וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: אירועים עם קהל עד 500 איש באישור מיוחד

בדיון בקבינט הקורונה אישרו השרים לפתוח את הענף כבר בסופ"ש הקרוב, תחת מגבלה של עד 250 משתתפים. לאחר מאבקים הוחלט לקבל את מתווה השר טרופר, לפיו אירועים עד 500 איש יתקיימו באישור מנכ"ל משרד התרבות. איגוד אמני ישראל: "שמחים שההיגיון ניצח, זה אוויר לנשימה"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

קבינט הקורונה אישר היום (רביעי) את פתיחת אירועי התרבות כבר בסוף השבוע הקרוב, תחת מגבלה של עד 250 משתתפים, בדומה לחתונות. שר התרבות חילי טרופר לחץ להעלות את מספר המשתתפים, ודן בנושא עם נציגי משרד הבריאות. לאחר מאבקים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, בתיאום עם המל"ל, קיבלו את המתווה של השר טרופר, לפיו אירועי תרבות של יותר מ-250 משתתפים ועד 500 איש יתקיימו באישור מיוחד של מנכ"ל משרד התרבות והספורט.

השר טרופר בירך על החלטת קבינט הקורונה. "עולם התרבות נפתח מחדש, וזו בשורה מרגשת עבור רבים. אני שמח שקבינט הקורונה נענה לבקשתנו לפתוח את אולמות התרבות באופן מידי, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. חשוב לזכור שמדובר בתהליך זהיר ואחראי ותלוי מצב התחלואה. בכוונתנו להמשיך לפעול בכל דרך על מנת שתעשיית התרבות, שמעצבת את הזהות הישראלית באמצעות יצירה ומפרנסת עשרות אלפי משפחות בישראל - תשוב לאיתנה בהקדם".

אירוע חתונה בבארבי, דודו טסה מופיע. ראובן קסטרו
הממשלה אישרה קיום מופעים עד 500 איש באישור מיוחד. אירוע חתונה בבארבי, הערב/ראובן קסטרו

ראש הממשלה החליפי בני גנץ שיבח את טרופר על מאמציו להחזיר את ענף התרבות לפעילות. "בחריצות גדולה ובלב רחב, הוא עשה לילות כימים כדי למצוא את הדרך להחזיר את המופעים שהופסקו ממש בראשית המגיפה, תוך שמירה על בריאות הציבור. הוא נפגש עם אמנים, אנשי במה, מומחי בריאות וכל השרים הרלוונטיים - ולכולם פתח את הלב והדלת כדי לנסות למצוא פתרון למצב".

איגוד אמני ישראל בירך על הכוונה לפתוח את עולם התרבות. יו"ר האיגוד, יענקל'ה מנדל, מסר כי "אנחנו שמחים שההיגיון ניצח, ובוטלה האפליה בין אירועים אחרים לבין אירועי תרבות. עבור האמנים שלנו, האפשרות לחזור ולהופיע היא באופן הכי מילולי אוויר לנשימה. עוד כמה שבועות ועבור רבים זה יכול היה להיות מאוחר מדי. אנחנו בטוחים שגם הקהל, שלא חווה הופעה או הצגה במשך כל כך הרבה זמן, התגעגע ויגיע לחוות תרבות, שהיא מזון לנשמה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר. אלעד מלכה,
"נפעל בכל דרך כדי שתעשיית התרבות תשוב לאיתנה בהקדם". השר טרופר/אלעד מלכה

שח"ם, ארגון השחקנים בישראל, בירך גם הוא על השבת הענף לפעילות. "אנו מודים לשר התרבות והספורט חילי טרופר על מאמציו לפתיחת עולם התרבות, ומצפים לפתיחתם של התיאטראות ולהחזרתם המלאה של שחקני התיאטרון ופועלי התרבות לעבודה בהתאם למתווה הכלכלי המחייב החזרת עובדים", נמסר משח"ם. "שחקני ושחקניות ישראל מתרגשים ומצפים לעלות חזרה לבמות ולהעניק לחברה הישראלית הפוגה, תרבות ובידור בתקופה קשה זו".

מנכ"ל הבימה, נעם סמל, אמר כי "אנו מקווים כי יאשרו להבימה באולם רובינא להציג בפני 500 צופים, כדי שנוכל להציג את מיטב הצגותינו כבר החל מיולי הקרוב".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בדיון ועדת שרים לעניין משבר הקורונה במשרד החוץ 17 ביוני 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
"צריך להמשיך לפתוח את המשק". נתניהו וגנץ בקבינט הקורונה, הערב/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

בפתח הדיון בקבינט הקורונה, אמר נתניהו כי הוא חזר מפגישה של נציגי המגזר העסקי בענף התרבות, יחד עם גנץ והשר טרופר. "אנחנו מתכוונים לעזור להם לפתוח את זה תחת המגבלות של משרד הבריאות, ועל כך נקווה להשלים את העבודה תוך 24 שעות", אמר. נתניהו הוסיף כי "יש עלייה בתחלואה וצריך להוריד אותה, אך גם צריך להמשיך לפתוח את המשק".

בפגישתו עם נציגי ענף התרבות והאירועים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, מסר נתניהו כי "אני רוצה מאוד לשמוע אתכם ואני רוצה לעזור לכם. אני יודע שיש מצוקה, אנחנו רוצים לטפל בה, ולכן ביקשתי גם משר האוצר שיצטרף אלינו. נשמע את הדברים, ונעזור כמיטב יכולתנו".

בפגישה השתתף גם שר האוצר ישראל כץ, יחד עם נציגים ממשרדו ובכירים נוספים בממשלה. זאת, כמו גם יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי אומנויות הבמה בישראל, יו"ר ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים, מנכ"לית איגוד האמרגנים, נציגי הפקה, הגברה ותאורה וקייטרינג וגורמים נוספים.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נציגי ענף התרבות והאירועים בלשכתו בירושלים 17 ביוני 2020. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
"הופעות הן אוויר לנשימה". הפגישה עם נציגי ענף התרבות בלשכת רה"מ, היום/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

למרות ההודעה על הכוונה לפתוח את אירועי התרבות, שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר מפני התרופפות במשמעת. "משרד הבריאות תומך בפתיחת מוסדות התרבות לפי המתווה שגובש. באותה נשימה, אני מסתכל בעיניים של הציבור ושל השרים ואומר - הפה שהתיר הוא הפה שיסגור". לדבריו, "אם לא תהיה משמעת של הציבור להנחיות ופעילות לפי התו הסגול - באותו יום נסגור גם את מוסדות התרבות. לא ניקח על עצמנו את העלייה בתחלואה מכיוון שלא מקשיבים להנחיות".

(עדכון ראשון: 20:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully