות באופן מידי, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות". הוא הבהיר כי "חשוב לזכור שמדובר בתהליך זהיר ואחראי ותלוי מצב התחלואה".

בנוסף לכך, אמר השר טרופר כי "בכוונתנו להמשיך לפעול בכל דרך על מנת שתעשיית התרבות, שמעצבת את הזהות הישראלית באמצעות יצירה ומפרנסת עשרות אלפי משפחות בישראל - תשוב לאיתנה בהקדם".

בפתח הדיון בקבינט הקורונה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא קיים פגישה עם נציגי המגזר העסקי בענף התרבות, יחד עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ והשר טרופר. "אנחנו מתכוונים לעזור להם לפתוח את זה תחת המגבלות של משרד הבריאות, ועל כך נקווה להשלים את העבודה תוך 24 שעות", אמר. נתניהו הוסיף כי "יש עלייה בתחלואה וצריך להוריד אותה, אך גם צריך להמשיך לפתוח את המשק".

תיאטרון ירושלים. הדס פרוש, פלאש 90
המופעים יתחדשו החל מהערב. קהל צופה בקונצרט/פלאש 90, הדס פרוש

בפגישתו עם נציגי ענף התרבות והאירועים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, מסר נתניהו כי "אני רוצה מאוד לשמוע אתכם ואני רוצה לעזור לכם. אני יודע שיש מצוקה, אנחנו רוצים לטפל בה, ולכן ביקשתי גם משר האוצר שיצטרף אלינו. נשמע את הדברים, ונעזור כמיטב יכולתנו". בפגישה השתתף גם שר האוצר ישראל כץ, יחד עם נציגים ממשרדו ובכירים נוספים בממשלה. זאת, כמו גם יו"ר איגוד האמרגנים, יו"ר ועד הפעולה של תעשיית התרבות, מנכ"לית איגוד האמרגנים, נציגי הפקה וגורמים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully